• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienai didžiausių Lietuvos kelių ir tiltų statybos bendrovių "Kauno tiltai" ir antrinei "Lietuvos geležinkelių" įmonei Geležinkelio tiesimo centras (GTC) teisme nepavyko užginčyti beveik 55 mln. eurų vertės europinės vėžės geležinkelio "Rail Baltica" atkarpos nuo Kauno iki Palemono statybos rangovo konkurso rezultatų.

Vienai didžiausių Lietuvos kelių ir tiltų statybos bendrovių "Kauno tiltai" ir antrinei "Lietuvos geležinkelių" įmonei Geležinkelio tiesimo centras (GTC) teisme nepavyko užginčyti beveik 55 mln. eurų vertės europinės vėžės geležinkelio "Rail Baltica" atkarpos nuo Kauno iki Palemono statybos rangovo konkurso rezultatų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus apygardos teismas (VAT) rugsėjo 5 dieną atmetė "Kauno tiltų" ir GTC ieškinį - įmonėssiekė panaikinti "Lietuvos geležinkelių" sprendimus sudaryti konkurso dalyvių eilę ir paskelbti laimėtoją - bendrovių"Hidrostatyba", "Autokausta" ir Vokietijos "Leonhard Weiss RTE" konsorciumą.

REKLAMA

"Kauno tiltų" ir GTC teismui tvirtino, kad konsorciumaskonkurso laimėtoju paskelbtas nepaisant interesų konflikto, nes jis subrangove yra nurodęs techninį projektą parengusią Ispanijos "Ardanuy Ingeneria", kuri neva galėjo atskleisti, jog keičiant projektą bus atsisakyta planuotos estakados.

REKLAMA
REKLAMA

Anot"Kauno tiltų" ir GTC, tai leido konsorciumui sumažinti pasiūlymo kainą, nes estakados statybą jis įvertino labai pigiai - esą už tokią sumą realiai neįmanoma atlikti darbų, be to, esą jis pateikė melagingą informaciją apie"Hidrostatybos" finansinius rodiklius.

VAT, atmesdamas"Kauno tiltų" ir GTC ieškinį, nurodė, jog interesų konflikto šioje situacijoje nėra. Anot teismo,"Ardanuy Ingeneria" kaip subrangovę buvo nurodę net keturi iš penkių konkurso dalyvių, o to nepadarė tik"Kauno tiltai" ir GTC.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Statybos darbų pirkimų pagal užsakovo parengtą techninį projektą atveju yra įprasta pirkime dalyvauti kartu su techninį projektą rengusiu projektuotoju. Šią praktiką taiko didžioji dalis tiekėjų, jų tarpe ir "Kauno tiltai" kitose pirkimuose. (...)"Ardanuy Ingeneria",būdama subtiekėja 4 iš 5 dalyvavusių pirkime tiekėjų, turėjo realią galimybę kartu su kitu tiekėju tapti pirkimo laimėtoja ir be konfidencialios informacijos atskleidimo ar panašių neteisėtų veiksmų", - rašoma VAT nutartyje.

REKLAMA

Teismas taip pat pažymėjo, kad"Hidrostatybos" susivienijimo pasiūlyta kaina nuo antroje vietoje buvusių "Kauno tiltų" ir GTC pasiūlymo skiriasi tik 1,6 proc., o nuo kitų dalyvių kainų vidurkio - 6,9 proc., todėl jos negalima laikyti neįprastai maža.

VAT taip pat atmetė teiginius dėl melagingos informacijosapie "Hidrostatybos" finansinius rodiklius - jie buvo grindžiami įmonės nepriklausomo auditoriaus sąlygine išvada.

REKLAMA

VAT sprendimas per 14 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui.

"Lietuvos geležinkeliai" birželį pasirašė 54,762 mln. eurų vertės sutartį su "Hidrostatybos", "Autokaustos" ir"Leonhard Weiss RTE" konsorciumu dėl "Rail Baltica" atkarpos nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio Kauno intermodalinio terminalo tiesimo. Rangovai nuties 9 kilometrų ilgio 1435 mm pločio geležinkelio vėžę ir rekonstruos 1520 mm pločio kelią, taip pat atliks kitus darbus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Konkurse, be "Kauno tiltų" kartu su GTC (pasiūlymo kaina 55,647 mln. eurų), dar dalyvavo bendrovės "A.C.B." ir "BMGS" (pasiūlymo kaina 58,482 mln. eurų), "Eurovia CS" ir "Eurovia Lietuva" (pasiūlymo kaina 61,824 mln. eurų),"Panevėžio keliai", Panevėžio statybos trestas ir "Šiaulių plentas" (pasiūlymo kaina 61,967 mln. eurų).

REKLAMA

"Rail Baltica" projektas integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Įgyvendinant projektą dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.

Bendra investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos Europos Sąjunga, o vien Lietuvoje - apie 2,474 mlrd. eurų. Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti naudoti 2026 metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų