Vyrų žurnalų rinką ištiko krizė. Mažėja netgi tokių leidinių kaip „Playboy“ ir „FHM“ tiražai. Tačiau kodėl taip yra? Ar apsinuoginusios moterys vyrų daugiau nevilioja?
Leidybinės grupės „Bauer“ atstovas Thomas Schneideris su nerimu žiūri į vyrų žurnalų ateitį, nes jiems atsirado rimtas konkurentas – internetas.
Visai neseniai „Bauer“ turėjo nutraukti žurnalo „Matador“ leidybą, nes jo paklausa labai sumažėjo: 2008 metų pirmąjį ketvirtį buvo parduota 10.000 egzempliorių mažiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Iš viso buvo parduota 155.000 egzempliorių, rašo Vokietijos dienraštis „Welt“.
Tačiau tai nėra vienintelis pavyzdys. Mažėja ir „Playboy“, „FHM“, „Penthouse“ tiražai, o pavyzdžiui žurnalo „Maxim“ tiražas sumažėjo beveik 15 proc.
Žurnalo „Gala“ redaktorius Peteris Lewandowskis, kuris 1998-2000 metais buvo vienas iš „Playboy“ redakcijos vadovų, teigia, jog daugelis vyrams skirtų žurnalų klaidingai įsivaizduoja savo skaitytojus. „Nuogos moterys žurnalo puslapiuose vyrų nebevilioja. Nedomina jų ir istorijos apie automobilius“, - sako jis. Tačiau be šių dalykų kol kas išsiverčia tik nedaugelis vyrams skirtų žurnalų.
Ypač atstumiantis šiuo atžvilgiu yra „Penthouse“, kuriame skaitytojas gali rasti daug „neskoningų“ tekstų. Ne aukštesnis ir žurnalo „Mathador“ lygis. Gegužės mėnesio numeris parduodamas su DVD iš striptizo klubo, o vyriausiasis žurnalo redaktorius savo skiltyje rimtu veidu pataria vyrams išsiųsti savo žmonas į kursus, kuriuose jos pasimokytų striptizo „meno“.
Visagalis internetas ir gėjai
Vyrai, kurie anksčiau skaitydavo vyrų žurnalus, dabar renkasi internetą, nes ten galima rasti kur kas įvairesnės informacijos ir pikantiškesnių vaizdų nei minėtame striptizo klubo DVD. Be to, už visa tai nereikia mokėti 4,6 eurų per mėnesį (tiek kainuoja„Penthouse“ ar „Matador“ žurnalas).
Vis dėlto P. Lewandowskis mano, jog vyrams skirti leidiniai turi ateitį, tereikia rasti įdomesnių temų. Jis mano, kad norėdami išlikti populiarūs, vyrų žurnalai turėtų daugiau dėmesio skirti praktinės naudos duodantiems straipsniams, tačiau akcentuoti ne temas apie laikrodžius ir viskį, o apie vaikų auklėjimą.
Kaip pavyzdį jis nurodo žurnalą „Men’s Health“, kuris populiarus jau dešimt metų, o jo tiražas pirmą šių metų ketvirtį netgi augo. Kiekvieną mėnesį išleidžiama 236.000 šio žurnalo egzempliorių, todėl jis gali netrukus tapti populiaresnis už dabartinį rinkos lyderį „Playboy“.
Žurnalas „Men’s Health“ yra panašus į moterų žurnalus, tačiau subalansuotas specialiai vyrams. Čia galima rasti patarimų, kaip sulieknėti („Atsisakykite skaniausių kalorijų bombų“), išlikti sveikam („Kaip išvengti šienligės“) ar klasikines santykių istorijas („9 didžiausi melai apie seksą“). O ant šio žurnalo viršelių - ne apsinuoginusios moterys, bet nepriekaištingai atrodantys vyrai.
Augančiais tiražais gali pasigirti ir žurnalas „GQ“, kuris yra mados ir stiliaus srities lyderis. Jau keletą mėnesių ant šio žurnalo viršelio puikuojasi tik vyrai, pavyzdžiui, Miuncheno futbolo žvaigždė Luca Toni.
Be to, vis daugiau rinkoje norinčių išsilaikyti žurnalų nustoja ignoruoti homoseksualių skaitytojų auditoriją. Minėtas „Men’s Health“ nori būti populiarus tarp gėjų, tačiau kol kas neturi aiškaus supratimo, kokios temos juos domintų.
Šį žurnalą leidžiančių leidybos namų direktorius Henry Allgaieras sako neturįs nieko prieš, kad homoseksualai skaitytų jo žurnalą, nes tai gana pasiturinti publika.
Daugiau:
Filipiniečių „Playboy“ nuogybių nebus