Vis paprasčiau romantišką kelionę ar netikėtai suplanuoto skrydžio bilietą įsigyti internetu.
Toks bilietų platinimo būdas leidžia įsigyti juos patogiu metu ir sutaupyti laiko, be to, nereikia mokėti agentūroms aptarnavimo mokesčio.
Šiuo metu internetu parduodamų lėktuvų bilietų dalis Lietuvoje sudaro 20 proc., o, pavyzdžiui, JAV - 30 procentų. Prognozuojama, kad per artimiausius 10 metų šie skaičiai turėtų išaugti atitinkamai iki 25 ir 38 procentų.
„Amadeus Lietuva“ duomenimis, mūsų šalyje pernai lėktuvų bilietų pardavimas internetu kilo apie 36 procentus. Kaip kitus pagrindinius lėktuvų bilietų pardavimo būdus LŽ pašnekovai nurodė galimybę įsigyti bilietą užsukus į kelionių agentūrą ar naudojantis skambučių centro paslaugomis. Alternatyvų minėtiems būdams, pasak jų, sunku ir sugalvoti.
Kaip LŽ teigė aviakompanijos „airBaltic“ rinkodaros ir viešųjų ryšių koordinatorė Rosita Sakalauskaitė, bendrovė siūlanti keleiviams pirkti lėktuvo bilietus internetu, nes tai esą pigiau, paprasčiau ir greičiau.
„Populiarėjant internetinei prekybai, manome, kad ateityje vis daugiau lėktuvo bilietų bus perkama tokiu būdu. Jau dabar apklausos rodo, kad dažniausiai internetu perkamos prekės yra lėktuvo bilietai, kelionės“, - tvirtino pašnekovė. Pasak jos, registracija internetu dabar yra pasinaudoję daugiau nei 18 tūkst. klientų. Bendrovė siūlanti internetu užsisakyti ir keliones.
„airBaltic“ lapkritį vykdė projektą su „Maximos“ prekybos tinklu - šio tinklo parduotuvių klientams buvo siūloma įsigyti skrydžio čekius, nekainuojančius nė pusantro šimto litų. Tuomet bendrovė ketino į rinką paleisti 25 tūkst. tokių čekių. R.Sakalauskaitė tikina, kad projektas sulaukė pasisekimo.
Turizmo agentūrų tinklo „West express“ generalinis direktorius Andrius Sideravičius LŽ sakė, kad elektroninį bilietą apskritai galima išsiųsti elektroniniu paštu. O kelionių internetu esą „realiai“ neįsigysi. „Kelionių pardavimas internetu - dekoracijos, tokie reikalai pabaigiami tvarkyti biuruose. Žmogus pasėdės prie interneto ir kažką užsisakys, tačiau nėra garantijos, kad to pakaks“, - pasakojo A.Sideravičius.
Interneto paslaugos suteikia galimybę užsakyti bilietus ir vakare, po darbo, nes dieną, kol dirba agentūros, žmonės galbūt ne visada turi laiko sutvarkyti šiuos reikalus. A.Sideravičius yra pastebėjęs, kad vakarais užsakymų būna gana daug.
UAB „Con-ex“ direktorė Sandra Bukelskienė LŽ tikino, kad ši įmonė laikosi individualaus požiūrio į klientą. „Nors ir prekiaujame bilietais internetu, bet parduodame ir „gyvai“ - agentūroje. Tikrai yra maloniau, kai pabendrauji su klientu asmeniškai“, - dėstė pašnekovė.
Ji sutinka, kad klientams reikalingas ir „fabrikinis“ pardavimas. „Yra žmonių, kurie neturi didelių poreikių - valgo greito maisto restorane, greitai perka bilietus“, - dėstė S.Bukelskienė. Pati ji sakė parduotuvėse bilietų nepirktų.
AB „flyLAL - Lithuanian Airlines“ generalinis direktorius Tadas Pukšta LŽ sakė, kad bendrovė bilietus parduodanti trimis pagrindiniais kanalais: kelionių agentūrose, internetu ir naudojantis skambučių centro paslaugomis. Šie kanalai, anot T.Pukštos, pasirinkti atsižvelgus į klientų poreikius ir pirkimo įpročius.
Lėktuvų bilietų rezervavimo paslaugas pradėjo teikti ir informacijos telefonu 118 tarnyba, bendradarbiaujanti su internetine bilietų rezervavimo sistema Greitai.lt. Skelbiama, kad klientai bilietus užsisakyti galės bet kuriuo metu visą parą. „Lintel“ generalinio direktoriaus Remigijaus Šerio teigimu, iki šiol tarnyba dėl lėktuvų bilietų kasdien sulaukdavo maždaug 500 skambučių.
Verslo kelionių organizatorė UAB „Kaleva Travel“ neseniai iš elektroninės bilietų platinimo sistemos UAB „Bilietai LT“ įsigijo lėktuvų bilietų rezervavimo ir pardavimo internetu sistemą kartu su registruotų vartotojų duomenimis ir išplėtė savo veiklą internetu siūlomų paslaugų srityje.