Pasaulio vartotojai keičiasi, o verslas privalo suprasti veiksnius, kurie per ateinantį dešimtmetį pakeis industriją, rašo „Coca Cola“ vadovas Muhtaras Kentas BBC.
Pasak M. Kento, kai jis prisijungė prie „Coca Colos“ įmonės vėlyvajame aštuntajame dešimtmetyje, JAV buvo panašioje situacijoje kaip ir dabar. Užsitęsusi recesija smukdė JAV pasitikėjimą, naftos kainos kilo, Amerikos darbuotojai nerimavo dėl savo ateities. Dauguma bijojo, kad kylanti ekonominė jėga – tuomet Japonija – gali sumalti JAV į miltus. Tada blogiausi nuogąstavimai nepasitvirtino, JAV atsigavo prisitaikydama ir atsinaujindama. M. Kentas tiki, kad dauguma šiandien panašiai kenčiančių šalių ir įmonių gali padaryti tą patį.Susiję straipsniai
Panevėžio verslininkus vilioja naujos rinkos Panevėžio savivaldybė ruošiasi amžiaus statyboms Krizės bangos į Šiaulius atplukdė investuotoją Pasikeitė el. pašto „Gmail“ išvaizda Kaip taisyklingai pavadinti pareigas...
Tačiau tam reikia, kad įmonės suprastų penkių megatendencijų, kurios buvo identifikuotos praeitų metų Vartotojų prekių forumo metu, įtaką.
Masinė urbanizacija
Daugiau nei pusė pasaulio populiacijos dabar gyvena miestuose. Iki 2050 metų šis skaičius išaugs iki 70 proc. Toks monumentalus pokytis sukuria daug iššūkių tiekimui ir logistikai. Verslams ne tik reikės artimiau bendradarbiauti tarpusavyje, bet ir su miestais, šiems modernizuojant savo infrastruktūrą. Senstame Pasaulinis gimstamumas krenta jau 20 metų, o mes gyvename vis ilgiau. Iki 2047 metų vyresnių nei 60 metų žmonių skaičius perkops 15 metų nesulaukusių gyventojų kiekį. Tai reiškia naujas galimybes industrijai, nes vyresni žmonės turi vis daugiau disponuojamų pajamų. Taip pat galima tikėtis labiau fokusuotos rinkodaros bei didesnio kliovimosi pristatymu į namus.
Viduriniosios klasės atėjimas
Pasaulis išgyvena didžiausią ekonominį poslinkį istorijoje. Pasaulinė vidurinioji klasė per ateinančius 10 metų pasipildys milijardu žmonių. 2030 metais, su Kinija ir Indija priešaky, 90 proc. pasaulio viduriniosios klasės atstovų gyvens kylančiose rinkose. Šiandien jose gyveno 50 procentų. Nors naujas turtas yra didelė galimybė gamintojams ir prekybininkams, tai taip pat tikriausiai sukels nerimą dėl išteklių ir kai kurių žaliavų kainos pajus didelį spaudimą.
Vartotojai keleivio vietoje
Daugelis senų mūsų industrijos taisyklių ir prielaidų nebegalioja. Vartotojų lūkesčiai kyla, o jų skoniai ir preferencijos keičiasi žaibo greičiu. Tai iš dalies lemia naujos vartotojų technologijos. Kitais metais daugiau nei 2 mlrd. mobiliųjų telefonų naudotojų bus ką nors nusipirkę per savo įrenginį. Iki 2020 metų tikima, kad trečdalis pirkimų bus įvykdyta internetu. Naujos technologijos leidžia įsitraukti į bendravimą su skaitmeniniais vartotojais ir pagerinti jų apsipirkimo kokybę. Tačiau prekybininkams ir produkcijos gamintojams reikės dar laiko, kad suprastų šią dinamišką ir fragmentuotą rinką.
Vienas iš svarbių elementų bus tinkamo bendravimo su internetiniais vartotojais būdo pasirinkimas bei geras skaitmeninių vartotojų duomenų išnaudojimas. Be to, sėkmingos kompanijos turės didinti skaidrumą ir labiau bendradarbiauti su pirkėjais.
O kaip planeta?
Vartotojai šiandien, suprantama, yra susirūpinę dėl tvarumo, nes paklausa gamtos ištekliams kelia sunkumų pasiūlai. Iki 2030 metų pasaulyje gyvens 8,3 mlrd. žmonių, kurie padidins maisto ir energijos paklausą 50 proc., o vandens – 30 procentų. Turint omeny šiuos faktus, tvarumas yra tiesiog išmintingas verslas. Pavyzdžiui, „Coca Cola“ kompanija mažina savo ekologinį pėdsaką ir priklausomybę nuo iškastinio kuro su „PlantBottle“ – visiškai perdirbama plastikine pakuote, kurios 30 proc. yra padaryta iš augalų. Iki 2020 metų planuojama, kad bus naudojami tik šie buteliai, bei yra dirbama ties plastikiniu buteliu, kuris būtų visas pagamintas iš augalų, aiškina M. Kentas. „Coca Cola“ taip pat siekia apsaugoti išteklius, kurie įeina į produkto sudėtį, visų pirma, vandeniu. Nuo 2005 m. įmonė prisidėjo prie 386 įvairių vandens projektų 94 šalyse. Ji siekia sugebėti grąžinti pasauliui visą vandenį, kurį sunaudoja. M. Kentas mano, kad vartojimo prekių įmonių ir prekybininkų sėkmė ar nesėkmė per ateinančius dešimt metų priklausys nuo greičio ir kruopštumo, kuriais mes sugebėsime prisitaikyti prie pokyčių visuose lygiuose – globaliame, nacionaliniame, vietiniame ir asmeniniame.