Baldininkas žadėjo procesą paskubinti, gavęs visą sumą. Tačiau moteris tuo nepatikėjo, pinigų nemokėjo, tačiau išsiaiškino, kad nuo šio baldininko nukentėjo daugybė žmonių.
Rado socialiniame tinkle
Portalo tv3.lt skaitytoja Aistė (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) skundėsi, kad būsto įkurtuvių džiaugsmus temdo nesąžiningas baldininkas Česlav Leščevskij, iš kurio moteris jau net nebesitiki atgauti 2,5 tūkst. eurų avanso už virtuvės baldus.
„Viskas prasidėjo dar kovo mėnesį. Socialiniame tinkle „Facebook“ radau baldininko skelbimą. Jokių blogų atsiliepimų ten nebuvo, tačiau dabar suprantu, kad neigiamus komentarus jis tiesiog ištrindavo.
Iš karto neskubėjau sudaryti sutarties, norėjau viską apsvarstyti. Tačiau jis spaudė kuo greičiau ją pasirašyti ir sumokėti avansą. Vis tikino, kad baldų kainos pasikeis jau kitą savaitę, todėl reikia paskubėti. Todėl sutartį pasirašiau, sumokėjau 2,5 tūkst. eurų. Baldai turėjo būti pagaminti iki liepos mėnesio pabaigos. Tačiau baldų iki šiol negavau ir iš jo tikriausiai nebegausiu“, – pasakojo moteris.
Birželį ji pasiteiravo, kokia situacija dėl baldų, nes dar buvo nepatvirtinusi jų spalvos.
„Tada ir paaiškėjo, kad nei baldų plokštės nupirktos, nei darbai pradėti. Baldininkas žadėjo viską paaiškinti po savaitės, jai praėjus pasakojo, kad turi sunkumų su tiekėjais ir paprašė sumokėti visą sumą už baldus, dar 3 tūkst. eurų. Jis tikino, kad pasikeitė rinkos sąlygos ir tiekėjai gamins baldus tik tada, kai gaus visą sumą.
Tačiau nesutikau, nes neturėjau jokių įrodymų, kad baldai tikrai bus pradėti gaminti. Kai nesutikau sumokėti visos sumos, baldininkas tiesiog dingo, nebeatsako į skambučius, negrąžina sumokėto avanso. Jis slapstosi, neseniai net pasikeitė telefono numerį“, – skundėsi Aistė.
Vėliau ji pasakojo, kad rado daugiau žmonių, kurie atsidūrė tokioje pat situacijoje, užsisakę baldus pas tą patį baldininką.
„Jo schema labai paprasta, pasirašo sutartį, pasiima avansą ir dingsta. Tiesa, atsirado keli žmonės, kuriems jis per 12 mėnesių baldus surinko. Tačiau dauguma žmonių nebeatgauna nei avansų, nei baldų. Su kitais nukentėjusiais suskaičiavome, kad jis pasisavino daugiau nei 12 tūkst. eurų. Tačiau juk ne visus nukentėjusius žmonės radome, todėl pasisavinta suma gali būti ir dar didesnė.
Žmonės jis apgaudinėja per dvi įmones Esbaldai ir Woodmasters. Pinigų net nebesitikiu atgauti, tik noriu, kad žmonės sužinotų apie Č. Leščevskij apgavystes ir nepapultų į jo spąstus“, – sakė moteris.
Aistė pasakojo, kad teko ieškoti kito baldininko.
„Kol tęsėsi visa ši istorija man baldai pabrango 1 tūkst. eurų. Tačiau tikiuosi, kad per Kalėdas jau turėsiu naujus virtuvės baldus“, – vylėsi moteris.
Įmonė neatsako nei į skambučius, nei į el. laiškus
Portalui tv3.lt nepavyko susisiekti su baldininku Česlav Leščevskij nei telefonu, nei elektroniniu paštu.
Informaciją, apie skaitytojos nurodytas įmones Esbaldai ir Woodmasters, galima rasti internetiniame tinklapyje esbaldai.lt.
Ten nurodoma, kad įmonė ES baldai – patikima įmonė, turinti didesnę nei 5 metų patirtį nestandartinių kietųjų baldų gamyboje.
Teigiama, kad įmonėje dirba tik kvalifikuoti meistrai, kruopščiai ir kokybiškai atliekantys savo darbą, galintys realizuoti įmantriausias jūsų vizijas.
Tačiau pabandžius susisiekti telefonu ar nurodytu el. paštu niekas neatsakė.
„Sodros“ duomenimis šiuo metu įmonės dirba vienas darbuotojas, nors kovą dirbo 4, o balandį ir gegužę – 5 darbuotojai.
Sutarties sąlygas privaloma vykdyti
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba komentuodama šią situaciją sakė, kad tarp pardavėjo ir vartotojo yra susiklostę sutartiniai santykiai: atlikti užsakymai, pasirašytos pardavimo/paslaugų teikimo sutartys, sumokėtas avansas ar pan.
„Jeigu sutartis nėra vykdoma, kaip numato jos sąlygos, vartotojas turi raštu kreiptis į „ESbaldai“ ir išdėstyti savo reikalavimą – atsisakyti sutarties ir grąžinti sumokėtus pinigus, mokėti delspinigius, jei tai numatyta ir pan.
Jei bendrovė nesutinka tenkinti vartotojo reikalavimo ar nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo būdu. Prie prašymo reikėtų pridėti užsakymo ar sutarties, mokėjimą patvirtinančio dokumento kopiją, kitus reikšmingus įrodymus. VVTAT ginčą nagrinėtų individualiai, vertindama visus pateiktus įrodymus, ginčo šalių paaiškinimus. Priimtas VVTAT sprendimas yra privalomas vykdyti ginčo šalims“, – komentavo VVTAT.