Įtakingas JAV verslo dienraštis “The Wall Street Journal” (www.wsj.com) emigravo į internetą. Dabar popierinis leidinio pavidalas taps skaitmeninio varianto priedu, o ne atvirkščiai, kaip ligi šiol. Popieriniame laikraštyje skaitytojai nuo šiol ras analitinius straipsnius ir komentarus, naujienos bus skelbiamos internete.
Pasak “The Wall Street Journal” leidėjų, leidinio formato ir struktūros keitimas visiškai atitinka šiuolaikinių masinės informacijos priemonių raidos kryptis. Norėdami atkreipti skaitytojų dėmesį į šias permainas, leidėjai pusę milijono popierinių WSJ egzempliorių sausio 2 d. išdalijo nemokamai. Skaitytojai nemokamai galėjo naudotis ir internetine leidinio versija. Beje, pasikeitė ir ji: buvo modifikuoti redakcijos “blogai”, rubrikos, paieška, vaizdo paslaugos. WSJ prenumeratoriai galės savo nuožiūra susidėlioti titulinį leidinio puslapį.
Pasak “The Wall Street Journal” leidėjo Louiso Gordono Crovitzo, siekti permainų paskatino tai, kaip skaitytojai pastaraisiais metais gauna informaciją ir naujienas.
“Dabar jūs sužinote paskutines naujienas iš daugybės įvairiausių spaudos ir interneto šaltinių. Skaitytojai mums leido suprasti, kad “The Wall Street Journal” galėtų geriau pritaikyti savo formatą prie to, kaip, kada ir kur jie skaito naujienas. Mes peržiūrėjome popierinio laikraščio vaidmenį, o taip pat ir informacijos, kurios ieškote internete, rinkinį. Skaitytojų lūkesčiai žiniasklaidos priemonių atžvilgiu iš esmės pasikeitė ir pavertė mūsų laikmetį permainų epocha”, - tvirtina L. G. Crovitzas.
Pasak jo, dabartines permainas redakcija pradėjo planuoti daugiau nei prieš metus. “Daugelį pasikeitimų nesunku pastebėti. Mes susiaurinome popierinio laikraščio puslapius. Beveik vieningai visi mūsų skaitytojų kokybinio tyrimo grupės atstovai pareiškė, kad dabar laikraštį patogiau skaityti ir laikyti rankose (be to, mes linkę investuoti pinigus į kokybišką žurnalistiką, o ne į popierių)”, - tvirtina leidėjas.
Apžvalgininkai nevienareikšmiškai vertina “The Wall Street Journal” permainas, pabrėždami, kad redakcijos pasirinktas kelias – paversti popierinį leidinį skaitmeninio priedu – gana rizikingas ekonomiškai. Tačiau vienas sėkmingiausių Vakarų žiniasklaidos magnatų, koncerno “News Corp.” prezidentas Rupertas Keithas Murdochas jau gana seniai yra išpranašavęs, kad popierinių ir elektroninių leidinių kovą tradiciniai laikraščiai ir žurnalai gali laimėti tik “elektroniniais” metodais.
Jo teigimu, skaitmeninė era nepasigailės nieko. “Tos kompanijos, kurios tikisi, kad jų šlovinga praeitis apsaugos jas nuo būtinybės keistis dėl besiplėtojančių technologijų, labai klysta ir patirs krachą”, - tvirtino jis praėjusį pavasarį viename susitikime su leidėjais.
R. Murdochas tvirtina, kad šiuolaikinis žmogus “išlepintas” patogumo, kurį jam užtikrina elektroninės technologijos. “Atsirado nauja informacijos vartotojų karta. Jie nori sužinoti naujienas tada, kai jiems tai būna patogu, ir taip, kaip jiems patinka, - pareiškė jis. – Ateina antroji didžių atradimų epocha”.
Permainos žiniasklaidoje siejamos ne tik su keičiamais leidinių formatais ir informacijos pateikimo operatyvumu. Anot R. Murdocho, šiuolaikinis žmogus nori gauti išsamesnių ir įdomesnių naujienų, o jų “gamintojai” turi stengtis kurti ir platinti “dinamišką, įdomų ir ryškų turinį”.
Įdomu, kad R. Murdochas pačioje interneto eros pradžioje buvo vienas didžiausių pasaulinio tinklo kritikų. Jis skeptiškai vertino elektroninio verslo perspektyvas ir elektroninius leidinius, tvirtindamas, kad tuo gali domėtis nebent paaugliai.
Tačiau vėliau jis iš esmės pakeitė savo nuomonę. 2005 m., kalbėdamas Amerikos laikraščių redaktorių asociacijos susitikime, jis pareiškė: “Mūsų uždavinys – paversti internetines mūsų leidinių versijas tokiomis patraukliomis, kad vartotojai norėtų naudotis jomis kaip pirminiais naršyklės tinklalapiais. Kažkada žmonės dieną pradėdavo nuo kavos puodelio ir laikraščio. Ateityje, aš tikiuosi, jie ją pradės nuo kavos ir interneto svetainės”.
Neabejotinai to dabar siekia ir “The Wall Street Journal”.