Pastebima, kad keičiasi pirkėjų įpročiai – žmonės ima ieškoti brangesnės, bet kokybiškos transporto priemonės. Nors už lango dar baltuoja sniegas, dviračių gamintojai jau pluša išsijuosę. Įmonėje kasdien nuo konvejerių nurieda po beveik pustrečio tūkstančio dviračių, tačiau vos spėjama vykdyti užsakymus, nes parduotuvės ruošiasi pirmajam pirkėjų srautui.
Gamykla skaičiuoja, kad jos produkcijos pardavimai išaugo, nors ir didėjo savikaina. Esą pasaulinėje rinkoje brangstančios žaliavos ir nafta, dviračių surinkimą pabrangino 5 proc.
Gamintojus šiemet džiugina ir pasikeitę pirkėjų įpročiai. Pastebima, kad vis daugiau klientų renkasi kokybiškesnį, o tuo pačiu ir brangesnį, dviratį. Tad nors įmonės gamybos apimtys šiemet išliks panašios į pernykštes, tačiau neabejojama, kad apyvarta tikrai augs.
„Apyvarta manau šį sezoną paaugs apie 11 proc. Neužtenka pigių dviračių, kuriuos galėtų nusipirkti visi. Jie nori turėti įdomesnį dviratį, kad būtų ilgaamžis ir ši tendencija yra stebima Vakaruose, ir aš manau, kad ir į Lietuvą ateis“, – aiškina UAB „Baltik vairas“ gamybos ir technikos vadovas Raimundas Jundulas.
Dviračių pardavėjai tikina, kad tokios tendencijos į Lietuvą jau atėjo. Esą jei ankščiau pirkėjas ieškojo dviračio už 300 litų, dabar negaili ir 600, kad tik jis būtų patvaresnis. Ir nors pastarieji treji metai verslininkų nelepino, o kai kurių pardavimai smuktelėjo net perpus, šiemet tikimasi pelningesnio sezono.
Europoje dviračių kainos svyruoja nuo 200 iki 1,5 tūkst. eurų, o Lietuvoje kokybišką dviratį, anot pardavėjų, galima įsigyti už 600–700 litų.
Didžiausio pirkėjų srauto tradiciškai tikimasi prieš Velykas. Tada esą perkama ne tik sau, bet ir dovanoms. Branginti dviračių kol kas nežadama.
„Turim geras sutartis su tiekėjais, su gamintojais, kur išlaikom tą tendenciją, kad išliktų dar tos kainos, spaudžiamės iš savo pusės, mažesnį antkainį dėdami, gamintojas taip pat lanksčiau žiūri“, – aiškino UAB „Riedulė“ direktorius Rimas Auškalnis.
Gamintojų teigimu, rinką po truputį užkariauja ir prieš keletą metų pasirodę, bet Lietuvoje dar retai sutinkami elektriniai dviračiai. Ir nors neabejojama, kad tradicinio dviračio jie neišstums, tačiau kasmet jų rinka ūgteli mažiausiai 20 proc.
Jevgenijus Bardauskas