Viena iš uostamiesčio firmų antikvarinius modelius perka JAV aukcionuose ir pagal užsakymą veža Rusijos kolekcininkams.
Pastariesiems klaipėdiečiai šiuo metu gabena dešimt „Model A“ egzempliorių, kaip ir šis, kainuojančių apie 55 tūkst. litų. Kaina sąlyginai nedidelė, nes „Model A“ egzempliorių nuo 1927-ųjų spalio iki 1932-ųjų kovo buvo prigaminta net 4 mln. 849 tūkst. 340 vienetų.
Tiesa, prekyba itin didelio populiarumo sulaukusio ir 18 metų nuo konvejerio nenuėjusio legendinio „Ford Model T“ įpėdiniu prasidėjo tik 1927-ųjų gruodį. Beje, nepaisant Henry Fordo dėsnio, esą automobilis gali būti bet kokios spalvos, jei tik ji - juoda, iš pradžių A dažytas keturiomis spalvomis, išskyrus būtent juodą.
Tuo metu „Ford Model A“ Amerikoje kainavo nuo 385 („Roadster“ versija) iki 570 („Fordor“ versija) dolerių. Įdomu tai, kad buvo siūlomos net 16 įvairių šio modelio modifikacijų - nuo kupė ir kabrioleto iki universalo ir komercinio modelio bei sunkvežimio (AA versija).
Šis automobilis buvo toks populiarus, kad net Stalino valdoma sovietinė Rusija pagal „Ford“ licenciją ėmė gaminti savąją versiją - GAZ A (lengvasis automobilis) ir GAZ AA (sunkvežimis) modelius. Be to, „Model A“ buvo gaminamas Kanadoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje.
Nutraukus gamybą A modelį „Ford“ gamoje pakeitė „Model B“ su patobulintu 4 cilindrų varikliu bei „Model 18“ su V8 motoru.
PIRMASIS. „Model A“ buvo pirmasis „Fordas“, gavęs įprastinį valdymą - stabdžių, sankabos ir akceleratoriaus pedalus bei pavarų svirtį, taip pat - pirmasis pasaulyje iš serijinių modelių - saugius priekinius stiklus. Pirma dienos šviesą išvydo dvidurė „Tudor“ versija - ji pasiekė ir Klaipėdą.
KOMFORTAS. Kabina šildoma paprastai - atidaroma sklendė tarp salono ir variklio skyriaus.
1992 metų spalį Čilės gyventojas Hectoras Quevedo leidosi 1928-ųjų laidos „Ford Model A“ iš savo namų Punta Arenas į „Ford Motor Company“ būstinę Detroite (JAV Mičigano valstija). 35 000 km atstumą jis įveikė per daugiau nei dvejus metus - finišas įvyko 1994-ųjų gruodį. Per tą laiką prireikė tik minimalaus remonto - Nikaragvoje buvo užlopyta padanga ir suremontuota transmisija. Šiuo metu automobilis eksponuojamas H. Fordo muziejuje Dyrborne (Mičiganas).
Tomas Gukauskas