• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2015 m. birželį sudarė 772,8 mln. eurų ir palyginti su praėjusių metų birželiu, padidėjo 7,5 proc. palyginamosiomis kainomis, praneša Lietuvos statistikos departamentas. Maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta augo beveik 5 nuošimčiais. Pasak ekspertų, tokio spartaus augimo buvo galima tikėtis, mat iki šiol šį sektorių stabdė neužtikrintumas dėl euro ir geopolitinės padėties.

 Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2015 m. birželį sudarė 772,8 mln. eurų ir palyginti su praėjusių metų birželiu, padidėjo 7,5 proc. palyginamosiomis kainomis, praneša Lietuvos statistikos departamentas. Maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta augo beveik 5 nuošimčiais. Pasak ekspertų, tokio spartaus augimo buvo galima tikėtis, mat iki šiol šį sektorių stabdė neužtikrintumas dėl euro ir geopolitinės padėties.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai nėra unikalus reiškinys. Po sulėtėjusio pirmojo ketvirčio, siejamo su euro įvedimu ir su geopolitine padėtimi, prognozavome, kad antrasis ketvirtis bus žymiai geresnis ir demonstruos augimo ženklus. Taip pat sumažėjusios kainos šiek tiek apyvartas augina, ypač kasdienio vartojimo sektoriuje“ – portalui tv3.lt sakė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas.

REKLAMA

Jo teigimu, kaip ir kiekvienais metais didelių šuolių nebūna ir augimas vyksta kartu su ekonomikos tempu.

„Pagal šalies ūkio prognozes galime numatyti labai panašias augimo prognozes mažmeninėje prekyboje. Skaidant sektorius gali atsirasti didesni skirtumai priklausomai nuo sezono ir panašiai. Pavyzdžiui, šiemet bus rodomas Europos krepšinio čempionatas, todėl labai laukiama išaugusios prekybos televizoriais. Tuo tarpu kasdienis vartojimas išlieka pastovus ir ir nebent gali kisti sektoriaus viduje, kai žmonės pereina nuo pigesnių prekių prie brangesnių ir atvirkščiai“, - teigia ekespertas.

REKLAMA
REKLAMA

Jis pastebi, kad šiemetinius pokyčius galima sieti su kylančiais gyventojų atlyginimams ir mažėjančiu nedarbo lygiu. Abu šie aspektai leidžia prekybininkams kelti produktų kainas, mat daugiau uždirbantys pirkėjai tampa abejingesni pokyčiams. Vis dėlto, istorinis JAV ir Irano dėl branduolinės politikos jau dabar mažina naftos kainas, o tai gali atsiliepti ir produktų kainodarai. L. Vilimas teigia, kad tai prognozuoti dar anksti, mat naftos ir mažmeninės prekybos kainos labai retai koreliuoja tarpusavyje.

„Per paskutinįjį pusmetį galėjome stebėti gana didelius naftos kainų svyravimus. Grandinė tarp galutinio produkto ir naftos kainos yra labai ilga, todėl, paprastai tariant, kelyje nuo naftos iki batono lentynoje dalyvauja labai daug dalyvių. Todėl nafta negali iškart koreguoti produktų kainos lentynose. Visi stebi ankstesnius periodus ir, jei dirbo nuostolingai, todėl bando atsigriebti kainų sąskaita, nes ateityje gali laukti sunkesni laikai“, - prognozuoja jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų