„Teatras prasideda nuo rūbinės, o miestas nuo autobusų stotis. Tokio objekto miestui jau labai seniai reikėjo, todėl džiaugiamės, kad stotis pastatyta greitai, o jos architektūra – išskirtinė“, - teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Kauno autobusų stotyje veikia 21 išvykimo bei trys autobusų atvykimo aikštelės. Keleiviams informuoti naujoje stotyje įrengta daugybė informacinių ekranų.
„Nauja stotis ne tik gražesnė ar modernesnė, bet ir informatyvesnė. Keleiviai gali lengviau sužinoti norimą informaciją apie atvykstantį ar išvykstantį autobusą. Visa informacija pateikiama realiu laiku“, - kalbėjo UAB “Kautra” generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Moderniausia stotis
Savarankiškai keleiviai galės įsigyti ir autobusų bilietus. Kauno autobusų stotyje be įprastų bilietų pardavimo kasų veiks ir savitarnos terminalas. Jo pagalba keleiviai galės paprastai ir greitai mokėdami banko kortele įsigyti autobusų bilietus. Tai pirmas toks bilietų pardavimo terminalas Lietuvoje.
Dar viena įdomi ir šalyje nematyta naujovė – siuntos drive paslauga. Nuo šiol kauniečiai, besinaudojantys “Siuntos autobusais” paslaugomis, gali dar paprasčiau ir greičiau atiduoti ar pasiimti savo siuntas - tai jie galės padaryti neišlipdami iš savo automobilio. Siuntoms gabenti įrengta vienpusio eismo gatvė tarp stoties ir kaimynystėje esančio viešbučio.
„Tokios architektūros ir dizaino visuomeninių pastatų Kaunui tikrai reikia. Naujoji autobusų stotis turi išskirtinį veidą, dėl kurio miestas gauna pridėtines vertės“, - teigė rekonstrukcijos projektą parengęs žinomas Kauno architektas Gintaras Balčytis. Keleiviai ir jų artimieji gali dar patogiau atvykti į Kauno autobusų stotį ir savo automobilį pasistatyti požeminiame parkinge. Nemokamoje viešoje požeminėje aikštelėje telpa beveik du šimtai automobilių. Įvažiuoti į požeminę stovėjimo aikštelę galima dviem būdais: iš Vytauto prospekto ir atkurtos Girstupio gatvės.
„Drąsiai galime teigti, kad rekonstruota Kauno autobusų stotis yra moderniausia ne tik Lietuvoje, bet ir rytų Europoje”, - kalbėjo L.Skardžiukas
Didžiausia Lietuvoje
Per parą Kauno autobusų stotyje apsilanko per dešimt tūkstančių žmonių, atvyksta vidutiniškai 700 tarpmiestinių ir tarptautinių autobusų. Bendras stoties pastato plotas 13 tūkstančių kvadratinių metrų. Stoties projekto vertė 9 milijonai eurų, statybos truko apie 1,5 metų.
Faktai
Autobusų stoties peronas:
• 10 000 žmonių srautas per parą
• 700 autobusų per parą (tarptautiniai, tarpmiestiniai, priemiestiniai reisai)
• 21 įlaipinimo aikštelė
• 3 išlaipinimo aikštelės
Požeminė parkavimo aikštelė talpins:
• 187 automobilius
• 100 dviračių
• Parkingas nemokamas pirmas dvi valandas