"Bandoma pasukti vėžę į vieną miestą ar kitą - nereikėtų kol kas laužyti iečių, turime sulaukti visų atliktų studijų rezultatų. Šiuo metu atliekamas strateginis pasekmių aplinkai vertinimas, kuris analizuoja alternatyvas. "Aecom" studijoje vėžė Talinas-Ryga-Kaunas numatyta per Panevėžį, bet mūsų patvirtintame plane vėžę mes turime per Šiaulius. Šių metų rudenį visą studiją mes jau turėsime atliktą ir žinosime", - ketvirtadienį Kaune apskritojo stalo diskusijoje kalbėjo S.Girdauskas.
Šiaulių savivaldybės duomenimis, bendrovės "Aecom" galimybių studijoje įrašytas Panevėžys, ne Šiauliai. Šiaulių vadovų nuomone, prioritetas turėtų būti teikiamas dabartinei infrastruktūrai, o ne naujos vėžės tiesimui.
Kad vėžė turėtų eiti per Šiaulius, numatyta Lietuvos teritorijos bendrajame plane ir Europos Parlamento 2010 metų sprendime dėl transeuropinio transporto tinklo išvystymo.
"Rail Baltica" geležinkelis sujungtų Lenkiją, Baltijos šalis ir Suomiją. Lietuvos, Latvijos ir Estijos atstovai derasi dėl galimybės įkurti bendrą įmonę, kuri įgyvendintų projektą.
Baltijos valstybėse geležinkelis yra rusiškos vėžės, jos plotis - 1520 milimetrų. Tuo tarpu europinė geležinkelio vėžė yra siauresnė - 1435.