„Vakar mūsų parduotuvėse jų dar buvo, o ar yra likę šiuo metu – net nežinau“, naujienų portalui balsas.lt sakė „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.
„Pieno žvaigždžių“, „Vilkyškių pieninės“ gaminius, skirtus Rusijos rinkai – grūdėtą varškę, sūrius sėkmingai parduodame. Pirkėjams šie produktai patrauklūs ne tik dėl visiems gerai žinomos lietuviškų pieno produktų kokybės, bet ir dėl to, kad jie parduodami vidutiniškai 30proc. pigiau“, – sakė D. Ryliškis.
Anot jo, Rusijos rinkai skirtų gaminių, kurie pateko į Lietuvos prekybos tinklus dėl to, jog kaimyninė šalis, atsakydama į Vakarų valstybių sankcijas dėl Kremliaus veiksmų Ukrainoje, nusprendė paskelbti atsakomąsias sankcijas ir atsisakė importuoti prekes iš tų valstybių, nebuvo daug.
„Tai produktai, kurių galiojimo laikas neilgas, todėl suprantama, kad jų atsargos nebuvo didelės ir greitai baigsis“, – sakė D. Ryliškis.
Rusijos rinkai skirtais produktais sėkmingai prekiauja ir „Rimi“ tinklo parduotuvės. „Nuo praėjusios savaitės ketvirtadienio parduodame keleto rūšių „Pieno žvaigždžių“ jogurtą ir košes. Pirkėjai mielai juos perka, juo labiau, kad šių produktų kaina yra 20-25 proc. mažesnė nei kitų panašių produktų“, – balsas.lt redakciją informavo UAB „RIMI Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedre Bielskytė.
Produktai, kurie buvo skirti Rusijos rinkai, buvo labai paklausūs ir beveik visi jau parduoti, teigia ir prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė.
„Šie produktai tirpte ištirpsta, vos tik pasirodo mūsų parduotuvių lentynose. Į mus kreipėsi trys Lietuvos gamintojai – „Pieno žvaigždės“, „Vilkyškių pieninė“ ir „Rokiškio sūris“, ir galima sakyti, kad praktiškai viską pardavėme mažiau negu per savaitę. „Pieno žvaigždžių“ produkciją – įvairius varškės gaminius – praktiškai jau realizavome, o kitų produktų turime labai nedaug ir manome, kad viską parduosime jau artimiausiomis dienomis“, – naujienų portalui balsas.lt sakė ji.
Pasak R. Saulytės, pirkėjų susidomėjimas šiais produktais tikrai didelis. „Žmonės taip padeda Lietuvos gamintojams vedini patriotiškų jausmų, kita vertus, šių produktų kaina labai patraukli – jie maždaug 20-25 proc. pigesni negu analogiški produktai, esantys rinkoje“, – produktų populiarumo priežastis vardijo ji.
Rusijos rinkai skirtos prekės neužsiguli ir ant prekybos tinklo IKI lentynų. „Pirmosios Rusijos rinkai skirtos prekės mūsų prekybos tinklo parduotuvių lentynas pasiekė praėjusios savaitės pabaigoje – praeitą ketvirtadienį pradėjome prekiauti Rusijos rinkai skirta grūdėta varške, penktadienį – sūriais, o šią savaitę pradėsime prekiauti jogurtais“, – balsas.lt sakė prekybos tinklo IKI Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis.
Jo teigimu, šiuo metu vyksta derybos ir dėl kitų Rusijos rinkai skirtų gaminių pardavimo. „Šiuo metu vyksta derybos su didžiaisiais pieno produktų gamintojais – bendrove „Pieno žvaigždės“, „Vilkyškių pienine“ bei „Rokiškio pienu“ dėl Rusijos rinkai skirtų pieno produktų pardavimo mūsų tinkle. Planuojama, kad mūsų parduotuvėse bus parduodamos tokios Rusijos rinkai skirtos prekės: pienas, jogurtai, fermentiniai sūriai, grietinė, varškė bei kefyras. Planuojama, kad šios prekės bus pigesnės už įprastą lietuvišką produkciją, taigi turėtų būti patrauklios pirkėjams“, – pasakojo A. Petraitis.
Lietuvos gamintojai persiorientavo labai greitai
„Lietuvos gamintojai pateikė mums palyginti nedaug produkcijos, skirtos Rusijos rinkai. Jie persiorientavo labai greitai, ir mūsų paprašė parduoti labai nedidelį kiekį produktų, kurie jau buvo pagaminti ar turėjo būti pagaminti pačiu artimiausiu metu. taigi, pas mus atkeliavo tik tie gaminiai, kurie buvo jau paruošti eksportui ar buvo gaminami, nes gamybos linijos juk nesustabdysi tą pačią minutę“, – sakė R. Saulytė.
Padeda ne pirmą kartą
Lietuvos prekybininkai jau ne pirmą kartą padeda mūsų šalies gamintojams, kai Rusija atsuka jiems nugarą.
„Esame ir anksčiau gelbėję Lietuvos gamintojus. Tuomet jų produkciją, skirtą Rusijos rinkai, maždaug tokį patį kiekį kaip ir dabar, taip pat realizavome maždaug per savaitę“, – sakė R. Saulytė.
„Praėjusį rudenį Rusijai paskelbus embargą, pirkėjai palaikė Lietuvos pieno produktų gamintojus ir noriai pirko rusiškomis etiketėmis pažymėtus pieno produktus, vertindami jų kokybę, bet itin nesureikšmindami rusiškų etikečių užrašų ant produkcijos“, – teigė A. Petraitis.