Tai reiškia, kad į rinką ateinantiems ir konkrečius maršrutus aptarnauti norintiems vežėjams nuo liepos 1-osios galios naujos taisyklės, tuo metu rinkos senbuviams prie jų prisitaikyti numatytas pusantrų metų pereinamasis laikotarpis.
Esami vežėjai dabar gali pratęsti dabartines licencijas, galiojančias iki balandžio.
Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas teigia, kad tarpmiestiniais maršrutais keleivius vežantiems vežėjams kodekso pataisomis įtvirtintas laisvas reguliuojamas verslo modelis.
„Tai didžiulis žingsnis pirmyn, sutvarkant šią veiklos sritį, kurioje apie reikalingus pokyčius pradėta kalbėti dar 2013 metais“, – Susisiekimo ministerijos pranešime sakė M. Tarnauskas.
Kodeksas numato naujus reikalavimus vežėjams, jų autobusams, kurie turės būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų – iki 10 metų.
Taip pat nustatomi maršrutų sudarymo kriterijai ir tvarkaraščių derinimo principai, garantijų sistema, pagal kurią vežėjas vykdytų savo įsipareigojimus ir prisiimtinų atsakomybę už jų nevykdymą.
Pataisos taip pat numato galimybę į rinką bandančius patekti vežėjus tikrinti Lietuvos institucijoms siekiant nustatyti, ar jie neturi sąsajų su priešiškomis valstybėmis, už jų nestovi sankcionuojami asmenys ar įmonės, įmonės Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai turės pateikti deklaraciją, jog vežėjas, jo steigėjai, kontroliuojantys asmenys, galutiniai naudos gavėjai nekelia grėsmės šalies saugumui.
Nustatyti reikalavimai autobusų stotims, kiti tolimojo susisiekimo autobusais paslaugos teikimo reikalavimai.
Dabartinės vežėjų ir Lietuvos transporto saugos administracijos sutartys dėl maršrutų aptarnavimo baigia galioti balandį, tačiau jos bus pratęstos iki liepos, kol įsigalios kodekso pataisos.
Reformos rinkoje prireikė Konkurencijos tarybai paskelbus, kad šiame versle trūksta konkurencijos.
Įpareigota teismo Transporto saugos administracija pernai gruodį paskelbė naują vežėjų konkursą, tačiau teismas vežėjų prašymu jį laikinai sustabdė.