„Sutrikimai palietė vartotojus visame pasaulyje ir truko bent 6 valandas. Tai vienas ilgiausių iki šiol bendrovės „Facebook“ valdomų paslaugų sutrikimų. Ką darė mūsų klientai? Ėmė masiškai siųsti trumpąsias žinutes, kurių populiarumą pastaraisiais metais pralenkė internetu teikiamos susirašinėjimo programėlės, tokios, kaip „Whatsapp“, „Viber“ ar „Signal“, – pasakoja Gintas Butėnas, „Bitė Lietuva“ technologijų direktorius.
Išsamių paaiškinimų, kas lėmė vakarykščius sutrikimus, „Facebook“ dar nepateikė.
Ilga SMS istorija
Pirmąją pasaulyje SMS žinutę „Linksmų Kalėdų“ (angl. Merry Christmas) prieš 28 metus inžinierius Neilas Papworthas išsiuntė kolegai, kuris tuo metu linksminosi šventiniame darbo vakarėlyje.
Kadangi tuomet mobilieji telefonai neturėjo klaviatūrų, pranešimas buvo išsiųstas iš kompiuterio į 2,1 kg svorio mobilaus telefono ragelį.
Į Lietuvą trumposios SMS žinutės atkeliavo prieš kiek daugiau nei 24 metus. Pavyzdžiui, pirmoji SMS „Bitės“ tinkle išsiųsta dar 1997 metų pabaigoje. Per 1998-uosius bendrovės klientai jau išsiuntė daugiau nei 1,2 mln. SMS žinučių, o 2019 metais išsiuntė daugiau kaip 590 mln. tekstinių pranešimų.
SMS – greitas būdas gauti atsakymą
Populiarių socialinių tinklų paslaugų sutrikimai rodo, jog tradicinės SMS žinutės dar išliks aktualios. Daugelis interneto platformų dažnai naudoja kaip vieną saugumo sprendimų, žinomų, kaip dviguba autentifikacija (2FA), jungiantis prie asmeninių paskyrų.
SMS žinutės taip pat ir toliau išlieka viena populiariausių tiesioginio marketingo ir informavimo priemonių. Jose žmonėms pranešama apie artėjantį vizitą pas gydytoją, pristatytą siuntą ar naujausias akcijas parduotuvėse.
„Tyrimais įrodyta, kad žmogus į SMS žinutę atsako vos per 90 sekundžių ir tai yra beveik 60 kartų greičiau nei į elektroninį laišką. Dėl to SMS žinučių siuntimas verslams vis dar yra efektyvus bendravimo su klientais kanalas“, – sako G. Butėnas.