Nors pajamų kritimas buvo didžiausias per laikotarpį nuo ekonominės krizės (10,4 proc. per pusmetį), „Tele2“ atstovai teigia, kad nerimauti nėra ko. „Krito visa rinka, be to, tai yra paslaugų pigimo ir neribotų planų padarinys, palietęs visus operatorius. Pozityvi tendencija yra ta, kad mums pavyko susitvarkyti su išlaidomis ir jų planavimu, todėl summa summarum rezultatai yra geri. Palijo lietus, saulė šviečia, skalbiniai džiūsta ir gyventi darosi linksmiau – nėra jokios tragedijos“, – sakė P. Masiulis. Jo teigimu, tai tik verčia dar labiau stengtis, nes išliks tie, kurių klientai bus patenkinti.
Telerinkodarą pakeis įprastinėmis priemonėmis
Anot jo, nors pajamos mažėja, galima pasidžiaugti, kad „Tele2“ sėkmingai prisitaiko prie rinkos sąlygų – besitraukiančios rinkos, mažėjančių kainų ir kitų iššūkių, kurių vienu naujausių tapo telerinkodaros apribojimai. „Žmonės buvo įpratę, kad jiems buvo skambinama, ir dabar jaučiasi šiek tiek suglumę, tačiau pamažu jau persiorientuoja, supranta, kad teks patiems ateiti į saloną ir pasidomėti pasiūlymais“, – sakė P. Masiulis. Birželį dėl pradėtų drausti skambučių atsitiktiniams numeriams vartotojų persiskirstymas tarp ryšio operatorių, pasak jo, buvo „mažiausias istorijoje“.
Kadangi telefono skambučiu leidžiama informuoti tik savus klientus, „Tele2“ telerinkodaros principu teikia pasiūlymus jau esamiems ryšio operatoriaus vartotojams, primena apie artimiausiu metu pasibaigsiantį sutarties galiojimo laiką ir siekia išsiaiškinti klientų poreikius.
Dėl telerinkodaros apribojimų „Tele2“ darbuotojų nesumažėjo, nes konsultantų paslaugas ryšio operatoriui teikė trečiųjų šalių atstovai, pvz., „Lintel“. Kiek tiksliai praranda vartotojų bei pajamų dėl draudimo skambinti atsitiktiniams numeriams, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas teigė negalintis atskleisti, nes tai komercinė paslaptis. Pasak jo, kad nuostolis būtų kompensuotas, bus skiriama daugiau dėmesio visoms įprastoms priemonėms: reklamai, prekybai salonuose, internetinėje parduotuvėje. „Užtikriname tiek gerą kainą, tiek gerą kokybę: būtent už tai mus vertina dabartiniai mūsų klientai, kurie rekomenduoja mus savo draugams ir artimiesiems“, – sakė jis.
Be naujų ryšio planų ir kitų pasiūlymų, „Tele2“ prasitarė kurianti naujus produktus „Verslui ir privatiems“. Vienas tokių – sėkmės tarptautinėse parodose jau sulaukusi personalo valdymo programa, leisianti vadovams stebėti savo pavaldinių atliktus darbus realiuoju laiku. Lietuvoje sukurta programa yra viena iš kelių tokių visoje Europoje.
Mažino kainas ir didino paslaugų vartojimą
Lietuvos gyventojai mobiliaisiais telefonais šneka ir naršo vis daugiau. Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ klientai antrą ketvirtį panaudojo 886,4 mln. megabaitų. Tai yra bent dvigubai daugiau nei prieš metus (392,1 mln. megabaitų). Toliau auga ir prakalbamų minučių skaičius. Jų „Tele2“ klientai prakalbėjo 973,2 mln. Tai yra 7,5 proc. daugiau nei prieš metus (904,5 mln. minučių). Pasak „Tele2“ generalinio direktoriaus P. Masiulio, žmonės galėjo dar laisviau naudotis ryšio paslaugomis dėl mažėjusių kainų – per metus „Tele2“ ryšio paslaugas atpigino vidutiniškai 15 proc.
„Konkurencija mobiliojo ryšio rinkoje toliau stiprėja, dėl to laimi vartotojai. Augantis naudojimasis paslaugomis rodo, kad paslaugas padarėme dar prieinamesnes. Toliau gerinome ryšio kokybę bei aprėptį ir mažinome kainas. Labiausiai pigo mobilusis internetas, o juo naudotis jau galima beveik visur Lietuvoje, todėl ši paslauga ypač išpopuliarėjo“, – sakė „Tele2“ generalinis direktorius.
Bendrovė toliau didino klientų skaičių, birželio pabaigoje jis pasiekė 1,864 mln. Tai yra 3 proc. daugiau nei prieš metus. Ypač aktyviai „Tele2“ rinkosi verslo klientai, jų per metus padaugėjo 11,2 proc. ir dabar yra 140,8 tūkst. Daugiausia numerius perkeliančių klientų šiemet atėjo į „Tele2“. Operatoriaus klientų skaičius dėl numerių perkėlimo išaugo beveik 11,3 tūkst. Bendrovė tęsė investicijas į mobiliojo ryšio ir interneto tinklų plėtrą. Per ketvirtį tam skirta 9,9 mln. litų.
Atnaujintas „Tele2“ tinklas leidžia laisvai naudotis mobiliuoju internetu beveik visoje Lietuvoje. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, „Tele2“ 3G ryšio tinklas aprėpia 90,9 proc. šalies teritorijos ir yra antras didžiausias Lietuvoje. Dėl mažintų paslaugų kainų „Tele2“ pajamos Lietuvoje antrą ketvirtį buvo 4,3 proc. mažesnės nei prieš metus – 127 mln. litų. Bendrovės EBITDA (pelno prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) marža liko aukšta ir siekė 38,4 proc. – 48,4 mln. litų. Iš viso pirmą pusmetį „Tele2“ pajamos sudarė 246 mln. litų ir buvo 2,6 proc. mažesnės nei praėjusiais metais. Bendrovės pusmečio EBITDA marža siekė 37,1 proc. – 90,6 mln. litų.
Bendrovės RAIT birželį atliktos apklausos duomenimis, „Tele2“ yra populiariausias operatorius Lietuvoje – iš viso „Tele2“ užima 53,5 proc. Lietuvos mobiliojo ryšio rinkos.