• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Keičiantis klimatui ir šiltėjant žiemoms, jau svarstoma, kaip keisti reikalavimą šaltuoju metų laikotarpiu naudoti žiemines padangas. Nors žadėti pokyčiai dar tik yra stebėjimo stadijoje, dalis ekspertų abejoja tokio pakeitimo nauda.

Keičiantis klimatui ir šiltėjant žiemoms, jau svarstoma, kaip keisti reikalavimą šaltuoju metų laikotarpiu naudoti žiemines padangas. Nors žadėti pokyčiai dar tik yra stebėjimo stadijoje, dalis ekspertų abejoja tokio pakeitimo nauda.

REKLAMA

Susisiekimo ministerijos atstovams prakalbus apie žieminių padangų eksploatavimo sutrumpintą naudojimo terminą, susisiekimo viceministras Vladislav Kondratovič patikino, kad šios idėjos galutinai neatsisakyta, tačiau permainų dar teks palaukti.

„Apie tai kalbėjome Eismo saugumo taryboje. Nesakau, kad nėra palaikymo šiai idėjai, būtų galima sutrumpinti terminą arba išvis galbūt leisti pagal sitauciją apsispręsti vairuotojams naudoti žiemines arba vasarines padangas. Siūlymas yra svarstytinas. Visgi, išaanalizavę paskutinių metu tendencijas, kaip keičiasi oro sąlygos, mes matome, kad vidutinė temperatūra vis tiek yra žemesnė, negu rekomenduoja vasarinių padangų gamintojai. 

Šiuo atveju mums reikia papildomos informacijos iš kitų šalių. Paprasčiausiai pritrūkom informacijos, kurią būtų galima susieti su eismo įvykių padidėjimu, jeigu, tarkime, nebūtų naudojamos žieminės padangos, o būtų pasirinktos vasarinės. 

REKLAMA
REKLAMA

Žiūrėsime, koks šiemet bus ruduo, pavasaris, žiema. Pagal du, tris paskutinius mėnesius bus galima tikrai priimti tą sprendimą. Šį rudenį, manau, ne, bet pavasarį jau būtų galima svarstyti pateikti siūlymą Saugaus eismo komisijai, Vyriausybei. Tad šiuo metu vyksta stebėjimai“, – komentavo V. Kondratovič.

REKLAMA

Atkreipia dėmesį ne tik į naudojimo laikotarpį

Tuo metu Lietuvos autoservisų asociacijos vadovas Ainis Petkus pritaria, kad žadėti pakeitimai būtų vertingi, nes, šylant klimatui, žieminių padangų sukibimo galimybė blogėja. 

Tiesa, pašnekovas visgi siūlo atkreipti dėmesį ne tik į padangų terminų keitimą, bet ir į tai, kodėl nemenka dalis vairuotojų vasaros sezonu važinėja su žieminėmis padangomis.

„Lietuvos gamtinėje zona nenuspėjama, gali būti ir spalio mėnesį šalnos ar net sniegas, lygiai taip pat iki balandžio pabaigos mes galime sulaukti sniego, tačiau, žiūrint objektyviai, iš tikrųjų taip, šyla, blogėja sukibimas ir galima tai daryti. Servisuose, pavyzdžiui, labai smarkiai išnyko dygliuotų padangų poreikis. Miestuose praktiškai tokių padangų yra atsisakyta, kadangi kai nėra sniego, dygliuotos padangos yra nesaugios, jos prailgina slydimo atkarpą“, – aiškino A. Petkus.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, vertinant ministerijos atstovų siūlymą dėl žieminių padangų naudojimo trumpinimo, reikėtų įvertinti ir kitą pusę.

„Maždaug prieš dvejus metus vienas padangų gamintojas užsakė tyrimą, kuris parodė, kad Šiaulių regione liepos mėnesį apie 45 proc. vairuotojų važiavo ne su universaliomis, bet žieminėmis padangomis. 

Matote, kaip įdomiai, žiemą tu negali važiuoti su vasarinėmis, o kodėl žieminėmis padangomis važiuoja vasarą? Padangos juk irgi įgauna neigiamas savybes. Mes norime pasakyti, kad blogėjant, neduok Dieve, ekonominei situacijai, žmonės taupydami visą laiką vengė vykdyti prievoles“, – pastebėjo A. Petkus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ne visi pritaria pokyčiams

Visgi Vilnius Tech Automobilių inžinerijos katedros docentas Vidas Žuraulis tikina, kad toks sprendimas nėra teisingas dėl keleto skirtingų priežasčių.

„Nepaisant šiltėjančio klimato ir švelnėjančių žiemų tendencijų, trumpinti privalomo žieminių padangų naudojimo trukmę, manau, nėra teisinga. Mūsų šalies avaringumo rodikliai tikrai dar neleidžia „atpalaiduoti“ tam tikrų reikalavimų, o ir vėlyvojo rudens (lapkričio mėnesį) arba ankstyvo pavasario (kovo mėnesį) orai kartais sukelia nemažai nepalankių vairavimui situacijų, kai žieminės padangos avarinės situacijos riziką gerokai sumažina.

REKLAMA

Be to, juk žieminių padangų sezono trumpinimas vis tiek neatleis vairuotojų nuo padangų keitimo prievolės, taigi viena kita savaite trumpiau naudojamos žieminės padangos pinigų jų dėvėjimosi sąskaita pastebimai sutaupyti neleis, važiavimo saugumo rizika netikėtomis situacijomis išaugs, atsiras ginčytinų situacijų su draudimo bendrovėmis.

Gal vienintelis racionalesnis tokio svarstymo argumentas būtų iš motociklininkų pusės, tačiau čia taip pat galima žvelgti iš skirtingų perspektyvų“, – pastebėjo V. Žuraulis.

REKLAMA

Baudos ir kiti reikalavimai

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones su vasarinėmis padangomis. Tiesa, išlygos taikomos mopedams, motociklams, triratėms transporto priemonėms, visų rūšių keturračiams, priekaboms. 

Pastebima, kad motociklus, trirates transporto priemones, mopedus ir visų rūšių keturračius eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais, taip pat kovo–lapkričio mėnesiais, jeigu kelias, kuriuo yra važiuojama, yra apsnigtas ar apledėjęs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis, tačiau, žiemos sezonui užsitęsus, dygliuotų padangų naudojimas gali būti pratęstas.

Minimalus lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. turi būti 3 milimetrai. Naujų žieminių padangų protektoriaus gylis turi siekti 8-9,5 milimetrus.

Įsitikinti, ar padangos yra tinkamos naudojimui žiemos sezono metu padės ant šono esantys užrašai arba simboliai – važiuoti žiemą automobiliu galima su „All seasons“ (liet. – visi sezonai), „M+S“ arba snaigės simboliu pažymėtomis padangomis.

REKLAMA

Pagal Administracinių nusižengimų kodeksą, transporto priemonių, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, vairavimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 40 eurų.

Nuo lapkričio 1 d. automagistralėse ir greitkeliuose privaloma važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val greičiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų