• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai išaugo elektromobilių populiarumas ir jiems skirta infrastruktūra. Visgi, nors viešųjų įkrovimo stotelių skaičius šalyje atrodo įspūdingas, greitojo įkrovimo prieigų pagrindiniuose šalies keliuose vis dar trūksta. Ekspertai tikisi, kad šiemet šioje srityje įvyks reikšmingi pokyčiai.

9

Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai išaugo elektromobilių populiarumas ir jiems skirta infrastruktūra. Visgi, nors viešųjų įkrovimo stotelių skaičius šalyje atrodo įspūdingas, greitojo įkrovimo prieigų pagrindiniuose šalies keliuose vis dar trūksta. Ekspertai tikisi, kad šiemet šioje srityje įvyks reikšmingi pokyčiai.

REKLAMA

Infrastruktūros augimas – svarbus žingsnis į priekį

„Via Lietuva“ duomenis, Lietuvoje šiuo metu veikia beveik 2 500 elektromobilių įkrovimo stotelių. Jos gali būti viešos arba prieinamos tik tam tikru metu. Šias stoteles valdo tiek privatūs operatoriai, tiek savivaldybės. Tuo tarpu elektromobilių skaičius šalies keliuose auga dar sparčiau. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2023 m. pabaigoje Lietuvoje buvo apie 11 tūkst. elektromobilių, o šiemet jų skaičius jau perkopė 16 tūkst.

Taip pat sparčiai daugėja iš tinklo įkraunamų hibridų – jų Lietuvoje jau registruota daugiau kaip 12 tūkst.

„Elektromobilių infrastruktūros plėtra praėjusiais metais pasiekė reikšmingą lūžio tašką. Dabar vairuotojai gali jaustis užtikrinčiau, planuodami keliones, nes įkrovimo stotelių tinklas toliau intensyviai plečiasi“, – sako „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis.

REKLAMA
REKLAMA

Plėtra ir laukiamas proveržis

Baltijos šalyse ir Lenkijoje veikiantis „Enefit Volt“ tinklas jau perkopė 200 įkroviklių Lietuvoje ribą, o iki 2026 metų planuojama pasiekti 1 000 stotelių. Vien per pastaruosius kelis mėnesius tinklas išaugo keliomis dešimtimis naujų įkroviklių tiek didmiesčiuose, tiek atokesniuose regionuose.

REKLAMA

„Didžiausias dėmesys šiemet bus skiriamas greitojo įkrovimo stotelėms šalia pagrindinių šalies transporto arterijų. Nors susiduriama su teisinių ir reguliacinių kliūčių, tikimės, kad 2025-ieji taps lūžio metais – pokyčiai teisinėje aplinkoje ir infrastruktūros plėtra paskatins elektromobilių populiarėjimą“, – teigia T. Žilionis.

Valstybės parama skatina ekologiškas iniciatyvas

Lietuva yra užsibrėžusi ambicingus tikslus – iki 2030 m. bent 40 proc. naujų individualių ir 80 proc. komercinių transporto priemonių turėtų būti varomos elektra. Šiam tikslui pasiekti taip pat numatyta įrengti 60 tūkst. įkrovimo stotelių, iš kurių 6 tūkst. būtų viešos, o 1 tūkst. – šalia pagrindinių kelių.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojams siūlomos įvairios subsidijos. Naujo elektromobilio įsigijimui skiriama 5 tūkst. eurų parama, naudoto – 2,5 tūkst. eurų. Komercinei veiklai skirtų elektromobilių įsigijimui juridiniai asmenys gali pasinaudoti 4 tūkst. eurų parama, taip pat galioja PVM lengvata iki 50 tūkst. eurų kainuojantiems modeliams.

Įkrovimo stotelių įsigijimui ir įrengimui gyventojams kompensuojama iki 60 proc. išlaidų, o įmonėms – iki 50 proc. Ši parama turėtų paskatinti ne tik elektromobilių plitimą, bet ir spartesnę infrastruktūros plėtrą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų