• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rekordines apimtis pasiekę keleivių srautai Vilniaus oro uoste – vis aktualesne daro transporto kamščių problemą jo prieigose. Teigiama, kad piko laikotarpiais ant užkilimo tako (panduso) išvykimo terminalo link susidaro mašinų spūstys, kurias lemia ne tik dideli keliautojus išlydinčių žmonių, taksi ar pavežėtojų transporto srautai, bet ir kelių eismo taisyklių pažeidėjai.

Rekordines apimtis pasiekę keleivių srautai Vilniaus oro uoste – vis aktualesne daro transporto kamščių problemą jo prieigose. Teigiama, kad piko laikotarpiais ant užkilimo tako (panduso) išvykimo terminalo link susidaro mašinų spūstys, kurias lemia ne tik dideli keliautojus išlydinčių žmonių, taksi ar pavežėtojų transporto srautai, bet ir kelių eismo taisyklių pažeidėjai.

REKLAMA

Spręsti šią situaciją siekiama įrengiant efektyvesnę, trumpųjų sustojimų ir eismo srauto kontrolės sistemą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Oro uosto atstovai teigia, kad kai kuriais atvejais išlydintieji nesilaiko šiame užvažiavimo take galiojančių KET reikalavimų, ne tik išlydi keleivius, bet ir tiesiog stovi neleistinose panduso vietose per ilgai, o tai lemia kamščių susidarymą. Būtent todėl planuojama įrengti aiškiai suprantamą, trumpųjų sustojimų sistemą arba „Kiss and Fly“ (angl. pabučiuok ir skrisk, – red. past.) analogą. Minėta sistema bus bebarjerė, sudarys sąlygas geresnei keleivių išlaipinimo laiko kontrolei, o techninis veikimo principas – pasiskolintas iš dažniausiai prekybos centrų stovėjimo aikštelėse pritaikomų sprendimų.

„Labai aiškiai identifikavome panduso pralaidumo ir ten susidarančių kamščių problemą, kuri gali ne tik būti tam tikrų incidentų priežastimi ateityje, bet jau dabar daro neigiamą įtaką pačių į oro uostą atvykstančių keleivių patogumui. Didesnio automobilių srauto sulaukiančios zonos miestuose seniai pritaikė sprendimus – automobilių, kurie atvyksta į konkrečią aikštelę, numeriai užfiksuojami, tuomet, jei po apsilankymo neviršijamas tam tikras numatytas laikas, palikti aikštelę galima nemokamai. Labai panašų sprendimą pritaikysime ir šiuo atveju, juo labiau, kad analogiška praktika yra daugelyje užsienio oro uostų“, – pranešime cituojamas Vilniaus oro uosto direktorius Dainius Čiuplys.

REKLAMA
REKLAMA

Anot vadovo, kalbant apie tolimesnę ateitį ir viso senojo oro uosto komplekso rekonstrukciją – bus visiškai atsisakyta panduso sprendimo, eismas vyks ratu, o visas transportas (išvykstantieji ir atvykstantys) bus telkiamas priešais oro uostą vienoje, visas dabartines trumpalaikio sustojimo aikšteles apjungiančioje, aikštelėje.

REKLAMA

Pradėjus veikti trumpųjų sustojimo sistemai, vairuotojai, kurie norės išleisti keleivius prie išvykimo terminalo – tikrai tai galės padaryti patogiai ir nemokamai, tačiau dar prieš užvažiuojant ant panduso – bus informuojami, kad keleivių išlaipinimo laikas yra iki 10 minučių, šis laikas skirtas sustoti, išsikrauti daiktus ir atsisveikinti su artimaisiais. Negalima palikti automobilio be priežiūros ar trukdyti eismui. Toks problemos sprendimas jau pristatomas tiek taksi, tiek pavežėjimo paslaugų kompanijoms.

REKLAMA
REKLAMA

Artimiausiu metu bus pradėtas bebarjerės kontrolės sprendimų įrengimo pirkimų procesas. Sistema turėtų pradėti veikti šių metų vasaros pabaigoje.

Naujos eismo ant panduso kontrolės sistemos įdiegimas turėtų sumažinti KET pažeidėjų ir jiems skiriamų baudų skaičių, taip pat optimizuoti policijos pajėgumų poreikį šioje atkarpoje ir pagreitinti keleivių išvykimą. Šios sistemos veikimui oro uosto atstovai pertvarkys esamą transporto schemą – pirmoje juostoje atsiras specialiai pažymėtos vietos trumpajam keleivių išlaipinimui, o antroji juosta bus skirta tik transporto priemonių pravažiavimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kol kas dar svarstoma tiek apie konkretų laiko tarpą, kuris bus skiriamas konkrečiam automobiliui užvažiuoti ir išlaipinti keleivius, tiek dėl transporto, viršijusio numatytą laikotarpį, apmokestinimo dydžio.

Anot Vilniaus oro uosto atstovų, pradėjus veikti naujai sistemai – ji dar kurį laiką bus testuojama ir pagal poreikį koreguojama.

Vilniaus oro uostas taip pat pranešė, kad nuo birželio mėnesio atnaujins ir specialiais ženklais išskirs vos 30 metrų nuo oro uosto terminalo esančią trumpalaikio stovėjimo aikštelę, kurioje po skrydžių keleivių galės patogiai laukti pavežėjų automobiliai. Prie pokyčių prisidės ir pačios pavežėjimo įmonės, kurios savo programėlėse pažymės keleivių pasiėmimo tašką šioje aikštelėje. Vieni pirmųjų pavežėtojų, kurie teiks savo paslaugas šioje aikštelėje, yra platforma „Bolt“, tačiau sprendimas pristatomas ir dėl bendradarbiavimo kalbama su visomis šias paslaugas teikiančiomis bendrovėmis.

Vairuotojams ir keleiviams taip pat primenama, kad centrinėje aikštelėje, esančioje šalia atvykimo terminalo, vieną kartą per 3 valandas automobilio stovėjimo paslauga pirmąsias 15 minučių teikiama nemokamai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų