„Kai kurių detalių negaliu atskleisti, bet bus pokalbis ir šita (dėl laivo išpirkimo) tema. Aš susitiksiu ir su „Statoil“ vadovybe, ir su „Hoegh LNG“, pagrindinis uždavinys – prasidėjo derybos su „Statoil“ dėl bendros įmonės sukūrimo, ir taip pat dėl didesnės įtakos Baltijos regione, vykdant bunkeriavimo paslaugas, tai yra užpildant kitus laivus. Kitas tikslas keliamas, kad būtų galima sukūrus bendrą įmonę, turint mažesnį laivą, iš mūsų LNG terminalo užpildyt tuos mažuosius terminalus Baltijos jūros regione, nes tokių terminalų pagal strateginius planus turėtų būt penki arba šeši“, – BNS sekmadienį sakė A.Butkevičius.
Pasak premjero, vizito metu neplanuojama pasirašyti susitarimo su „Statoil“ dėl bendros įmonės steigimo, tačiau bus aptarti terminai.
„Jau tam tikri ketinimų protokolai pasirašyti vadovų lygyje, buvo laukiama, kada Briuselis duos tam tikrus pritarimus, leidimus, užsitęsė tam tikrų dokumentų peržiūrėjimas, o aš manau, kad pasirašymo tikriausiai nebus, bus tik aptarta, kada pabaigos terminas“, – sakė Vyriausybės vadovas.
A.Butkevičius anksčiau BNS yra sakęs, kad derybos tarp „Statoil“ ir „Litgas“ trunka per ilgai.
Kartu su premjeru į Norvegiją antradienį darbo vizito vyks energetikos ministras Rokas Masiulis ir „Lietuvos energijos“, kuri valdo įmonę „Litgas“, vadovas Dalius Misiūnas.
„Litgas“ laikinasis vadovas Vytautas Čekanavičius praėjusią savaitę BNS pranešė, kad Europos Komisija preliminariai sutinka, kad „Statoil“ ir „Litgas“ steigtų bendrą mažos apimties SGD tiekimo įmonę, todėl artimiausiu metu įmonės pradės galutinį bendros įmonės projekto derinimą su EK Konkurencijos generaliniu direktoratu, - jį baigti numatoma iki liepos pabaigos.
Planuojama, kad bunkeriavimo laivą, kuriuo pildys Baltijos jūroje plaukiojančius laivus, būsima bendra įmonė užsakys šiemet, po derybų su galimais statytojais, o veiklą ji pradės 2018 metais.
Iš „Hoegh LNG“ Lietuva nuomojasi SGD laivą „Independence“, kurį ketina išpirkti 2024 metais, nors dar pernai kalbėjosi su norvegais dėl galimybės jį išpirkti anksčiau laiko, tačiau „ Hoegh LNG“ su tuo nesutiko. Lietuva pradėjo pokalbius su Europos Komisija dėl finansinės paramos, išperkant laivą, kartu numatoma skolintis iš bankų, sumažinant SGD laivo ir viso terminalo išlaikymo kaštus.