• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės Tarybai bus teikiamas siūlymas gerokai didinti miesto viešojo transporto bilietų kainas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės Tarybai bus teikiamas siūlymas gerokai didinti miesto viešojo transporto bilietų kainas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

REKLAMA

Jei Taryba pritars klausimo pateikimui, tolimesni kainodaros svarstymai vyks komitetuose ir kitame Tarybos posėdyje, kuris vyks kovo mėnesį. Siūloma, kad atnaujintos bilietų kainos įsigaliotų nuo šių metų liepos 1 d.

Į vilniečiams aktualius klausimus atsako  savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Loreta Levulytė-Staškevičienė.

Kodėl siūloma didinti viešojo transporto bilietų kainas?

Vilniuje apie 70 proc. viešojo transporto sistemos kaštų subsidijuoja savivaldybė, likusi dalis dengiama iš viešojo transporto bilietų.

Prognozuojama, kad sostinėje nepakeitus viešojo transporto bilietų kainų, savivaldybės dotacijų dalis toliau didės ir iki 2027 metų sudarys net 83 proc. visų išlaidų arba 206 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Kadangi biudžetas, kaip ir visi ištekliai, turi savo ribas, nekeičiant viešojo transporto bilietų kainų šis poreikis turės būti dotuojamas kitų vilniečiams svarbių sričių – švietimo, socialinės apsaugos, gydymo įstaigų ir kitų investicinių projektų – sąskaita.

REKLAMA

Šiuo metu galiojančios bilietų kainos nebuvo keičiamos jau daugiau nei dešimtmetį, nors infliacija Lietuvoje nuo to laiko augo 51 proc., degalų kainos – apie 24 proc., vairuotojų atlyginimai augo beveik 2,4 karto: 2013 m. vairuotojų atlyginimas siekė 997 eurus(ant popieriaus),  2024 m. 2401 eurą (ant popieriaus), o VDU sostinės regione – apie 1,7 karto.

Kur bus nukreiptos papildomai už viešojo transporto bilietus gautos lėšos?

Kainų pokytis į miesto biudžetą kasmet surinktų papildomus 20 mln. eurų, kurie iš dalies padengtų investicijas į jau minėtą viešojo transporto paslaugos kokybės, efektyvumo ir prieinamumo gerinimą.

REKLAMA
REKLAMA

Iki 2030 m. planuojama viešojo transporto sistemą papildyti 7 naujais maršrutais, pakoreguoti 46 esamų maršrutų trasas ir 36 proc. padidinti viešojo transporto priemonių skaičių.

Tai leis keleiviams patogiau pasiekti nutolusius Vilniaus gyvenamuosius rajonus, kur transportas šiuo metu kursuoja retai, sutrumpės kelionių laikas.

Taip pat planuojama dažninti 44 maršrutų kursavimą, kad keleiviams stotelėse reikėtų laukti trumpiau. Iki 2030 m. viešojo transporto maršrutuose kursuos 824 naujos transporto priemonės, kurios bus mažiau taršios ir patogesnės keleiviams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siekiame užtikrinti, kad centrinėje miesto dalyje viešojo transporto laukimo laikas neviršytų 6–10 minučių, o periferinėje – ne daugiau kaip 15 minučių.

Kokios bus viešojo transporto bilietų kainos?

Remiantis kitų šalių ir miestų gerąja praktika, siūloma kainodara sudaryta taip, kad miestiečius skatintų rinktis ilgalaikius bilietus, kurie šiuo atveju brangtų mažiau, o didesnis kainos augimas numatomas vienkartiniams bilietams. 

REKLAMA

Tarybai patvirtinus šią kainodarą, ilgalaikius bilietus pasirinkę keleiviai mokėtų mažiau už keliones nei rinkdamiesi vienkartinius bilietus.

Pavyzdžiui, vienkartinio 30 minučių bilieto kaina būtų 1,25 euro, mėnesinio 30 d. – 45 eurai, t.y. 36 vnt. vienkartinių 30 min. bilietų vertės, metinis 365 d. – 480 eurų, t.y. mažiau nei kainuotų 11 vnt. mėnesinių 30 d. bilietų.

Taip pat svarbu paminėti, kad iki šiol galiojusios nuolaidos ir kompensacijos vaikams iki 7 metų, pradinukams, senjorams, karo pabėgėliams, neįgaliesiems, moksleiviams ir studentams nesikeis ir bus taikomos, kaip numatyta įstatyme.

REKLAMA

Siūloma suvienodinti pradinukų ir senjorų virš 80 metų specialią Vilniaus miesto savivaldybės taikomą metinio bilieto kainą iki 10 eurų.

Kas jau padaryta gerinant viešojo transporto kokybę?

Per pastaruosius kelerius metus Vilniaus viešojo transporto kokybė ženkliai pagerėjo ir sukūrė pastebimą naudą keleiviams.

Nuo 2017 m. iki 2024 m. viešojo transporto sistemoje pradėjo kursuoti 460 naujos viešojo transporto priemonės, iš jų – 32 elektriniai mažos talpos autobusai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pernai į sostinės gatves įsiliejo 55 nauji troleibusai, o šių metų pirmąjį  ketvirtį išriedės dar 36 autonominiai troleibusai. Taip pat planuojama įsigyti 73 triašius troleibusus.

Keleivių patogumui atnaujinamas ne tik transporto parkas, bet ir sudaryti patogesni bei dažnesni maršrutai, sutrumpėjo keleivių laukimo laikas. 

Vilniuje 40 proc. padidintas A juostų tinklas, įdiegtas el. bilieto sistema ir bekontaktis atsiskaitymas, diegiamos elektroninės švieslentės, kurios užtikrins operatyvų keleivių informavimą. Šios švieslentės rodys ne tik realaus laiko atvykimus, bet ir viešojo transporto tvarkaraščius.

REKLAMA

Kaip geresnė viešojo transporto kokybė padės kurti žalesnį Vilnių?

Transporto sektorius Vilniuje šiuo metu sukuria 38 proc. visų miesto CO2 emisijų, o visos jau minėtos investicijos yra nukreiptos į transporto spūsčių, oro ir aplinkos taršos lygio mažinimą bei gyvenimo kokybės gerinimą miesto gyventojams. 

Yra įvairių skaičiavimų, tačiau lyginant viešojo transporto metinio bilieto kaina ir sąnaudas bei išlaikymo kaštus tenkančius automobiliui, skirtumas – ženklus, tad keliavimas viešuoju transportu – alternatyva ir norintiems sutaupyti.

REKLAMA

Esant patogiai ir efektyviai viešojo transporto paslaugai, greitesniam ir pigesniam važiavimui nei nuosavu automobiliu, vis daugiau žmonių rinksis keliauti viešuoju transportu, kitomis mikromobilumo priemonėmis ar tiesiog pėsčiomis.

Tai padės Vilniui siekti žaliojo kurso ir strateginio darnaus judumo tikslų, kad iki 2030 metų 70 proc. kelionių mieste būtų darnios, t.y. atliekamos be automobilio. 

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų