"Derybos vyksta, sakyčiau, principingos derybos, Vyriausybė ir Seimas patvirtino biudžetą, įstatinį kapitalą antrinės įmonės, tai kai tik akcininkai susiderės dėl įmonės valdymo, likvidavimo, organizavimo, nuosavybės teisių ir visokių kitokių dalykų, tai bus priimtas sprendimas ją kurti. Aš galvoju, kad realiai iki Naujų metų tokios įmonės registruoti nespėsime dėl mūsų partnerių kaltės daugiausiai, nes šiuo metu ginčas vyksta dėl Vilniaus kaip projekto dalies", - penktadienį, apžiūrint "Rail Baltica" ruožo statybą ties Marijampole, žurnalistams sakė R.Sinkevičius.
Tačiau jis teigė, kad situacija gali pasikeisti kitą savaitę: "Nežinau ką parodys derybos gruodžio 19 dieną, kurios vyks Vilniuje".
Anot R.Sinkevičiaus, projektui įtakos neturės tai, kad nebus įvykdyta Baltijos valstybių deklaracija, kurioje numatyta, kad bendra įmonė turi būti įsteigta sausio pradžioje.
"Jūs pagalvokit, apie kokį dydį mes šnekam. Mes šnekam apie "Rail Baltica 2", kurį planuojame pastatyti 2025 metais ir keliame problemą dėl dviejų mėnesių. Tai visai ne tie patys dydžiai. Yra labai svarbu susiderėti teisingai, principingai ir aiškiai, kad visiems partneriams paskui būtų viskas aišku", - kalbėjo susisiekimo ministras.
Paklaustas, ar vėlesnis įmonės įkūrimas neturės poveikio finansavimui, R.Sinkevičius teigė, kad tai dar tolimas klausimas.
"Iki to finansavimo dar labai toli, jeigu valstybėje yra įgyvendinamas projektas, kuris reikalauja valstybės biudžeto lėšų, viršijančių 50 mln. eurų, reikia gauti Seimo pritarimą, tai šis projektas viršys keletą kartų tą sumą, tai kol Seimas neleis vykdyti Vyriausybei šio projekto, tai Vyriausybė ir nevykdys", - sakė ministras.
Lietuva valdys 33 proc. bendros Baltijos valstybių įmonės akcijųm o tiesioginė akcijų valdytoja bus nauja "Lietuvos geležinkelių" įmonė. Pasak R.Sinkevičiaus, tiesiogiai geležinkeliai akcijų nevaldys finansinio saugumo sumetimais.
"Visada reikia galvoti apie rizikas - projektai gali pasisekti ir gali nepasisekti. Gali atsirasti tam tikri finansiniai įsipareigojimai, kurie gali būti skaičiuojami nuo apyvartų ir tokiu atveju tiesioginis "Lietuvos geležinkelių" dalyvavimas su didžiule apyvarta nebūtų labai saugus", - tikino R.Sinkevičius.
Anot jo, kol kas neaišku, kada antrinė įmonė gali būti įsteigta - tai bus daroma, susitarus dėl bendros kompanijos akcininkų sutarties.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.