• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Norvegijos vyriausybė planuoja padidinti elektromobilių „draudimo mokestį“, kuris šalyje yra geriau žinomas kaip metiniu kelių mokesčiu. Kartu su šiais pokyčiais Norvegijos vyriausybė planuoja sumažinti mokestinę prievolę benzininių ir dyzelinių automobilių vairuotojams, pranešė „Elbil24“. 

Norvegijos vyriausybė planuoja padidinti elektromobilių „draudimo mokestį“, kuris šalyje yra geriau žinomas kaip metiniu kelių mokesčiu. Kartu su šiais pokyčiais Norvegijos vyriausybė planuoja sumažinti mokestinę prievolę benzininių ir dyzelinių automobilių vairuotojams, pranešė „Elbil24“. 

REKLAMA

Tai nėra pirmas kartas, kuomet Norvegijos vyriausybė nusprendė padidinti mokesčius elektromobilių savininkams. Jau praėjusiais metais (2024 metais) elektromobilių vairuotojai turėdavo sumokėti daugiau už benzininių ar dyzelinių automobilių savininkus, tačiau 2025 metais mokestinės prievolės skirtumai bus dar didesni. 

Pagal numatytą vyriausybės planą, 2025 m. transporto priemonių „draudimo“ mokestis atrodys taip: 

  • Benzininiai ir dyzeliniai automobiliai su kietųjų dalelių filtrais: 2 329 NOK (198 eur arba 37 eur mažiau)
  • Dyzeliniai automobiliai be kietųjų dalelių filtro: 2 894 NOK (246 eur arba 36 eur mažiau)
  • Elektromobiliai: 3 270 NOK (278 eur arba 6 eur daugiau)

Norvegijoje automobilių vairuotojai turi apmokėti ne tik šį, bet ir daugelį kitų mokesčių, susijusių su automobiliais. Štai keletas iš jų: 

REKLAMA
REKLAMA

CO2 mokestis

CO2 mokestis taikomas tiek perkant naujus automobilius, tiek mokant už degalus.

Vadovaujantis vyriausybės pateikta statistika, benzinu ar dyzelinu varomų automobilių pardavimai mažėja, tačiau nuo 2025 m. balandžio 1 d. CO2 mokestis bus taikomas visiems naujiems automobiliams, kurių emisijos viršija 60 g/km (šiuo metu šis limitas yra 70 g/km).

REKLAMA

Be to, CO2 mokestis yra įtrauktas į degalų kainą. Iki 2030 m. siekiama padidinti CO2 mokestį iki 2000 kronų už toną.

Vienkartinis mokestis

Vienkartinis mokestis buvo įvestas dar 1955 m. kaip laikina priemonė, siekiant sumažinti užsienio valiutos išlaidas. Šiandien šis mokestis naudojamas skatinti mažiau taršių automobilių pirkimą bei papildyti valstybės biudžetą. Mokestis apskaičiuojamas pagal automobilio svorį, CO2 ir NOx emisijas.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo 2023 metų elektromobiliams taikomas vienkartinis mokestis už svorį: 12,50 kronų už kiekvieną kilogramą, viršijantį 500 kg.

PVM

25 proc. pridėtinės vertės mokestis yra taikomas visoms prekėms ir paslaugoms, įskaitant benzinu ar dyzelinu varomus automobilius. Elektromobiliams PVM taikomas tik tuo atveju, jei jų kaina viršija 500 000 kronų. Ši riba išliks iki 2026 m.

Perregistravimo mokestis

Naudotiems automobiliams PVM netaikomas, tačiau yra įvestas perregistravimo mokestis, kurio dydis priklauso nuo automobilio amžiaus ir svorio. Šis mokestis taikomas ir elektromobiliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reiškia nepasitenkinimą

Šis vyriausybės sprendimas iššaukė nemažą nepasitenkinimą iš automobilių pramonės atstovų ir iš vartotojų teises ginančių organizacijų. Štai, Norvegijos automobilių federacijos (NAF) atstovas Nils Sødal sakė:„Elektromobiliai taps brangiausiai apmokestinamu transportu Norvegijoje. Vos prieš keletą metų situacija buvo priešinga. Tai nesuprantamas žingsnis siekiant pereiti prie mažiau taršaus transporto.“

REKLAMA

Didžiausio automobilių importuotojo Norvegijoje vadovas Ulf Tore Hekneby taip pat išreiškė susirūpinimą:„Dabartinė mokesčių sistema leidžia taršiems automobiliams užimti 10-20 proc. rinkos. Jeigu taip tęsis ir toliau, turėsime svarstyti benzininių modelių, tokių kaip „Golf“, „Passat“ ar „Polo“ sugrąžinimą į Norvegijos rinką.“

Norvegijos elektromobilių asociacijos vadovė Christina Bu taip pat nepasitenkinusi:„Vyriausybės sprendimas piginti taršių automobilių eksploataciją yra tiesiog nesuvokiamas.“

REKLAMA

2024-aisiais pardavė rekordinį kiekį elektromobilių

Norvegija, nepaisant to, kad yra viena didžiausių naftą išgaunančių šalių, jau daugelį metų taiko griežtus mokesčius benzinu ir dyzelinu varomiems automobiliams, kartu skatindama elektromobilių įsigijimą. Iki 2023 m. elektromobiliai buvo atleisti nuo importo ir pridėtinės vertės mokesčių, tačiau pastaraisiais metais lengvatos buvo pamažu mažinamos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant šių pokyčių, 2024 m. elektromobiliai Norvegijoje dominavo rinkoje. Šalyje buvo užregistruota 128 691 nauja lengvoji transporto priemonė – tai 1,4 proc. daugiau nei 2023-iaisiais. Iš jų net 114 400 buvo elektra varomi automobiliai, kurie sudarė 89 proc. visų naujų automobilių.

2024 m. Norvegijoje buvo užregistruota 128 691 nauja lengvoji transporto priemonė – tai yra 1,4 proc. daugiau nei 2023-iaisiais. Iš jų net 114 400 buvo elektra varomi automobiliai, kurie sudarė 89 proc. visų naujų automobilių.

REKLAMA

Lyderio pozicijas tvirtai užėmė „Tesla“ – šios markės modeliai tapo populiariausiais naujais automobiliais šalyje. „Tesla Model Y“ buvo absoliutus lyderis su 16 858 parduotais vienetais, o „Tesla Model 3“ užėmė antrąją vietą su 7 264 parduotais automobiliais.

Į populiariausiųjų penketuką taip pat pateko:

  • „Volvo EX30“ – 7 229 vienetai,
  • „Volkswagen ID.4“ – 7 222 vienetai,
  • „Toyota bZ4X“ – 6 007 vienetai.

 

REKLAMAAutobilis.lt
Benkunskas nepasiduos..
Benkunskas nepasiduos..
Norvegai greitai įjungė sveiką protą, bet kas bus su ES ?
Uršula pareiškė Davose: "Mes ir toliau ginsime savo vertybes.."
Benkunskas: "Vilnius nuo savo tikslų nesitrauks, ir iki 2030 autobusų CO2 išmetimai - 0,00 %.."
Bet kas šitiem komunistams įkrės proto jeigu ne mes ?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų