Taip nutiko vienai internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ klientei, kuri užsakytas dovanas gavo tik po švenčių.
Gruodžio 20 d. moteris užsakė prekes, prie užsakymo buvo pateikiama, kad prekes garantuojama pristatyti iki Kalėdų, o jei tai nebus įvykdyta – bus sumokama 50 eurų kompensacija.
„Dar tą pačią dieną gavau žinutę, kad siuntinys perduotas kurjeriui. Nesulaukus siuntinio, gruodžio 23 d. paskambinau visa parą veikiančios informacijos numeriu. Man pasakė, kad siuntinys paruoštas, bet neperduotas kurjeriui, todėl prekes gausiu tik po Kalėdų“, – pasakojo moteris.
Užsakymas moters namus pasiekė tik gruodžio 27 d., o žadėtos kompensacijos iš „Pigu.lt“ nesulaukė.
„Žadėtos kompensacijos aš negavau. Jų žodžiais, jie įvykdė viską iki Kalėdų – perdavė kurjeriui siuntinį gruodžio 24 d. 6 val. ryto, o toliau jie nebeatsako. Visgi, man anksčiau buvo rašyta, kad siuntinys kurjeriui perduotas jau gruodžio 20 d., todėl, kada išties siunta buvo perduota – nebeaišku“, – piktinosi „Pigu.lt“ klientė.
Situacija susiklostė per klaidą
Parduotuvės „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė patikino, kad šiuo metu moteriai jau yra paskirta kompensacija, o visa ši situacija susiklostė dėl netyčinės klaidos.
„Dėl žmogiškos klaidos klientę buvo pasiekusi netiksli informacija ir užtruko kompensacijos priskyrimas. Šiuo matu klientei jau yra skirta kompensacija, kaip ir buvo numatyta mūsų viešai skelbiamose akcijos taisyklėse“, – teigia R. Strazdauskaitė.
Ji pabrėžė, kad „Pigu.lt“ klientai yra visą parą konsultuojami viešai nurodytais kontaktais, todėl yra suteikiama galimybė bet kuriuo metu sužinoti rūpimą informaciją ir išspręsti kilusias problemas.
„Kiekvienu atveju stengiamės įvertinti susiklosčiusią situaciją pagal turimus individualaus užsakymo duomenis ir geranoriškai išspręsti kilusius klausimus. Šiuo konkrečiu jūsų nurodytos klientės atveju kompensacijos skyrimas buvo numatytas specialiose akcijos sąlygose, kurios buvo taikomos klientės užsakymo metu, tad jai į el. parduotuvės paskyrą pervesta kompensacija už laiku nepristatytas prekes“, – aiškina parduotuvės komunikacijos vadovė.
R. Strazdauskaitė atkreipia dėmesį, kad nors tokių situacijų, kai užsakymų pristatymas vėluoja, pasitaiko, tačiau jų dalis yra labai nedidelė, o tokie pavieniai atvejai sprendžiami individualiai susisiekiant su klientais.
Kliento teisės įtvirtintos teisės aktuose
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovai atkreipia dėmesį, kad vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, šalims sudarius vartojimo pirkimo–pardavimo sutartį, pagrindinė pardavėjo pareiga – perduoti daiktus pirkėjui. Viename iš Civilinio kodekso straipsnių nurodyta, kad „sutarties neįvykdymu laikomos bet kokios iš sutarties atsiradusios prievolės neįvykdymas, įskaitant netinkamą įvykdymą ir įvykdymo termino praleidimą.“
Civiliniame kodekse taip pat įtvirtintas ir terminas, per kurį pardavėjai privalo pristatyti prekes. Pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos pristatyti daiktus juos perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą. Šis terminas, pardavėjo ir pirkėjo sutarimu, gali būti kitoks, pavyzdžiui, anksčiau minėtos situacijos metu, prekių pristatymo terminas buvo nurodomas iki Kalėdų. Taigi, jei prekės buvo užsakytos gruodžio 20 d., o pristatyti buvo žadama iki Kalėdų – pristatymo terminas šiuo atveju yra 5 dienos.
„Tuo atveju, jeigu pardavėjas nepagrįstai atsisako perduoti daiktus pirkėjui, šis turi teisę atsisakyti vykdyti pirkimo–pardavimo sutartį ir reikalauti atlyginti nuostolius. Atkreipiame dėmesį, kad keliant reikalavimą atlyginti nuostolius, nukentėjusiajai šaliai yra keliama pareiga konkrečiais įrodymais pagrįsti patirtų turtinių nuostolių dydį, o jei ji negali nuostolių tiksliai įrodyti, jų dydį nustato teismas“, – aiškina VVTAT atstovai.
Jie atkreipia dėmesį ir į tai, kad prieš sudarydamas nuotolinę vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie parduodamas prekes ir teikiamas paslaugas. Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius.
Vartotojas, kurio teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti, pavyzdžiui, nepristatyta internetu užsakyta prekė, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymu, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo rašytinio kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
VVTAT atstovai teigia, kad vartotojas, nesutikdamas su pardavėjo atsakymu, turi teisę raštu kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka.
Jei norima kreiptis į VVTAT, reikia pateikti kreipimosi į pardavėją kopiją, jei buvau gautas pardavėjo atsakymas – atsakymo kopiją, pinigų sumokėjimo faktą patvirtinančio dokumento kopiją. Vartotojo prašyme taip pat turi būti nurodoma pardavėjo, dėl kurio veiksmų pateikiami vartotojo reikalavimai, vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas.