„Reklamos apimčių augimą šiais metais labiausiai lemia prekybos tinklų kategorija. Per dešimt mėnesių, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, prekybos tinklų reklamos išlaidos augo 40 proc., pirkėjo lojalumo kortelių – 82 proc. Į didžiausių reklamuotojų dešimtuką patenka trys prekybos tinklai – „Lidl“, „Maxima LT“ ir „Palink“, kurių reklamos biudžetai šiais metais augo atitinkamai 2,1 karto, 38 proc. ir 32 proc.“, – BNS teigė „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Anot jos, telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ vardo pristatymas šių metų pradžioje lėmė, kad žiniasklaidoje labiausiai išaugo telekomunikacijų kompanijų reklamos išlaidos. Pustrečio karto didėjo valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų bei programų, du kartus – optikos parduotuvių reklamos biudžetai.
„Kantar TNS“ duomenimis, labiausiai šiemet mažėjo vaistų nuo skausmo, analgetikų (20 proc.), prekybos internetu (18,2 proc.) ir gaivinančių gėrimų (18 proc.) reklamos išlaidos. Reklamos išlaidas šiemet labiausiai didino socialinius projektus pristatanti Aplinkos ministerija, „Glaxo SmithKline“ ir „Lietuvos draudimas“. Tarp labiausiai mažinančių biudžetus yra bendrovės „Coca-Cola“, „Johnson&Johnson“ ir „Paulig“.
Televizijos reklamos augimas šiemet siekė 3,2 proc. – ištransliuota 1,543 mln. reklaminių klipų. Spaudos reklamos apimtys sumažėjo 9,7 procento. Laikraščiuose jos plotas krito 7,7 proc., žurnaluose – 12,5 procento. Laikraščiuose išspausdinta 7,33 mln., žurnaluose – 4,8 mln. kv. centimetrų reklamos.
Radijo stotys šiemet transliavo beveik 7 mln. sekundžių reklamos – 8,7 proc. daugiau nei pernai per dešimt mėnesių. Reklamjuosčių reklamos internete išlaidos didėjo 13,2 procento.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas per metus sumažėjo 2,2 proc. – vidutiniškai per dieną stenduose buvo 16,9 tūkst. kv. metrų reklamos.
Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų šiemet užklijuota 29,7 tūkst. reklaminių lipdukų – 0,1 proc. daugiau nei pernai. Vidaus televizijos reklamos kiekis per metus padidėjo 30 procentų.
Kino reklamos apimtys šiais metais augo 34 proc. – iš viso buvo parodyta 466 tūkst. reklaminių klipų.