„Gasunie“ jis dirbs suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų projektų vystymo patarėju ir bus atsakingas už dviejų plaukiojančių laivų-saugyklų (FSRU) statybą Nyderlanduose ir Vokietijoje.
„Projektas stipriai prisideda prie Europos dujų diversifikavimo, leidžia atsisakyti rusiškų dujų, kas šioje geopolitinėje situacijoje yra didelis motyvatorius“, – sprendimą priimti Nyderlandų įmonės pasiūlymą BNS komentavo M. Bartuška.
Pasak M. Bartuškos, vienas laivas-saugykla stovės Nyderlandų Iemshaveno uoste, kitas – Vokietijoje esančiame Brunsbiutelyje. SGD laivus Nyderlandų bendrovė nuomosis iš norvegų įmonės „Golar LNG“ bei belgų „Exmar“.„Golar LNG“ laivas bus maždaug dukart didesnis nei Klaipėdos „Independence“ – apie 8–10 mlrd. kubinių metrų.
Jo teigimu, „Gasunie“ penkeriems metams jau išsinuomojo du laivus-saugyklas, kurios Nyderlanduose ir Vokietijoje turėtų pradėti veikti dar šiemet.
Daugiau nei pusę šalies suvartojamų dujų vamzdynais iš Rusijos iki šiol importavusi Vokietija neturi SGD terminalų, tačiau Rusijos agresija Ukrainoje privertė skubiai keisti importo šaltinius ir statyti keturis SGD terminalus.
Tuo metu Nyderlanduose, pasak M. Bartuškos, dabar veikia tik „Gasonie“ priklausantis SGD terminalas su antžeminėmis dujų talpyklomis.
Nuo 2016 metų gruodžio „Lietuvos geležinkeliams“ vadovavęs 37-erių M. Bartuška bendrovės vadovo postą paliko šių metų sausio pradžioje. Jis buvo atleistas siekiant deeskaluoti situaciją dėl besitęsusio „Belaruskalij“ trąšų tranzito per Lietuvą.