Kaip portalui tv3.lt pasakoja papuošalų ir aksesuarų prekės ženklo „Mellow.“ įkūrėja Melita Rus, rankų darbo papuošalų gamybos priemonių ir įrankių gausa leidžia kiekvienam kurti savo gaminius, tačiau verslui ar prekės ženklui gali prireikti daugiau.
„Viena yra susipirkti karoliukus, akmenukus, įvairias sujungimo detales ir replytes specializuotoje rankdarbių parduotuvėje ir grįžus namo, kol miega vaikas užsiiminėti rankdarbiais, kita yra turėti viziją, filosofiją ir ją mėginti perteikti atitinkamomis medžiagomis, priemonėmis, spalvomis, formomis, linijomis, detalėmis. Čia svarbiausia yra tai, kad tavo papuošalai turi filosofiją ir istorija, kurią nori papasakoti visomis šiomis priemonėmis“, - svarsto pašnekovė.
Užuomazgos - garaže
„Mellow.“ papuošaluose vyrauja metalas, kniedės, troseliai ir kiti retai aksesuaruose pastebimi elementai. Kaippasakoja pati dizainerė, tokia gaminių linija prasidėjo dar gerokai iki studijų Vilniaus dailės akademijoje.
„Tiesiog nuo pat mažens jaučiau norą krapštinėtis tėčio garaže, rūsyje ir sukurti kažką, kas patiktų man, o parodžius mamai - ji pritartų. Formuojantis mano skoniui, požiūriui, tikslams ir siekiams pasikeitė nemažai dalykų, tačiau noras eksperimentuoti ir kurti kažką tikrai kitokio ir kas man pačiai būtų įdomu ne tik išliko, bet ir labai sustiprėjo“, - atskleidžia M. Rus.
Anot jos, niekada nekilo minčių tiesiog imti ir kurti prekinį ženklą ar žūtbūt po studijų pradėti veiklą susijusią su mada.
„Kad tai gali būti kažkas rimto, supratau tada, kai savo drąsius saviraiškos žingsnius nedrąsiai pradėjau rodyti aplinkiniams, viešinti. Aš, kaip ir kiekvienas kūrėjas, nori būti pastebėtas, įvertintas, turėti savo auditoriją, nes kai sulauki reakcijos į savo darbus, darai drąsiau tai, ką bet kuriuo atveju darytum – išreikštum save. Tad viskas vyko ir vyksta palaipsniui“, - apie pradžią pasakoja dizainerė.
Su klientais bendrauja pati
Tiesa, ji pripažįsta, kad konkurencijos su kitais kūrėjais nejaučia, o darbų neįprastumas leidžia būti lengviau pastebėtai.
„Nežinau, kiek tai keista, bet nejaučiu konkurencijos nei su kitais kūrėjais, nei tuo labiau su įprastais rankdarbių gamintojais, kurie, mano manymų, spaudoje ir socialinėje medijoje yra klaidingai traktuojami kaip dizaineriai ar kūrėjai. Tikrai nėra sudėtinga būti labiau pastebėtam, kai savo gyvenimo ir kūrybinį moto „think outside the box“ išreiški kurdamas papuošalus iš buitinės technikos detalių, statybinių ir santechninių medžiagų“, - juokauja M. Rus.
Pačią kūrėją taip pat lengva pastebėti, mat ji dalyvauja visose dizainerių mugėse. Anot pašnekovės, kūryba ir pardavimai iš šono gali atrodyti kaip gana skirtingi dalykai, tačiau būtent kūrėjas geriausiai pateiks savo gaminį klientams.
„Mano klientas – tai mano auditorija. Nors „Mellow.” komandą sudaro ir daugiau žmonių – su klientais dažniausiai bendrauju pati. Taip pat ir dalyvaudama dizaino mugėse atsisakau samdyti žmogų, kuris pardavinėtų mano kuriamus papuošalus, nes niekas kitas už mane pačią geriau nereprezentuos mano kūrybos. Pastebėjau, kad kiekvienam klientui smalsu ir svarbu susipažinti ir pabendrauti su įsigijimų darbų autoriumi. Nes juk vartotojas įsigyja ne tik daiktą, bet ir emociją, energiją. Kaip ir minėjau suderinti pavyksta drauge dirbančių žmonių pagalba”, - pasakoja mergina.
M. Rus su kolege ėmėsi gana drąsaus žingsnio smulkiajam verslui – įkūrė savo studiją. Toks sprendimas, pasak jos, leidžia ne tik lengviau kurti, tačiau čia galima susitikti su klientais ir rengti pristatymus.
„Teisininkams reikalinga kontora, daktarams jų kabinetai, o kelionių agentūrai – biuras. Taip ir mums dizaineriamsreikalinga studija. Visų pirma tai yra mūsų darbo erdvė ir vieta, kur gali ateiti mūsų klientai. Verslui tai tikrai padeda, nes atsiranda didesnės galimybės, geresnės sąlygos kūrybai ir gamybai. Kadangi mūsų studija įsikūrė erdviose patalpose, čia mes galime daryti fotosesijas, pristatymus ir įvairius renginius, skirtus klientams, norintiems geriau pažinti mus”, - pasakoja M. Rus.