Naudotų automobilių pardavimo įmonės „Longo“ direktorius Paulius Valiukėnas papasakojo, kad poreikio didėjimas užsienio šalyse taip pat paveikė ir Lietuvą. Šiuo metu kainos yra pakilusios, o automobilių trūksta.
Panašiai kalba ir „Autoplus“ portalo vadovas Artūras Mizeras. Jo teigimu, kainų stabilizacijos galima tikėtis po metų, tačiau artimiausiu metu jos nekris.
Dabar lengviau automobilį parduoti, nei jį nusipirkti
„Regitra“ duomenimis, per devynis šių metų mėnesius Lietuvoje buvo užregistruota 131,5 tūkst. naudotų transporto priemonių. Iš jų populiariausios markės buvo „Volkswagen“, BMW ir „Audi“.
Paulius Valiukėnas užsiminė, kad naudotų automobilių kainos šiemet jau pakilo ir vis dar kyla. Taip gali būti, nes atsirado daugiau galimų pirkėjų, o naudotų automobilių pasiūlos trūksta.
„Karantino metu pirkimo nebuvo visai ir susikaupė daugiau žmonių, kurie norėjo pakeisti automobilį, bet laukė geresnių laikų. Kai tik pasibaigė karantinas, visi tie žmonės pradėjo automobilius pirkti. Todėl kai jis baigėsi, paklausa buvo didelė“, – pasakojo P. Valiukėnas.
„Longo“ automobilius perka iš Olandijos, Belgijos ir šiek tiek iš Vokietijos. Besikeičiančios kainos tose šalyse daro įtaką ir Lietuvos rinkai.
„Pastebime, kad ten irgi kyla naudotų automobilių kainos, dėl to ir mums tampa sunkiau nupirkti ir atsivežti automobilių. Vienu metu netgi buvo, kad mes daugiau nupirkome nei pardavėme“, – kalbėjo direktorius.
Kiek neįprastas paklausos svyravimas buvo pastebėtas ir „Autoplius“. Artūras Mizeras pabrėžė, kad pandemijos pradžioje kritusi paklausa iškilo šiais metais.
„Pandemijos pradžioje, esant daug baimių ir kitiems dalykams esant svarbesniems, sumažėjo tiek pasiūla, tiek automobilių pirkimas. Vėliau, prieš naujojo registracijos mokesčio atsiradimą pernai metų viduryje, viskas ganėtinai suaktyvėjo. Ruduo buvo lėtesnis negu ankstesniais metais, o šiuo metu fiksuojama, kad noro įsigyti yra daugiau nei rinkoje automobilių pasiūlos“, – teigė A. Mizeras.
Paklaustas apie vartotojų skaičiau kitimą, „Autoplius“ vadovas atkreipė dėmesį, kad parduoti mašiną šiuo metu yra daug lengviau nei pirkti.
„Matosi, kad aktyviau yra ieškoma, tiesiog laukiama, kol norimas modelis atsiras. Kadangi tai yra geras metas parduoti, tie, kas svarsto, tai ir padaro. Rasti ir įsigyti tai, ko norima, yra sudėtingiau, nes dabar automobilių kaina yra šiek tiek didesnė“, – paaiškino A. Mizeras.
Kainų kritimo reiktų tikėtis po metų
P. Valiukėnas prognozavo, kad kainų kritimo dar reiks palaukti. Naudotų automobilių rinka yra glaudžiai susijusi su naujų automobilių, todėl šiuo metu užsidarant automobilių gamykloms, tai veikia ir naudotų automobilių pasiūlą.
„Dabar naujų automobilių reikia arba ilgai laukti, arba jų išvis nėra. Todėl klientai, kurie planuoja jų įsigyti, kol kas važinėja su esamu automobiliu. Tuomet naudotų automobilių antrinėje rinkoje neatsiranda“, – pasakojo direktorius.
Kainų kritimo nereiktų tikėtis kol nepadidės naudotų automobilių pasiūla. P. Valiukėno manymu, tai gali trukti dar metus.
„Žiemą kainos greičiausiai tikrai nekris, o pavasarį šiaip automobilių rinkoje yra pagyvėjimas, tai nemanau, kad artimiausiu metu kainos keisis“, – kalbėjo P. Valiukėnas.
A. Mizero nuomone, kainų mažėjimo nereikėtų laukti, tačiau jų stabilizacija yra tikėtina per artimiausią pusmetį ar metus.
„Jei būtų patvirtintas metinis taršos mokestis, jis turėtų į mažesnę pusę paveikti taršesnių ir galbūt į didesnę pusę mažiau taršių automobilių kainas. Tokių pokyčių ir galima tikėtis per metus“, – teigė vadovas.
A. Mizeras pakomentavo, kad automobilių fabrikų uždarymas Europoje palietė naudotų automobilių rinką. Naujų automobilių yra parduodama mažiau, atitinkamai daugiau žmonių turi rinktis naudotą.
„Taip paklausa naudotiems automobiliams tik pakilo, o pasirinkimas yra šiek tiek pamažėjęs. Tai yra europinis, o gal ir pasaulinis reiškinys – naujų automobilių pagaminta mažiau, o naudotų įsigyti nori daugelis. Dėl šitos priežasties pasiūla tampa ribojančiu veiksniu“, – paaiškino A. Mizeras.
Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos direktorius Darius Lasionis taip pat pritarė, kad automobilių fabrikų uždarymas Europoje yra susijęs su naudotų automobilių pasiūlos kritimu.
„Įmonės ir fiziniai asmenys, kurie nori įsigyti naujų automobilių, šiandien jų gauti negali arba laukia labai ilgai. Jeigu dabar kreipsitės į saloną, ten jums pasakys, kad reiks laukti bent tris mėnesius ar pusę metų. Tai reiškia, kad niekas neperka naujų automobilių, o naudotų neatsiranda antrinėje rinkoje“, – pasakojo D. Lasionis.
Jis taip pat prasitarė, kad kainų pokyčio gali tekti palaukti ir dar ilgiau – prireiks daugiau nei vienerių metų.
„Analitikai prognozuoja, kad 2022 metais bus pagaminta mažiau automobilių nei šiais metais. Tikėtis ryškaus atsigavimo, kada rinkoje vėl bus galima lengvai ir greitai nusipirkti naują automobilį, galima tik 2023 metais“, – teigė D. Lasionis.