„Pirmas metų pusmetis išties nepagailėjo iššūkių ir netikėtumų, tačiau išlaikėme savo augimo tempus ir dar labiau įtvirtinome pozicijas Lietuvos ir eksporto rinkose. Kalbant apie pastarąsias, pardavimus didinome ne tik Rusijoje, kur mūsų prekės ženklas yra gerai atpažįstamas ir vertinamas premium segmente, tačiau ir tokiose šalyse kaip Pietų Korėja, Kinija ir Japonija, kuriose mūsų produkciją taip pat atranda vis daugiau vartotojų. Šiose rinkose matome daug potencialo, todėl planuojame ir toliau jose aktyviai vykdyti plėtrą. Kartu nuolat žvalgomės naujų eksporto krypčių“, – sako AB „Volfas Engelman“ generalinis direktorius Marius Horbačauskas.
Anot M. Horbačausko, eksportas šiuo metu sudaro maždaug 18 proc. visų bendrovės pardavimų. Didžiausia rinka yra Rusija, kurioje „Volfas Engelman“, bendrovės duomenimis, yra pirmajame trejetuke tarp visų importuojamų alaus prekės ženklų. Eksporto apimtis didėjo beveik visose šalyse, nepaisant su COVID-19 susijusių logistikos, darbo organizavimo ir ekonominių iššūkių.
Prie sėkmingo augimo pirmą šių metų pusmetį, anot M. Horbačausko, neabejotinai prisidėjo ir augantis lojalių, prekės ženklo produkciją vertinančių žmonių ratas Lietuvoje. Nors nealkoholinių gėrimų segmentas pirmą šių metų pusmetį Lietuvoje neaugo, „Volfas Engelman“ pardavimai mūsų šalies rinkoje didėjo 10 proc. Jame bendrovė savo pozicijas stiprino ne tik su nealkoholinio alaus produktais, bet ir su mineralinio vandens prekės ženklu „UNIQA“, vaisvandeniais ir energiniais gėrimais.
Iš viso per pirmą šių metų pusmetį „Volfas Engelman“ pagamino 60,4 mln. litrų alkoholinių ir nealkoholinių gėrimų – 14,9 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Per visus praėjusius metus Kaune įsikūręs bravoras iš viso pagamino 107,6 mln. litrų visų kategorijų gėrimų.
„Auganti gamybos apimtis lemia poreikį plėsti įmonės gamybos pajėgumus. Tam investicijas planuojame jau artimiausiu metu. Be to, ketiname toliau didelį dėmesį skirti esamų savo produktų pozicijoms išlaikyti ir naujų kategorijų produktams įvesti į rinką, taip pat efektyviai rinkodarai. Kartu esame pasiruošę galimiems naujiems su COVID-19 susijusiems iššūkiams antroje metų pusėje“, – sako M. Horbačauskas.
Generalinis direktorius pabrėžia, kad ir pavasarį per šalyje įvestą karantiną „Volfas Engelman“ gamyklos darbas vyko sklandžiai, o visos darbo vietos buvo išsaugotos. Be to, daug dėmesio skirta darbui saugiai organizuoti, reikiamoms apsaugos priemonėms įsigyti. Bendrovė taip pat investavo apie 100 tūkst. eurų į papildomas produkcijos saugos priemones – nuo balandžio visų į skardines pilstomų „Volfas Engelman“ produktų pakuočių viršus uždengiamas folija. Taip skardinės viršus apsaugomas nuo aplinkoje esančių bakterijų ir virusų ar žmonių prisilietimų.
„Pirmo pusmečio rezultatai nuteikia optimistiškai, tačiau 2020-ųjų antroje pusėje iššūkių netrūks: tiek dėl nuo lapkričio įsigaliojančių alaus taros ribojimų, tiek dėl gresiančios antros COVID-19 bangos ir neramumų kitose rinkose. Tačiau galimiems sunkumams ruošiamės iš anksto ir tikimės juos suvaldyti sėkmingai“, – teigia M. Horbačauskas.
Bendrovė „Volfas Engelman“ priklauso Suomijos „Olvi“ įmonių grupei. Pagal alaus pardavimus „Olvi“ yra pirma gamintoja Suomijoje, taip pat gaminanti ir kitus alkoholinius bei nealkoholinius gėrimus. „Olvi“ įmonių grupę 1878 m. įkūrė aludaris Williamas Gideonas Åbergas ir jo žmona Onni.