Prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė tikina, kad savitarnos kasos suteikia galimybę taupyti laiką, nes jos leidžia vienu metu už prekes atsiskaityti daugiau pirkėjų.
„Taip mažėja eilės. Dabartinėje, pandemijos situacijoje, tai įgyja dar vieną, labai svarbų, privalumą – didesnį saugumą. Atsiskaitant savitarnos kasose ne tik išvengiama eilių, didesnių susibūrimų, bet ir tiesioginio kontakto su parduotuvės darbuotojais“, – teigė prekybos tinklo atstovė.
Pasak jos, savitarnos kasos yra brangesnės nei tradicinės.
„Tačiau jų įrengimą vertiname kaip ilgalaikę investiciją į pirkėjų patogumą, darbo efektyvumą, o šiuo metu – ir į saugumą“, – aiškino R. Keršienė.
Prekybos tinklo atstovės teigimu, savitarnos kasos padeda spręsti darbuotojų trūkumo problemą – rasti darbuotojų, norinčių ir galinčių dirbti kasininko darbą, ypač didžiuosiuose miestuose, šiuo metu nėra lengva užduotis.
„O darbuotojai, kurie turėtų dirbti tradicinėse kasose, pereina dirbti į kitas darbo vietas, kyla pareigose, mokosi naujų darbų, pareigų. Jų neatleidžiame.
Šiuo metu, kai darbuotojai savo aplinkoje susidūrę su koronaviruso atvejais turi izoliuotis, negali dirbti dėl namie liekančių vaikų ar tiesiog dėl sezoninių ligų, savitarnos kasos, kurias paprastai viename prekybos centre prižiūri vienas darbuotojas, leidžia aptarnauti didelį kiekį pirkėjų“, – pastebėjo R. Keršienė.
Įrengimui skiriama nuo 1,5 mln. iki 2,6 mln. eurų
Kito prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė irgi pastebėjo, kad savitarnos kasos leidžia sutaupyti laiko, be to, išvengiamas nereikalingas fizinis kontaktas, tai itin aktualu dabartinėmis sąlygomis.
„Tačiau tokių kasų įrengimas brangesnis, nes tai yra technologiškai daug sudėtingesnė sistema. Nuo spalio mėnesio iki Naujųjų metų planuojame įrengti 125 savitarnos kasas. Investicijos siekia – apie 1,5 mln. eurų“, – sakė prekybos tinklo komunikacijos vadovė.
Anot jos, dažniausiai prie 4-6 savitarnos kasų dirba vienas pardavėjas.
„Tačiau svarbu pažymėti, kad gerų specialistų visada trūksta. Parduotuvėje personalas tikrai nėra sukoncentruotas vien į kasų aptarnavimą. Juk nemažiau svarbu yra, kad lentynos būtų pilnos, prekės išdėstytos patogiai, kad mėsą, bandeles, tortus paduotų, pasvertų ir atpjautų mūsų darbuotojai.
Technologijos tokių dalykų niekada nepakeis ir žmogiškasis ryšys tarp kliento ir pardavėjo visada išliks. Todėl savitarnos kasų įdiegimas padeda pirkėjams tik nusipirkti prekes. Tačiau didžioji parduotuvės veikla priklauso ir greičiausiai dar ilgai priklausys nuo žmonių“, – tikino V. Budrienė.
Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė, teigė, kad savitarnos kasų privalumai išryškėjo per COVID-19 pandemiją.
„Atsiskaitymas už pirkinius savitarnos kasose leidžia išvengti kontaktų, kas yra itin aktualu ir svarbu šiandien. Prognozuojame, kad per šiuo metus situacija pasikeis tiek, kad kas antras pirkėjas atėjęs į mūsų parduotuvę rinksis atsiskaitymą būtent savitarnoje.
Atsižvelgdami į pirkėjų poreikius nuolat plečiame jų tinklą. Šiemet iki metų pabaigos į savitarnos kasų plėtrą būsime investavę apie 2,6 mln. eurų. Skaičiuojame, kad šių metų pabaigoje mūsų parduotuvėse veiks daugiau nei 950 savitarnos kasų“, – komentavo prekybos tinklo atstovė.
Pasak jos, savitarnos kasų zonoje, priklausomai nuo parduotuvės dydžio ir esamų savitarnos kasų skaičiaus, dirba 1–2 darbuotojai, kurie pirkėjams padeda ir paaiškina, kaip naudotis savitarnos kasomis.
„Baimintis, kad savitarnos kasos mažins darbuotojų skaičių ir jie taps nebereikalingi, nevertėtų. Darbuotojų trūkumas šiandien tampa vis aktualesnė problema daugeliui didžiųjų Lietuvos įmonių, ypač prekybininkams“, – pastebėjo E. Dapkienė.
Darbuotojams mieliau dirbti savitarnos kasose
Prekybos tinklo „Norfa“ vadovas Dainius Dundulis tikino, kad finansiškai nelabai apsimoka įrengti savitarnos kasas, nes šios yra brangesnės.
„Tačiau jas vis tik turime įrengę, nes tokios kasos suvaldo pirkėjų srautus piko metu. Todėl stengiamės žiūrėti, kad klientas būtų patenkintas, o ne kiek pinigų tenka išleisti savitarnos kasų įrengimui
Kalbant apie darbuotojus, nepastebėjome, kad jų mums reikėtų mažiau. Tačiau matome, kad patys pardavėjai mieliau renkasi dirbti savitarnos kasose. Šioje pozicijoje darbas mažiau monotoniškas negu įprastoje kasoje“, – aiškino prekybos tinklo vadovas.
Tačiau ne visi didieji prekybos tinklai turi savitarnos kasas. Jų nerasime „Lidl Lietuva“ parduotuvėse. Šio prekybos tinklo atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė patvirtino, kad šiuo metu parduotuvėse savitarnos kasos nėra įrengtos.
„Tačiau neatmetame tokios galimybės ateityje. Esame atviri naujovėms ir moderniems sprendimams, kurie palengvintų pirkėjų apsipirkimą“, – aiškino prekybos tinklo atstovė.