Socialiniame tinkle „Facebook“ vilnietė pasidalijo, kad kalafioro kaina siekia 3,99 euro. Tiesa, jeigu pavyks rasti akciją, jis kainuos 3,29 euro.
„Tokios kainos kosmosas. Pavyzdžiui, penkių asmenų šeimai pagaminti troškiniui neužteks vieno kalafioro, reikia bent 2. O kur dar kiti produktai. Patiekalai su kalafiorais taps prabanga“, – komentavo moteris.
Kiti žmonės ironizavo, kad kyla naujas kalafioro skandalas.
„Prieš daugiau nei 5 metus kalafioro kainos buvo neregėtose aukštumose. Panašu, kad situacija kartojasi“, – rašė vyras.
Kalafiorai brangsta, nes Lenkijoje baigėsi jų sezonas?
„Maxima“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento direktorė Ernesta Dapkienė patvirtino, kad parduotuvėse šiuo metu kalafioras kainuoja 3,99 euro už vienetą.
„Anksčiau žiedinius kopūstus importuodavome iš artimiausios kaimyninės šalies – Lenkijos, tačiau pastaruoju metu suprastėjus jų kokybei, kuri neatitinka mūsų keliamų standartų šviežios daržovėms, dabar žiedinius kopūstus perkame iš Olandijos bei Italijos augintojų. Ilgesnė logistikos grandinė bei ribotas produkcijos kiekis, atsisakius šių daržovių, užaugintų Lenkijoje, lėmė ir kainos padidėjimą.
Tiek pas Lietuvos, tiek ir užsienio partnerius daržovių savikaina yra ženkliai išaugusi. Tai lėmė keliskart išaugusios elektros kainos bei pabrangusios trąšos ir darbo jėga. Ne gana to, dalis užsienio šalių, iš kurių žiemos sezonu importuojame daržoves, mažina auginamos produkcijos kiekį arba jį apriboja tik vietinei rinkai todėl, mažėjant pasiūlai atsiranda ir kainų augimas bei mažėja galimybių rasti alternatyvius tiekėjus kitose šalyse“, – atkreipė dėmesį prekybos tinklo atstovė.
Prekybos tinklo „Rimi“ atstovė Gabrielė Šerėnienė irgi sakė, kad nuolat bendradarbiaujama su tiekėjais, atgabenančiais daržoves iš įvairių pasaulio šalių, kuriose tuo metu yra reikalingas derlius.
„Pavyzdžiui, Lenkijoje, iš kurios pastaruoju metu buvo tiekiami pigūs žiediniai kopūstai, jų derlius jau baigėsi. Taip pat jis baigėsi ir Olandijoje. Tuo tarpu Italijoje žiedinių kopūstų sezonas tik prasideda ir dėl prastų orų šių produktų rinkoje nėra daug – dėl didelės paklausos atitinkamai auga ir kaina.
Laukiame ispaniškų žiedinių kopūstų sezono pradžios, tikimės, kad jų kaina bus labiau stabili. Tad apibendrinant, žiedinių kopūstų kainą lemia sezoniškumas, logistikos bei kiti kaštai, kuriuos patiria visos tiekimo grandinėje dalyvaujančios bendrovės. Norėdami padėti mūsų pirkėjams prekių įsigyti pigiau, mes nuolat organizuojame įvairias akcijas, skatiname dalyvauti lojalumo programoje ir aktyviai naudotis asmeninėmis nuolaidomis“, – vardijo G. Šerėnienė.
Internetinėje „Rimi“ parduotuvėje kalafioro kaina siekia 3,49 euro.
Kalafiorai brango 30 proc.
Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis sakė, kad kalafiorai parduotuvėse kainuoja 3,29 euro už vienetą.
„Palyginti su pernai, kalafiorai pabrango apie 30 proc. Tendencija aiški – rudenį ir žiemą vaisiai daržovės brangsta. Kartais pavyksta įvežtines daržoves gauti pigiau. Todėl jų kaina nuolat keičiasi“, – sakė prekybos tinklo atstovas.
„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė teigė, kad kalafiorai dabar šio tinklo parduotuvėse kainuoja 2,99 euro už vienetą.
„Mes perkame prekes iš Lietuvos ir tarptautinių gamintojų, kurie dirba su globalia tiekimo grandine, ir procesai, vykstantys pasaulinėse žaliavų rinkose, į vieną ar į kitą pusę veikia jų pardavimo kainas.
Kokia imtimi kainos keičiasi – priklauso nuo kiekvieno gamintojo turimų sutarčių su žaliavų tiekėjais, pasiūlos ir paklausos svyravimu, regiono strategija. Mes kaip tinklas, dedame visas pastangas, kad mūsų vartotojai kuo mažiau pajustų kainų pokyčius – deramės, darome įvairias patrauklias akcijas tiek prekių kategorijoms, tiek pavieniams prekiniams ženklams“, – komentavo prekybos tinklo atstovė.
Kalafiorams taikys nuolaidą
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė siūlo renkantis žiedinį kopūstą atkreipti dėmesį į jo dydį, kadangi kaina skaičiuojama vienetais, o dydžių rinkoje gali pasitaikyti įvairių.
„Kaip ir visų daržovių, taip ir žiedinių kopūstų kaina gali keistis dėl to metų derliaus gausos. Visada pirkėjams stengiamės pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje, todėl, pavyzdžiui, nuo pirmadienio mūsų parduotuvėse pirkėjai didelių žiedinių kopūstų iš Vokietijos galės įsigyti su akcija – vieneto kaina sieks 1,99 euro“, – žadėjo prekybos tinklo atstovė.
Maisto produktai tampa kainų augimo simboliais
Marketingo specialistas Linas Šimonis tikino, kad dabartinis kalafiorų kainų augimas nebesukels tokio skandalo, kuris buvo kilęs 2016 metais. Anuomet 3,49 euro kainavęs kalafioras sukėlė gyventojų pasipiktinimą.
„Šiandien kalafioro kainų augimas sulauks dėmesio, tačiau daugiau kels šypseną. Visi supranta, kokia šiuo metu yra situacija.
Maisto produktai dažnai tampa kainų simboliais. Šiuo metu kalafioras vėl simbolizuoja kainų augimą. Anksčiau pagal konservuotų žirnelių kainą pirkėjai spręsdavo apie visų produktų kainų lygį tam tikrame prekybos tinkle“, – pastebėjo marketingo specialistas.
Pasak jo, nors gyventojai ir piktinasi kalafiorų kainomis, tačiau prekybininkai jų neatpigins.
„Prekybos tinklai negali prekių pardavinėti už savikainą. Tam tikrų produktų kainas jie sumažina tam tikromis progomis. Pavyzdžiui, Lietuvoje atsidarius naujam prekybos tinklui, jame bananai buvo pardavinėjami pigiau nei jų savikaina“, – komentavo L. Šimonis.