„Esu įsitikinęs, kad didieji ir mažieji prekybos tinklai tinkamai įgyvendina naujojo europinio reglamento nuostatas. Asociacijos narių buvau patikintas, kad dar iki reglamento įsigaliojimo nebuvo renkami nereikalingi duomenys, prekybos tinklai surinktų duomenų neidentifikavo su konkrečiu asmeniu“, – BNS sakė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas
Anot jo, teikdami lojalumo korteles, prekybos tinklai nesusieja jų turėtojų su konkrečiu asmeniu, o tik nori turėti informaciją apie apsipirkimo tendencijas.
„Kortelės esmė yra, kad per ją gauti duomenys, apsipirkimo istorija, padeda kortelės turėtojui pateikti tinkamiausius ir labiausiai personalizuotus pasiūlymus. Niekas iš mūsų įmonių neturi tikslo rinkti ir tvarkyti duomenis, identifikuojančius konkretų asmenį“, – tikino L. Vilimas.
Lietuvos vaistinių asociacijos pirmininkė Dangutė Mikutienė BNS tikino, kad vaistinės taip pat griežtai laikosi naujų asmens duomenų apsaugos taisyklių.
„Esame peržiūrėję tiek tuos procesus, kurie susiję su asmens duomenų apsauga, tiek ir tuos, kurie susiję su žmonių teise į informaciją apie jų asmens duomenų tvarkymą. Lojalumo programos dalyvių prašome pateikti vardą, pavardę, gimimo datą, taip pat kontaktinę informaciją. Tokių perteklinių duomenų, kaip asmens kodas lojalumo programos dalyvių tikrai neprašome“, – BNS atsiųstame komentare teigė D. Mikutienė.
Jos teigimu, asmens kodo reikia tik tuo atveju, kai klientas į vaistinę ateina įsigyti receptinių vaistų, išrašytų pagal e. receptą.
Prekybininkų atstovas L. Vilimas vylėsi, kad duomenų apsaugos inspektoriai, patikrinę prekybos tinklus, galės pateikti konstruktyvių pasiūlymų ir rekomendacijų.
„Jeigu įvyktų klaidų, netyčinių atvejų, nesusižiūrėjimų, svarbu, kad iš institucijų būtų geranoriškumas, kad nebūtų puolama bausti ir smerkti, o būtų duota laiko pasitaisyti. Reikia suprasti, kad nesusipratimų gali pasitaikyti, tačiau jų nereikėtų traktuoti piktybiškai. Jei tai kartojasi, tuomet, be abejo, jau galima įtarti neteisėtą veiklą ir tada taikyti sankcijas“, – kalbėjo L. Vilimas.
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija ketvirtadienį pradėjo tikrinti didžiuosius maisto, namų apyvokos, elektronikos ir kitų prekių prekybos centrus bei vaistinių tinklus – siekiama nustatyti, ar tinkamai tvarkomi asmens duomenys lojalumo programų ir tiesioginės rinkodaros tikslais.
Teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė sakė, jog pasitaiko atvejų, kai įmonės prašo perteklinių duomenų, pavyzdžiui, asmens kodo.
Inspekcija išsiuntė klausimus 12-kai didžiųjų prekybos tinklų. Jų atstovai turės atsakyti, kokie asmens duomenys renkami, ar tiesioginės rinkodaros pasiūlymai teikiami elektroninio ryšio priemonėmis, ar klientai gali jų atsisakyti.
Patikrinimo rezultatus inspekcija planuoja paskelbti rugsėjį, vėliau planuojama skelbti rekomendacijas.