„Džiugina faktas, kad mūsų visuomenė tampa aktyvi ir reaguoja į tai kas vyksta, nesėdi namuose, o daro kažką. Tačiau ar akcija pasieks ką nors, aš abejoju, nes didžioji dalis žmonių apsipirko prieš akciją“, - Žinių radijo laidoje „Pozicija“ dėsto prezidentės patarėja.
Pasak jos, būtų lengva boikotuoti prekybos tinklus tada, jeigu turėtumėme kitą alternatyvą. Smulkių prekybininkų turime labai mažai, o situacija mažesniuose miestuose dar prastesnės.
„Džiugu, kad visuomenė tampa neabejinga. Aš pati šiomis dienomis neisiu į parduotuves, nors ir taip apsiperku tik vieną kartą per savaitę“, - sako L. Antanavičienė.
Dėl ko kyla kainos?
Prezidentės patarėja tikina, kad nėra vienos priežasties dėl ko kyla kainos ir vienos išskirti tiesiog negalima.
„Apie 10 proc. pabrango produktai ir tam yra ne vienas atsakymas. Labai populiarus atsakymas sezoniškumas, tačiau didžiąją įtaką daro vartotojų atlyginimų augimas. Taip pat įtakos turi ir tai, kad didžiąją dalį išlaidų lietuviai išleidžia maistui. Tad auga vartojimas, paklausa ir tai matydami prekybos centrai kelia kainas“, - dėsto patarėja.
Anot L. Antanavičienės, dabar svarstomas PVM mažinimas duotu trumpalaikį efektą, o po kurio laiko kainos vėl grįžtų į tą patį lygį.
„Tai galėtų duoti trumpalaikį efektą. Tikslas yra, kad vartotojas galėtų įpirkti prekes ir kad gautų tą naudą pirkėjas. Tačiau kitų šalių pavyzdžiai rodo, kad taip nebus. PVM mažinimas nebus taip kad viskas sumažės. Lietuvoje buvo sumažintas PVM mėsai, tačiau buvo pastebėta, kad pusė metų kainos buvo daug žemesnės, o po pusmečio kainos vėl kilo.Išvada buvo labai aiški, kad to efekto vartotojas tikrai negaus ir toks kainos tiek nesumažės“, - mano prezidentės patarėja.
Ji taip pat priduria, kad tai gal ir sumažintų į Lenkiją keliaujančių apsipirkti lietuvių srautus, tačiau tai nėra vienas iš geriausių sprendimų.