Dėl streiko šimtai tūkstančių šalies gyventojų susidūrė su sunkumais pasiekti darbą ir grįžti namo.
Streiku, paskelbtu deryboms su nacionalinės geležinkelių bendrovės NS vadovybe įstrigus aklavietėje, taip pat reikalaujama užpildyti dėl koronaviruso pandemijos likusias laisvas darbo vietas.
Geležinkelių darbuotojai pastarąsias tris dienas surengė mažesnius streikus, tačiau antradienį streiko objektu tapo svarbus geležinkelių mazgas centriniame Utrechto mieste, o geležinkelių eismas sustojo visoje šalyje.
Traukiniai važiavo tik tarp Schipholio oro uosto ir Amsterdamo, taip pat tarptautiniais maršrutais į Briuselį, Paryžių ir Londoną.
„Dėl streiko šiandien Nyderlanduose NS traukiniai nevažiuos“, – skelbė pranešėjos tuščiose stotyse visoje šalyje, kur, remiantis NS 2021 metų duomenimis, geležinkeliais kasdien važinėja daugiau nei 620 tūkst. žmonių.
Mažesnės regioninės traukinių paslaugos veikė kaip įprasta.
Profsąjungos reikalauja padidinti atlyginimus, kad jis atitiktų infliacijos augimą, šiuo metu pirmą kartą nuo 8-ojo dešimtmečio viršijančią 10 proc., plius 100 eurų priemoką per mėnesį bei 14 eurų per valandą minimalaus atlyginimo.
Taip pat reikalaujama suteikti geresnes darbo sąlygas bei pasamdyti papildomus apie 1,4 tūkst. darbuotojų.
„Šiuo metu derybos atsidūrė aklavietėje“, – naujienų agentūrai AFP sakė skėtinės profsąjungų federacijos FNV atstovas Hansas Walthie.
„Kamuolys dabar yra NS aikštės pusėje“, – pridūrė jis.
NS, siūlanti padidinti darbo užmokestį 8 proc. per 30 mėnesių, teigė „visiškai suprantanti“ streikuotojų nerimą, tačiau bendrovės atstovas Oscaras van Elferenas pažymėjo, jog vežėja taip pat susiduria su įtempta darbo rinka, kylančiomis kainomis ir sumažėjusiu keliautojų skaičiumi.
„Koronaviruso pandemija turėjo didžiulį poveikį mūsų keleivių srautams“, – naujienų agentūrai AFP kalbėjo O. van Elferenas.
Nyderlandų infrastruktūros ministro pavaduotoja Vivianne Heijnen paragino abi šalis surasti sprendimą, sakydama, kad streikas „labai erzina visus geležinkeliais keliaujančius keleivius“.