Šių metų kovo 4 d. Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) įteikė Valstybinei lietuvių kalbos komisijai prašymą įteisinti terminą „marketingas“ lietuvių kalboje ir nelaikyti jo nevartotina svetimybe. 1995 m. Valstybinei lietuvių kalbos komisijai (VLKK) nutarus, jog šis terminas turi būti keičiamas žodžiu „rinkodara“, iki šiol kyla painiava dėl šių dviejų terminų vartojimo tiek specialistams, tiek vertėjams, tiek akademinei visuomenei.
LiMA valdybos pirmininko Simono Bartkaus teigimu, jei „rinkodara“ neturėtų „rinkos darymo“ prasmės, gal ir būtų galima susitarti, jog tas žodis yra „marketingo“ atitikmuo. „Bet „rinkodara“ jau turi savo prasmę – ji yra marketingo strategijos dalis, todėl dabar vartojama jos prasmė iš esmės klaidinanti“, – įsitikinęs marketingo specialistas. Anot jo, šių dviejų terminų esmės nesuvokimas ne tik iškraipė tikrąją marketingo reikšmę, bet ir ją susiaurino tik iki rinkodaros.
LiMA valdybos nario ir idėjos įteisinti „marketingą“ iniciatoriaus Ryčio Buračo nuomone, neįsigilinimas į marketingo dalyko turinį, loginės struktūros nežinojimas bei ryžtingi ir kategoriški kalbininkų reikalavimai rasti marketingui lietuvišką atitikmenį, buvo skubotas sprendimas. „Yra daugybė marketingo veiksmų, neįtelpančių į „rinkodaros“ sąvoką“, – teigia R. Buračas.
2010 m. vasarį atliktos Lietuvos marketingo asociacijos narių apklausa parodė, kad 71 proc. marketingo specialistų nemano „rinkodarą“ esant tinkamu „marketingo“ sąvokos atitikmeniu. Apklaustųjų pateikti argumentai: „marketingas apima plačiau nei rinkodara“, „lietuviško atitikmens per siaura prasmė“, „rinkodara neaprėpia visų marketingo veiksnių“, „rinkodara yra tik dalis marketingo“, „vertinys yra netikslus“. 43 proc. apklausoje dalyvavusių marketingo specialistų, paklaustų, kaip jų įmonėje vadinamas marketingo funkcijas atliekantis skyrius, atsakė, kad turi marketingo skyrių ir tik 20 proc. įmonių savo skyrius vadina „rinkodaros“. 47 proc. LiMA narių atstovaujamų įmonių turi „marketingo“ ir tik 22 proc. „rinkodaros“ direktorius, vadovus ar specialistus.
„Greitai priimti ir nepakankamai apgalvoti sprendimai nėra patikimi, jų pasekmių neįmanoma nuspėti. Pagrindinė kilusio nesusipratimo dėl termino „marketingas“ vartojimo priežastis yra bendradarbiavimo stoka“, – teigia LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus ir siūlo visoms suinteresuotoms pusėms kartu ieškoti lietuviškų atitikmenų specifinėms svetimybėms, tokioms kaip „marketingas“.
Lietuvai perėjus prie rinkos ekonomikos, pradėtas vartoti žodis „marketingas“. Didžiausiuose Lietuvos universitete – Vilniaus Universitete ir Kauno Technologijos universitete – įkurtos Marketingo katedros.