• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjus daugeliui metų nuo pirminių planų statyti dar vieną didžiulį prekybos centrą, panašu, kad galiausiai jo statybos prasidės. Planuojama, kad prie judriausios Vilniaus gatvės iškilsiančiame komplekse bus įrengta dar daugiau automobilių stovėjimo vietų nei esamame prekybos centre ant Šeškinės kalno.

9

Praėjus daugeliui metų nuo pirminių planų statyti dar vieną didžiulį prekybos centrą, panašu, kad galiausiai jo statybos prasidės. Planuojama, kad prie judriausios Vilniaus gatvės iškilsiančiame komplekse bus įrengta dar daugiau automobilių stovėjimo vietų nei esamame prekybos centre ant Šeškinės kalno.

REKLAMA

Pagal Vilniaus miesto savivaldybės planus, 5 km atstumu nuo Senamiesčio esančioje Vilkpėdėje buvusias pramonines teritorijas numatoma pritaikyti visuomenės poreikiams.

Viena didžiausių šiame Vilniaus mikrorajone planuojamų buvusių pramoninių teritorijų konversijų – iki 2000 m. veikusios „Velgos“ gamyklos teritorijoje iškilsiantis naujas daugiafunkcinis kvartalas „Akropolis Vingis“.

Planuojama, kad buvusioje pramoninėje teritorijoje iškils naujas miesto kvartalas su vidinėmis gatvėmis, koncertų sale, konferencijų centru, biurų ir ilgalaikei gyvenamajai nuomai skirtų apartamentų pastatais, maisto hale, rekreacijos erdvėmis bei požeminėmis automobilių stovėjimo aikštelėmis.

REKLAMA
REKLAMA

Planuojama statybų pradžia – 2023 metai

„Naująjį „Akropolis Vingis“ projektavome kaip daugiafunkcinį kultūros, pramogų, verslo ir prekybos kvartalą, kuriame skirtingų funkcijų pastatai darniai papildo vienas kitą.

REKLAMA

Projekto rengimo metu diskutavome su Vilniaus miesto savivaldybe ir sostinės architektūros ir urbanistikos ekspertais – esame dėkingi jiems už vertingas pastabas. Tikime, kad šis konversijos projektas taps reikšmingu impulsu tiek Vilkpėdei, tiek ir visam Vilniui – buvusi pramoninė teritorija taps gyvybingu miesto kvartalu“, – pranešime cituojamas „Akropolis Group“ direktorius Manfredas Dargužis.

REKLAMA
REKLAMA

14 ha sklype apleisti buvusios gamyklos pastatai šiuo metu yra nugriauti, teritorija išvalyta nuo šiukšlių, taip pat pašalintas užterštas gruntas. Mažesnėje sklypo dalyje (3,7 ha), esančioje prie Neries upės, nekilnojamojo turto vystymo bendrovė „Galio Group“ vysto gyvenamųjų namų kvartalą „reVingis“.

Tuo metu didesnėje sklypo dalyje (10,3 ha) suprojektuoto naujojo daugiafunkcinio kvartalo „Akropolis Vingis“ statybas planuojama pradėti 2023 metais, pabaigus techninio projekto rengimą, gavus naują statybas leidžianti dokumentą ir įvykdžius rangovų atrankos konkursus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žada ir koncertų salę

„Projektuodami naująjį „Akropolis Vingis“, gilinomės į naujausias Europos architektūrines tendencijas ir siekėme, kad būsimame kvartale darniai susilietų prekybos, verslo, viešosios ir gyvenamosios erdvės.

Didelį dėmesį skyrėme želdynams, bendruomenės erdvėms, koncertų salės bei kino centro integravimui. Kartu atsižvelgėme į aplinkos specifiką, todėl „Akropolis Vingis“ taps esminiu postūmiu atgaivinant visą nepelnytai pamirštą Vilkpėdę“, – komentuoja „Akropolis Vingis“ projekto autorių architektūros studijos „Do Architects“ architektė Andrė Baldišiūtė.

REKLAMA

Mažmeninei prekybai, paslaugoms ir laisvalaikio praleidimui skirtų patalpų bendras plotas užims apie 100 tūkst. kv. metrų erdves. Palyginimui – Vilniaus „Akropolyje“ šis plotas sudaro 103 tūkst. kv. m. Komplekse projektuojama universali koncertų salėje turės 2,5 tūkst. sėdimų vietų arba iki 4,5 tūkst. stovimų vietų.

Bendras 7 biurų korpusų, išsidėstysiančių virš prekybos centro plotas sieks apie 100 tūkst. kv. m.  Numatoma pastatyti apie 450 ilgalaikei gyvenamajai nuomai skirtų apartamentų. Komplekso teritorijoje po atviru dangumi planuojama įrengti laisvalaikio ir žaliąsias erdves – parką pėsčiųjų ir dviratininkų alėjas.

