Kelis mėnesius aršiai svarstoma ir vis keičiama naujoji Klaipėdos uosto žemės nuomos mokesčio apskaičiavimo tvarka ir šįkart sulaukė verslo atstovų pasipriešinimo.
Uosto direkcija teigia daugiau į kompromisus nebeisianti, pranešė Lietuvos televizijos naujienų laida "Panorama".
Pagal uosto direkcijos siūlymą - mokestį skaičiuoti nuo krantinių ilgio - smulkesnėms bendrovėms kaina mažėtų, bet didesnėms penktadaliu išaugtų. Kainos, kuri nustatoma penkeriems metams, apskaičiavimo tvarka turi būti pakeista iki gruodžio.
"Kuo ilgesnės krantinės, tuo didesnė kvadrato kaina, nes ten yra didesnės galimybės krauti", - teigė Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Sigitas Dobilinskas.
Taip esą visoms bendrovėms sudaromos vienodos sąlygos. Tačiau daliai verslininkų naujoji metodika nepriimtina.
"Tai iš karto paveiks kompanijų konkurencingumą. Jis pradės mažėti. Uosto direkcija tikriausiai net nelabai ir pajaus, o privačios kompanijos, kurių pelnai visiškai netoli nulio ir kurioms reikia investuoti šimtus milijonų, kad liktų konkurencingos, gali būti sutraiškytos", - teigė bendrovės "Klaipėdos smeltė" generalinis direktorius Rimvydas Vaštakas.
"Tai yra ydinga skaičiavimo metodika. Pati didžiausia yda yra ta, kad žemės nuomos kaina kelis kartus didinama nuo jos turimų krantinių ilgio. Kitas dalykas, kad uosto direkcija nevertina uosto kompanijų įdėtų lėšų į infrastruktūrą", - tvirtino Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos atstovas Juozas Benetis.
Bendrovės prašo palikti dabar galiojančią tvarką, kai žemės nuomos kaina priklauso nuo teritorijos ploto, įvertinant krantinių kokybę ir gylį.