Verslininko Elono Musko sugalvota „Hiperkilpa“ (Hyperloop – ang.), galinti keleivius gabenti neįtikėtinu 1220 km/h greičiu, tėra tik vienas iš daugelio grandiozinių idėjų, galinčių pakeisti pasaulį, rašo livescience.com.
Milžinišką įtaką kasdienio transporto suvokimui galinti turėti „Hyperkilpa“ savo pobūdžiu nesiskiria nuo verslininkui įprasto revoliucinio mąstymo. Livescience.com siūlo pažvelgti į dar 6 Pietų Afrikos Respublikoje (PAR) gimusio milijardieriaus idėjas, keičiančias pasaulį.
Elektroninė komercija
1999 metais E. Muskas, kartu su keliais bendraminčiais, įkūrė finansines paslaugas internetu teikiančią bendrovę „X.com“. Vos po metų, „X.com“ susijungė su įmone „Confinity“ ir sukūrė dabar visiems gerai žinomą mokėjimo sistemą „PayPal“.
„PayPal“ dėka internetiniai atsiskaitymai už prekes tapo kasdienybė, o pati kompanija augo labai greitai. 2002 metais ją įsigijo internetinė parduotuvė „eBay“.
Privatūs skrydžiai į kosmosą
2002 metais E. Muskas įkūrė privačių skrydžių į kosmosą bendrovę „SpaceX”, kurioje šiuo metu užima vadovo ir vyriausiojo dizainerio pareigas.
„SpaceX“ jau spėjo patekti į istoriją, kaip pirmoji privati kompanija, nugabenusi kosminį lėktuvą į Tarptautinę kosmoso stotį (TKS). Nuo 2012 metų gegužės, kompanija į TKS jau dukart gabeno astronautų išgyvenimui būtinus krovinius. „SpaceX“ yra sudariusi 1,6 mlrd. JAV dolerių (4,16 mlrd. litų) vertės sutartį su NASA – E. Musko kompanija atliks 12 krovinių pervežimo kelionių į TKS, rašo livescience.com.
E. Muskas tikisi modifikuoti krovinių gabenimui pritaikytas „Falcon“ raketas, kad šiomis būtų galima skraidinti astronautus. Negana to, kompanija siekia sukurti daugkartinio naudojimo kosminį lėktuvą, kurio dėka skrydžiai į kosmosą taptų kur kas pigesni.
E. Muskas yra ne kartą pabrėžęs, kad „SpaceX“ įkūrė tam, jog padėtų žmonijai tapti tarpplanetine rūšimi.
Marso kolonizacija
Livescience.com teigimu, E. Muskas tikisi per artimiausius 10-20 metų į Marsą nusiųsti žmones. Praėjusį lapkritį verslininkas atskleidė planus, kaip Marse būtų galima įkurti milžinišką koloniją, kuri vieną dieną galėtų suteikti prieglobstį 80 tūkst. žmonių.
E. Muskas tikisi, kad „SpaceX“ padės įgyvendinti šį tikslą sukurdama technologiją, leidžiančią nugabenti žmones į Raudonąją planetą už juokingą 500 tūkst. dolerių (1,3 mln. litų) sumą. Panašiai tiek kainuoja „Ferrari“ automobilis, geriausiu atveju galintis nuvežti į parduotuvę.
„Svarbiausia sukurti patikimą ir daugkartinio naudojimo raketą – tik tokiu būdų visa tai bus įmanoma. Pagrindinis mūsų tikslas visada buvo Marsas“, – kalbėdamas apie Marso kolonizaciją yra sakęs E. Muskas.
Verslininkas pridūrė, kad kosmoso kelionių revoliucijos pradžiai būtina sukurti daugkartinio naudojimo raketą. „Tai yra raketų technologijos Šventasis Gralis“, – pasakojo milijardierius.
Madingi elektromobiliai
Be jau minėtų inovacijų, E. Muskas savo susižavėjimą elektromobiliais pavertė verslu. 2003 metais verslininkas įkūrė elektrinių automobilių ir jiems reikalingų baterijų įmonę „Tesla Motors“.
Livescience.com teigimu, „Tesla Motors“ leidžia visiškai kitaip pažiūrėti į elektromobilius. Kompanijos automobilis „Model S“, žurnalų „Motor Trend“ ir „Autombile Magazine“ šiemet buvo išrinktas metų automobiliu. „Motor Trend“ atliktų bandymu metu paaiškėjo, kad elektra varomas automobilis nuo 0 iki 100 km/h greičio įsibėgėja per vos 4 sekundes. Tokie rodikliai visiškai nenusileidžia vidaus degimo varikliu besikliaunantiems įprastiems sedanams.
Negana to, „Tesla Motors“ šiuo metu patiria staigaus augimo periodą, rašo livescience.com. Šių metų gegužę kompanija pilnai išmokėjo paskolą, kurią buvo suteikęs JAV energetikos departamentas. E. Musko kompanija tai padarė 9 metais anksčiau nei planuota. Verta pridurti, kad „Tesla Motors“ pirmus du šių metų ketvirčius dirbo pelningai.
Atsinaujinanti energetika
Iš PAR kilęs milijardierius yra ir atsinaujinančios energetikos įrangą diegiančios kompanijos „SolarCity“ vadovas. Oficialaus kompanijos internetinio puslapio duomenimis, jos įranga naudojasi tūkstančiai vartotojų 14 JAV valstijų.
„Hyperkilpa“
E. Musko teigimu, „Hyperkilpa“, naudodama elektrinius variklius, 2 metrų pločio keliavimui pritaikytiems cilindrams leistų keliauti beveik garso greičiu. Livscience.com teigimu, cilindrai keliautų ilgais vamzdžiais, kurie būtų pastatyti ant virš žemės esančių atramų, taip sumažinant projekto kainą ir padarant šį saugesnį žemės drebėjimų atžvilgiu.
Verslininko manymu, jo siūloma sistema yra kur kas pigesnė ir greitesnė, nei Kalifornijos valstijos siūlomas 70 mlrd. dolerių (182 mlrd.) vertės greitojo geležinkelio projektas. E. Musko vertinimu, „Hyperkilpa“ tarp Los Andželo ir San Fransisko atsieitų vos 6 mlrd. dolerių (15,6 mlrd. litų), o kelionė tarp dviejų miestų, vienas nuo kito nutolusių 620 km atstumu, truktų vos pusvalandį.
E. Muskas teigė tikįs, kad inžinieriai ir mokslininkai patobulins jo idėją, kol šis didžiąją dalį dėmesio skiria „Tesal Motors“ ir „SpaceX“ kompanijoms. Vis dėlto, milijardierius išreiškė norą pastatyti demonstracinį „Hyperkilpos“ modelį, kad įrodytų šio veiksmingumą.
„Man nelabai rūpi, ar iš šio projekto pavyks ką nors uždirbti, tačiau būtų labai malonu pamatyti, kaip gimsta nauja transporto rūšis“, – spaudos konferencijos metu pasakojo E. Muskas.