REKLAMA

Automobilių transportas – po žeme

Komplekse „Akropolis Vingis“ suprojektuota 4,5 tūkst. automobilių parkavimo vietų. Parkingas bus atviras ne tik kvartalo lankytojams ir darbuotojams, bet ir visiems vilniečiams bei miesto svečiams. Palyginimui – prie Vilniaus Akropolio yra 3 tūkst. automobilių parkavimo vietų.

Daugiausia automobilių parkavimo vietų numatyta dviejų aukštų požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje, kuri talpins apie 3,5 tūkst. automobilių. Vienoje didžiausių sostinės požeminių automobilių aikštelių bus įrengta požeminė eismo infrastruktūra – vidinės gatvės, interaktyvūs transporto srautų reguliavimo sprendimai, platesnės stovėjimo vietos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Krovininės rampos, skirtos prekių tiekimui ir atliekų išvežimui, taip pat suprojektuotos po pastatu, minimizuojant vizualinę ir akustinę taršą.

Dar du mažesni automobilių aikštelės aukštai, talpinsiantys apie 900 automobilių, iškils šalia prekybinės paskirties patalpų, virš kurių numatyta įrengti ilgalaikei gyvenamajai nuomai skirtų apartamentų paskirties patalpas. Dar 100 parkavimo vietų bu įrengta komplekso prieigose.

REKLAMA

Į naująjį kvartalą numatyti trys atskiri įvažiavimai – iš Geležinio Vilko gatvės (atvykstant nuo miesto centro), iš Gerosios Vilties gatvės ir iš Eigulių gatvės. Pasak projekto autorių, didžiąją dalį įvažiuojančių automobilių srauto nukreipus po žeme, pačioje kvartalo teritorijoje prioritetas bus teikiamas pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimui.

REKLAMA

Čia bus įrengtos laisvalaikio erdvės po atviru dangumi, drieksis daugiau nei 300 metrų ilgio pėsčiųjų alėja nuo Geležinio Vilko gatvės iki Neries upės.

Už Vingio parko įsikursiantis daugiafunkcinis kultūros, pramogų, verslo ir prekybos kvartalas bus itin žalias.

Tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir būsimo pastatų komplekso suprojektuotas parkas su pėsčiųjų ir dviratininkų takeliais, arčiau upės esančių pastatų stogai bus apželdinti žemaūgiais augalais, vidiniai kvartalo kiemeliai bei stogų terasos bus apsodintos nedideliais medžiais, krūmais bei daugiamečiais augalais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išaugs aplinkinių gatvių pralaidumas

Siekiant pagerinti susisiekimą vilniečiams ir miesto svečiams, „Akropolis Group“ lėšomis bus rekonstruojama šalia kvartalo esanti miesto susisiekimo infrastruktūra. Dabartinę sankryžą tarp Geležinio Vilko, Gerosios Vilties ir M. K. Čiurlionio gatvių pakeis Gerosios Vilties gatvės pradžioje įrengtas žiedas, po Geležinio Vilko gatve numatoma požeminė pėsčiųjų ir dviratininkų perėja bei vienas iš įvažiavimų į komplekso automobilių stovėjimo aikštelę.

REKLAMA

Po šių infrastruktūros pakeitimų Geležinio vilko, Gerosios vilties ir M. K. Čiurlionio gatvių sankryža taps nereguliuojama, išaugs jos pralaidumas. Moderni požeminė perėja taps patogia, Naujamiestį su Vingio parku sujungiančia, jungtimi pėstiesiems ir dviratininkams. Taip pat bus rekonstruota Eigulių gatvės dalis, sutvarkyta dalis M. K. Čiurlionio gatvės prieigų, įrengta 2,5 km naujų dviračių bei pėsčiųjų takų.

REKLAMA

Remiantis galiojančiais teisės aktais, leidimas naujo komplekso eksploatavimui bus išduotas tik tuomet, kai vystytojas baigs įgyvendinti miesto susisiekimo infrastruktūros gerinimo projektus. Šie projektai bus įgyvendinami vystytojo lėšomis, vadovaujantis su savivaldybe sudarytomis sutartimis, jų detalius projektinius sprendinius prieš darbų pradžią tvirtins savivaldybė. 

Tolygų transporto srautų pasiskirstymą kvartale užtikrins ir skirtingas atskirų funkcijų pastatų lankomumo intensyvumas paros eigoje – biurų darbuotojai atvyks ryte ir išvyks po darbo valandų. Tuo tarpu prekybos centro lankytojų srautas pasiskirsto daugmaž tolygiai tarp 11 ir 21 valandos, o koncertų salės lankytojai atvyks vakare, jau mažėjant pirkėjų srautui. 

Projektas bus vystomas laikantis tarptautinio tvarios statybos standarto BREEAM reikalavimų, jame bus naudojama žalia energija. Numatoma, kad įgyvendinus projektą, kvartalo teritorijoje bus sukurta apie 8 tūkst. naujų darbo vietų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų