Atsakydama į „PKN Orlen“ reikalavimą padidinti jų įtaką „Klaipėdos naftoje“ Lietuva pasiūlė palengvinti „Orlen“ bėdas krovinius gabenant geležinkeliais.
Lenkų naftos koncerno vadovai derybomis nepatenkinti, praneša LTV „Panorama“.
Lenkijos iždo ministerijos, kuri yra viena iš naftos perdirbimo gamyklą Mažeikiuose valdančio koncerno „PKN Orlen“ akcininkių, atstovai paneigė kalbas apie galimą įmonės Lietuvoje pardavimą Rusijos bendrovėms. Apie tokias derybas ne kartą rašė Rusijos spauda, apie tai Lietuvos Prezidentei Daliai Grybauskaitei esą buvo užsiminęs ir Rusijos premjeras Vladimiras Putinas.
„Lenkijos vyriausybės požiūriu dabar svarbiausia spręsti logistikos problemas, mes nekalbame apie jokių akcijų pardavimą kam nors kitam“, – tvirtino Miklajus Budzanovskis, Lenkijos iždo viceministras.
Tačiau ir logistikos problemas lenkams sekasi spręsti ne taip greitai, kaip norėtųsi. Jau kurį laiką jie siekia, kad jų bendrovė „Orlen Lietuva“ dalyvautų valdant Lietuvai priklausiantį „Klaipėdos naftos“ terminalą.
Per jį lenkai eksportuoja degalus į užsienio rinkas ir norėtų iš Mažeikių į Klaipėdą nutiesti produktotiekį, kad transportuoti degalus būtų pigiau. Tačiau ir šį kartą lenkams kelias į „Klaipėdos naftą“ liko užvertas.
„Dėl „Klaipėdos naftos“ atsakymas – kaip buvo, šitas klausimas net nesvarstomas“, – teigė energetikos ministras Arvydas Sekmokas.
„PKN Orlen“ atstovai išplatino pareiškimą, kad susitikimas su Lietuvos Vyriausybės atstovais neatitiko jų lūkesčių. Esą liko nepašalintos kliūtys jų verslui, todėl bus svarstomos kitos galimybės, kaip didinti „Orlen Lietuvos“ pelningumą.
Penktadienį lenkų premjeras Donaldas Tuskas apskritai sukritikavo sprendimą įsigyti įmonę Mažeikiuose, kuri stipriai priklausoma nuo Rusijos. Tačiau Lietuvos energetikos ministras teigia, kad ir įmonės pardavimas nebūtų išeitis.
„Jei „Orlen“ parduotų akcijas rusams ar kitai šaliai, nuo kurios mūsų priklausomybė būtų vienpusė, tai būtų strateginis ir Lenkijos pralaimėjimas, kaip didelės valstybės, turinčios regioninį vaidmenį“, – mano A. Sekmokas.
Vis dėlto Lietuvos pusė lenkams penktadienį pažadėjo pagelbėti sprendžiant kitas logistikos problemas. Per 4–5 mėnėsius ketinama atstatyti išardytą 19 kilometrų geležinkelio atkarpą į Latviją, kuria degalai iš Mažeikių kaimyninę valstybę pasiektų greičiau. Tačiau ir čia kyla abejonių, ar per tokį trumpą laiką tai bus padaryta.
Giedrius Simonavičius, Aurelija Malakauskaitė, LTV „Šiandien“