Norėdami atrasti savąjį verslininko kelią, nesistenkite lyginti savęs su Bilu Geitsu ar Ričardu Bransonu. Likite ištikimi savajam „aš“ ir atkreipkite dėmesį į savo vertybes bei nuostatas, nes būtent gali būti didžiausias jūsų pranašumas, teikiantis naujų vertingų perspektyvą.
Kita vertus, tai nereiškia, jog negalite retkarčiais žvilgtelėti į kitus, daug pasiekusius verslininkus, norėdami pasisemti iš jų idėjų ir įkvėpimo.
***
„Daugybė verslo žmonių per pastaruosius metus įkvėpė mane veiklai ir verslo plėtrai. Šiame tekste paminėsiu keletą savo mėgstamiausių verslininku ir ko iš jų galima pasimokyti“, – sako vienas žymiausių pasaulio verslininkų R. Bransonas.
Būk atsidavęs vizijai kaip M. Zukerbergas
Kai noriu sau priminti apie vizijos versle svarbą, visuomet prisimenu socialinio tinklo „Facebook“ įkūrėją Marką Zukerbergą. Jis nepamiršo savo principų plečiant bendrovę. Žaviuosi jo ryžtingumu, inovatyviu mąstymu bei pasitikėjimu, kurį jis demonstruoja pristatinėdamas „Facebook“ ateitį.
Į jo atsidavimą įeina ir tai, kad jis ir toliau vilki savo džempaką bei marškinius, net kai tapo bendrovės generaliniu direktoriumi. Visuomet sakiau, jog verslininkai neturėtų rengtis kaip klounai – itin nemėgstu kaklaraiščių, todėl dažnai kišenėje nešiodavausi žirkles, kad galėčiau nukirpti kaklaraiščius man nepatinkantiems verslininkams.
Taigi, buvau nuliūdęs kai kažkas sukritikavo Marką, kad šis dėvėjo savo džempaką per pirminį viešąjį akcijų siūlymą (angl. initial public offering). Tikiuosi, kad vieną dieną tie Volstryto turtuoliai suvoks, jog įmonės vertė susideda ir iš darbuotojų kultūros, tame tarpe ir aprangos.
Būk inovatyvus kaip S. Džobsas
Suprantu, jog inovacijos yra šių dienų verslo variklis, tad dažnai prisimenu Styvą Džobsą kaip inovacijų kūrimo įsikūnijimą. Jo mirtis praeitais metais stipriai paveikė daugybę žmonių iš viso pasaulio. Metė koledžą, daug metų kovojo su vėžiu, jo asmeninis gyvenimas ir karjera įkvepia.
Per savo gyvenimą Styvas Džobsas inicijavo ir sukūrė daugybės pasaulį pakeitusių įrenginių. Jo dėka mes tarpusavyje komunikuojame taip, kaip niekas kitas negalėjo numatyti, įskaitant ir žmones su negalia. Būtent šis inovatyvus mąstymas mane motyvuoja ir vystant „Virgin“ prekės ženklą.
Būk socialus kaip Dž.Oliveris ir J. Zeitzas
Norėdamas įtikinti verslo lyderius vykdyti veiklą socialiai atsakingu būdu, džiaugiuosi leisdamas laiką su Džeimiu Oliveriu ir Jochenu Zeitzu. Būdamas „Puma“ valdybos pirmininku, Jochenas inicijavo aplinkos atskaitomybės sistemą, kuri padeda nustatyti kokią įtaką gaminami produktai turi planetai ir bendruomenėms. Visa informacija yra vieša.
Džeimį Oliverį pažįstu daugelį metų, mane žavi jo lankstumas vystant restoranų tinklo verslą. Savo asmeninį prekės ženklą šis žmogus sukūrė pasirodydamas įvairiuose televizijos šou, tuo pat metu mokydamas žmones valgyti sveikesnį maistą, atkreipdamas visuomenės dėmesį į prasta mokykloje gaminamo maisto kokybę bei sukūręs „Fifteen“ – iniciatyva, kurios tikslas išmokyti jaunus bedarbius tapti profesionaliais virėjais.
Turiu pripažinti, kad labdaros fondas „Virgin Unite“ yra nepaprastai dėkingas tiek Jochenui Zeitzui, tiek Džeimiui Oliveriui. Žiūrėdamas į šiuos verslininkus, nuoširdžiai atsidavusius vertės visuomenei kūrimu, viliuosi, jog žmonės pagaliau ima suprasti socialinės atsakomybės svarbą.
Būk kūrybiškas kaip „Innocent Drinks“ vyrukai
Už kūrybiškumą, originalumą ir linksmumą, kurių pasekoje sukuriami fantastiški produktai, lygiuojuosi į Ričardą Rydą, Adamą Baloną ir Džoną Vraitą, bendrovės „Innocent Drinks“ įkūrėjus. Ši bendrovė pardavinėja velniškai skanius smūčius bei velniškai gerus vegetariškus patiekalus, ir, žinoma, nepamiršta socialinės atsakomybės.
Vienas iš „Innocent Drinks“ veiklos principų skelbia, jog maisto ingridientai turi būti perkami iš tiekėjų, kurie sąžiningai elgiasi ir atsiskaito su savo darbuotojais bei aplinka. Kiekvienais metais bendrovė 10 proc. grynojo pelno atiduoda filantropinei veiklai, labdaros organizacijoms.
Visuomet gerai šalia savęs turėti pavyzdį, kaip vystyti verslą. Dar geriau, jei šie žmonės galėtų jums duoti patarimų. Svarbiausia, kad neprarastumėte savasties ir išliktumėte lojalus savo vertybėms. Originalumas yra esmė. Pasauliui nereikia dar vieno Ričardo Bransono – vieno pilnai pakanka!
Parengta pagal užsienio verslo edukacijos portalo „Entrepreneur“ straipsnį „Ričardas Bransonas apie verslininkus, kuriais žavisi“ (angl. „Richard Branson on the Entrepreneurs He Admires“).