Rusijoje, Baltarusijoje ir Kazachstane veikiantis po „Svetofor“ prekės ženklu parduotuvių tinklas pastaraisiais metais plečiasi ne tik Lietuvoje, bet ir Rumunijoje bei Vokietijoje. Kokios kainos jame yra dabar?
Lankosi dėl mažesnių kainų
Kaunietė Monika dalijasi į šio tinklo parduotuvę užsukanti maždaug kartą per mėnesį. Mergina daugiausiai įsigyja namų apyvokos, higienos prekių ir sako, kad pavyksta sutaupyti.
„Pėdkelnės pigesnės, vatos diskeliai akims valyti. Tikrai yra labai pigių prekių. Ir nors ir pigesnės, kokybė jų tikrai ne prasčiausia.
Pavyzdžiui, pirkome dubenėlius į namus plastmasinius, tešloms maišyti ir panašiai, tai sumokėjome apie 2–3 eurus, kai įprastoje parduotuvėje panašius už 7 eurus radome“, – dalijasi Monika.
Kaunietė sako pastebėjusi, kad parduotuvėje pigesni ir kai kurie maisto produktai.
„Saldainių irgi pigių ir skanių yra, sviestas ir pienas niekad neužkliuvo labai, nes ten daugiau arba mėsos gaminiai, arba saldumynai krenta į akis, bet koks nors kondensuotas pienas, kai kažkada palyginome, tai pigesnis buvo nei kituose tinkluose.
Alaus kainos gali irgi skirtis. Pažįstamas pasigyrė neseniai, kad ten alaus už 30 centų nusipirko ir, kiek sakė, ne pats prasčiausias buvo“, – pasakoja mergina.
Monika sako pastebėjusi, kad parduotuvėje yra ir pigesnių higieninių įklotų, tačiau jų kokybe mergina nebuvo labai patenkinta.
„Tai yra ten dalykų, kurių kainos žymiai skiriasi ir yra tokių, kurių ne toks didelis skirtumas. Nes, pavyzdžiui, trapukai parduodami maišais, bet po to paskaičiavus pagal kiekį tą kainą neišeina ji labai jau mažesnė nei kitur.
Tai tiesiog reikia ten jau mokėti atsirinkti, ką pirkti ir ko ne“, – sako Monika.
Populiarėja socialiniuose tinkluose
Socialiniame tinkle „Facebook“ susikūrusioje grupėje pirkėjai dalijasi ir savo atradimais parduotuvėje.
Pavyzdžiui, 1 kilogramas kapučino kavos tinklo parduotuvėse kainuoja 3,79 euro, kilogramas karšto rūkymo proginės nugarinės – 5,29 euro, o už 5 rūšių prieskonių rinkinį sumokėtumėte 3,39 euro.
Kai kurių prekių žemomis kainomis tinklas pirkėjus stebino nuo pat pradžių. Dar praėjusių metų birželį, atsidarius pirmajai tinklo parduotuvei, patalynės komplektas (100 proc. medvilnė) kainavo 13,95 euro, rankšluostis (0,7x1,5 m) 1,81 euro, gazuotas vanduo (1,5 l) 0,18 euro, skumbrės filė gabaliukai aliejuje (200 g) 1,55 euro, silkių filė majoneze (280 g) 0,95 euro.
Pernai toje pačioje tinklo parduotuvėje sidras (8 proc., 1 l) kainavo 1,59 euro, retas gaminys iš mėsos, t.y., vyniotinis su lašinuku 2,29 (už 1 kg). Nerūdijančio plieno puodas buvo parduodamas už 3,99 euro, trys stiklinės – 0,69 euro.
Kaip rašoma parduotuvės internetiniame puslapyje, mažesnes kainas tinklas gali pasiūlyti dėl to, kad prekiauja ne prekių ženklais, o produktais.
„Mes siūlome kuo mažesnes kainas, kurias gauname tiesiogiai bendradarbiaudami su gamintojais, griežtos išlaidų kontrolės politikos ir minimalių prekių antkainių“, – pateikiama parduotuvės aprašyme.
Sostinėje durų dar neatvėrė
Naujienų portalo tv3.lt žiniomis, pernai tinklas skelbė per metus visoje Lietuvoje atidarysiantis 40 parduotuvių, tačiau šiuo metu iš viso jų yra 13. Kodėl neįvyko planuota parduotuvės plėtra ir kodėl tinklas dar neįžengė į sostinę sunku pasakyti, mat nei bendruoju prekybos tinklo, nei valdančios įmonės telefonu ir el. paštu portalui susisiekti nepavyko.
Šiemet buvo pasklidusių kalbų, kad Lietuvoje veiklą pradės ir vokiškas žemų kainų prekybos tinklas „Aldi“, tačiau pastaruoju metu, neoficialiais pranešimais, tokie planai buvo įšaldyti.
Mūsų šalyje didžiausią mažmeninės prekybos maisto ir kasdienių prekių produktais rinkos dalį yra pasidaliję prekybos tinklai „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“ ir „Lidl“.