Kelio A6 ruožu piečiau Jonavos per parą pravažiuoja vidutiniškai apie 15,5 tūkst. transporto priemonių, ties miestu formuojasi spūstys. Nutiesus Jonavos pietrytinį aplinkkelį bus užtikrintas sklandus tranzitinio transporto eismas Kauno ir Zarasų kryptimis, taip pat pagerės eismo sąlygas Jonavos gyventojams, vykstantiems į darbą Kaune ir Kauno rajone.
„Jonavos aplinkkelio poreikis žinomas jau dešimtmečius. Dėl to kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmėme sprendimą ištraukti iš stalčių seniai gulinčius planus ir pereiti prie konkrečių darbų. Pastaraisiais metais pasikeitusi geopolitinė situacija verčia imtis skubių veiksmų ir ieškoti finansavimo šaltinių, kad šis tiek civilinėms, tiek karinėms reikmėms svarbus aplinkkelis būtų nutiestas ir pagerintų eismo sąlygas“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Šis aplinkkelis taip pat pagerins susisiekimą su Rukloje dislokuotais kariniais daliniais ir sudarys sąlygas Lietuvos ir NATO sąjungininkų karinės technikos judėjimui Lietuvoje.
Jonavos pietrytinis aplinkkelis rytinėje pusėje prasidės nuo kelio A6 tilto per Nerį ties Skaruliais ir tęsis piečiau šio kelio maždaug iki Šveicarijos kaimo Jonavos rajone, kur vėl susijungs su keliu A6.
Aplinkkelis bus tiesiamas dviem etapais. Pirmo etapo statybos darbai, patikslinus anksčiau parengtą statybos projektą, turėtų prasidėti 2024 m. pradžioje, antro etapo projektavimo darbų pirkimą AB Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja paskelbti iki šių metų liepos mėn. Atsižvelgiant į projekto sudėtingumą, antras aplinkkelio etapas bus baigtas projektuoti 2024 m., šio etapo rangos darbai numatomi 2025–2026 m.
Siekdama pasinaudoti Europos Sąjungos investicijomis transporto sektoriaus bendro intereso projektams, Kelių direkcija planuoja pateikti paraišką dėl šio projekto finansavimo iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. „Connecting Europe Facility“, CEF) lėšų.