„Linavos“ viceprezidento Juliaus Misiūno teigimu, Lietuvos vežėjus vienijanti asociacija tokių duomenų neturi. „Manome, jog Rusija, daugiau nei prieš metus atsisakiusi naudotis tarptautinės TIR sistemos privalumais, neteko galimybės užtikrinti gabenimų skaidrumo“, – sugriežtintą Lietuvos transporto priemonių kontrolę Rusijos pasienyje komentuoja J. Misiūnas.
Rusijos muitinė jau daugiau nei metus iš esmės nesinaudoja TIR sistemos privilegijomis, todėl pareigūnams tenka papildomas darbas: vieniems kontroliuoti pervežimų srautą bei atlikti papildomus patikrinimus. Nieko stebėtino, kad šiai šaliai įsivedus atskirą, Europoje nepatvirtintą garantijų sistemą, gali būti sukuriama sąlygų šešėliniams pervežimams. Priešingai negu TIR sistemoje, kur garantijų grandinėje dalyvauja ir muitinė, ir garantuojančioji asociacija, Rusijos atveju be muitinės daugiau nėra institucijų, galinčių prisiimti atsakomybę už šiuos procesus, aiškinama pranešime spaudai.
Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU) pastaruosius metus fiksavo itin mažai Lietuvos vežėjų padarytų TIR sistemos pažeidimų. TIR sistemą lydi daug legalumą užtikrinančių procedūrų – vyksta krovinio bei transporto priemonės patikrinimai, po kurių suteikiamas tinkamumo liudijimas, įrodantis, kad transporto priemonė atitinka visus reikalavimus gabenti prekes. Vykdant pervežimą, kitos šalies muitinės pareigūnai duomenis gali operatyviai patikrinti elektroninėse bazėse.
Dar viena papildoma sistemos patikimumo grandis – TIR knygelės Lietuvoje išduodamos per IRU atstovą – „Linavą“, vienijančią vežėjų bendruomenę.