• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žiūrint įprastą televiziją kartais gali atrodyti, kad joje reklamų jau gerokai per daug. Specialistai pripažįsta, kad reklamų kiekis šiemet yra išaugęs, tačiau tam yra objektyvių priežasčių.

Žiūrint įprastą televiziją kartais gali atrodyti, kad joje reklamų jau gerokai per daug. Specialistai pripažįsta, kad reklamų kiekis šiemet yra išaugęs, tačiau tam yra objektyvių priežasčių.

REKLAMA

Bendrovės „Kantar“ Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė skaičiuoja, kad per keturis pirmus šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu išaugo 14 proc. 2019 m. sausį – balandį televizijoje buvo ištransliuoti 812 tūkst. reklaminių klipų.

Anot vadovės, televizijoje augo didžiųjų TOP5 kategorijų reklamos apimtys. Medikamentų kategorijos reklamos laikas išaugo 61 proc., mažmeninės prekybos kategorija, į kurią patenka prekybos tinklų ir prekybos centrų reklama, reklamos sekundės augo 27 proc.

Medicinos paslaugų ir institicijų kategorija, kurios didžiąją dalį reklamos laiko sudaro vaistinių tinklų reklama, išaugo 75 proc. 24 proc. didėjo buities higienos, 49 proc.mobiliojo ryšio kategorijos reklamos laikas.

REKLAMA
REKLAMA

„Remiantis metų pradžioje atliktos reklamos ekspertų apklausos rezultatais, televizijos reklamai 2019 metais numatomas nemenkas 4,7 proc. augimas. Bendras ekonomikos augimas, reklamos kainų infliacija, treji rinkimai, pasak reklamos rinkos ekspertų, turėtų labiausiai lemti šių metų televizijos ir kitų žiniasklaidos kanalų reklamos apimčių augimą“, – prognozavo G. Juronienė.

REKLAMA

Laisvo eterio neliko

TV3, TV6 ir TV8 televizijos kanalus valdančios bendrovės „All Media Lithuania“ komercijos direktorius Mindaugas Rakauskas džiaugėsi, kad ir gegužę reklamos laiko parduota daugiau.

„Nuo kovo pabaigos iki šiol jaučiame padidėjusią paklausą reklamai. Pavasarį išpardavėme visą reklamos eterio laiką. Daugiausiai tam įtakos turėjo rinkimai, į TV grįžtantys alaus gamintojai su nealkoholiniais prekės ženklais, intensyvesnė konkurencija tarp mažmeninės prekybos tinklų ir ypač vaistinių sektoriuje“, – nurodė direktorius.

REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, paprastai vasara būna ramesnė, tačiau Pasaulio krepšinio čempionatas, kuriame dalyvauja ir Lietuvos rinktinė, jos kontrolinės varžybos TV aktualumą didins labiau nei kasmet, o tai sąlygos reklamos paklausą tuo metu. Prognozuojama, kad rudenį reklamos paklausa irgi nesumažės.

M. Rakauskas užsiminė, kad dėl tokių TV reklamos rinkos tendencijų, galimos kai kurios permainos:

„Rudenį tikimės panašios paklausos, kaip ir pirmoje metų pusėje, todėl planuojame atlikti tam tikrus pakeitimus kainodaroje bei užsakymų priėmimo tvarkoje, kad galėtume kokybiškai suvaldyti paaugusią paklausą.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rezultatus vertins vėliau

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupės pardavimų vadovė Rasa Bukšaitienė atsargiai vertino šių metų TV reklamos rinkos rezultatus. Jos teigimu, eterio užpildymas reklama nebūtinai reiškia didesnes pajamas.

„Balandžio, gegužės mėnesiais televizijos eteris kiekvienais metais būna paklausus tarp reklamos užsakovų. Šias metais televizijos kanalai turėjo nemažai politinės reklamos – didesnė dalis politikų viešinimui ir politinei reklamai rinkosi televizijos auditoriją“, – komentavo vadovė.

REKLAMA

Anot jos, teigti, kad TV reklamos rinka šiemet kažkuo išsiskyrė būtų galima nebent tik tuo atveju, jeigu jos rezultatai būtų daug geresni, nei fiksuota 2016–2018 m. Tam reiktų lyginti skirtingų kanalų ir bendrus rinkos rodiklius. „Galbūt galima būtų teigti, kad eterio užpildymo tendencijos yra susiję su neteisinga reklamos kainodara. Šimtaprocentinis eterio užpildymas neparodo televizijos reklamos rinkos augimo, nes nebūtinai tai kanalams bus naudinga finansiškai “, – svarstė R. Bukšaitienė.

REKLAMA

Jos vertinimu, pastaruosius kelerius metus televizijos eteris pilnėti galėjo dėl didžiųjų TV kanalų taikytos kainodaros, kai reklamos kainos mažėjo labiau nei augo auditorija.

„Kokie bus visi šie metai, kiek rezultatams įtakos turėjo rinkimai, apie šių metų tendencijas galėtume kalbėti po poros mėnesių“, – sakė vadovė.

LNK kanalų grupė, kuriai priklauso LNK, BTV, „Info TV“, TV1 portalui tv3.lt plačiau nekomentavo metų pradžios rezultatų, ar visų metų prognozių.

„Apgailestaujame, bet kol kas nesame pasiruošę pasidalinti prognozėmis“, – nurodė grupės atstovas spaudai Gediminas Malaškevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų