Kodėl reikėtų leistis Rygoje? – klausia Zaiga Dūmiņa Latvijos žurnale „Lietiska diena“ .
Jos pašnekovas „Air France KLM“ vadovas Švedijoje, Suomijoje ir Baltijos šalyse Anko van der Verfas sako - „Baltijos oro linijų bendrovės yra „Scandinavian Airlines“ (SAS) interesų zonoje." Jis mano, kad tranzitinio transporto mazgo vizija yra pavėluota.
Pasenusi vizija?
Pasaulyje vyksta oro linijų bendrovių konsolidacija (jungimasis). „Air France KLM“ džiaugiasi nauja „atviro dangaus“ sutartimi tarp Europos sąjungos ir Jungtinių valstijų ir kaip kitos bendrovės kovoja dėl Baltijos rinkos.
Anko van der Verfo nuomone, Rygos oro uostas „šiek tiek pavėlavo“, nes pasaulinės tendencijos rodo, kad sėkmingiausiai plėtojasi tiesioginiai skrydžiai.
„Mano nuomone, Ryga yra per daug nutolusi Europos šiaurės rytuose. Daug žmonių keliauja iš Rusijos ir Indijos į Vakarų Europą ir šiuo srautu suinteresuotas Rygos oro uostas. Tačiau Rygai teks konkuruoti su jau esamais tranzitiniais mazgais. Indijos keliautojams tokie tranzito punktai yra Amsterdamas, Paryžius“ – sako Anko van der Verfas.
Taip pat jis atkreipia dėmesį, kad vis daugėja tiesioginių reisų iš Rusijos, Indijos į Vakarų Europą bei JAV, nes lėktuvai šiais laikais skrenda vis toliau. Ko leistis Rygoje arba net Amsterdame, jei galima skristi tiesioginiu reisu?
Anko van der Verfo nuomone strateginis tranzito taškas yra Berlynas, jis gali net nukonkuruoti Frankfurtą. Net italai į Aziją skraido per Berlyną.
Ryga plečiasi toliau
Latvijos bendrovė „airBaltic“ tiesioginių reisų skaičių didins devyniais, o lietuvių „flyLAL“ ketina skraidyti iš Vilniaus į Rygą net 4 kartus per dieną.
Rygos oro uostas Baltijos šalyse yra didžiausias, aptarnaujantis daugiausia keleivių. Oro uostas turi stambių plėtros planų. 2008 metais jo „repertuaras“ pasipildys dar 15 miestų, o tiesioginių reisų skaičius pasieks 74. Taip pat planuojama ir naujų oro linijų bendrovių darbo pradžia. Tarp jų armėnų „Armayia“ ir vokiečių „Germanwings“.
Per Jerevaną bus galima skristi į Dubajų, Beirutą, Teheraną, Aleppo ir Stambulą. „Germanwings“ yra dar viena pigių skrydžių bendrovė prisidėsianti prie kainų spaudimo žemyn, nors ir nepasiūlysianti pigesnių skrydžių nei „EasyJet“ ar „Ryanair“. Ji skraidins 60 krypčių Europoje, tarp kurių kurortai - Nica, Malta, Maljorka, Kreta, Rodosas, Korsika, Antalija, Izmiras.
Airijos bendrovė „Ryanair“ ketina statyti Rygoje naują bazę ir žada skrydžius į JAV kainuosiančius nuo 10 eurų.
Lietuviai varžosi su latviais
Lietuvos bendrovė „flyLAL“ stiprina konkuravimą Baltijos danguje. Iš Vilniaus pasiekiami 14 Europos miestų. Bendrovės vadovai žada 100 litų kainą už skrydį.
Savo ruožtu „airBaltic“ vasarą didins kelionės taškų skaičių iki 48. Tarp jų Paryžius, Venecija, Nica, Soči, Almaty. Rygos oro uosto planuose Japonijos ir Tailando tranzitas. Šis oro uostas 2007 metais aptarnavo 3,16 milijono keleivių. 45% viso srauto aptaravo „airBaltic“, o 25% - „Ryanair“.
Vilniaus ir Talino oro uostai priėmė virš 1,7 milijono keleivių. Frankfurtas per tą patį laiką aptarnavo 54,1 milijono keleivių.
Daugiau:
„Airbus“ pranašauja oro kelionių bumą
Vilniaus oro uostas po 3 savaičių atitiks visus ES reikalavimus