• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Estijoje nuo kitų metų pradžios bus įvesti nauji kasmetiniai mokesčiai automobiliams, priklausantys nuo jų išmetamo CO2 kiekio ir automobilių svorio. 

Estijoje nuo kitų metų pradžios bus įvesti nauji kasmetiniai mokesčiai automobiliams, priklausantys nuo jų išmetamo CO2 kiekio ir automobilių svorio. 

REKLAMA

Specialistai įspėja, kad šis sprendimas – signalas ir visam Baltijos šalių regionui.

Nors Lietuvoje yra įsigalioję automobilių taršos ir registracijos mokesčiai, kasmetinio taršos mokesčio šalis dar nėra priėmusi. Visgi, anot kai kurių ekspertų, tai yra tik laiko klausimas.

Kaip automobilius apmokestina Latvija ir Estija

Latvijoje jau kuris laikas yra taikomas vadinamas gamtos išteklių mokestis, kuris siekia 110 eurų, taip pat kasmet šalies gyventojai turi mokėti papildomą transporto priemonės eksploatavimo mokestį. Šis priklauso nuo automobilio CO2 emisijų.

Tuo metu Estijoje jau kitąmet taip pat įsigalios naujas mokestis. Jį sudarys dvi dalys –vienkartinė registracijos ir kasmetinė eksploatacijos, mokama priklausomai nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio.

REKLAMA
REKLAMA

Anot „Longo LT“ vadovo P. Valiukėno, Lietuvoje kol kas automobilių mokestis priklauso tik nuo gamintojų deklaruotų CO2 emisijų – kuo jos didesnės, tuo ir mokėtina suma yra didesnė.

REKLAMA

Estai šį mokestį nori apskaičiuoti taikydami daugiau komponentų: jis susidarytų iš bazinės 300 eurų sumos bei papildomų koeficientų, apskaičiuojamų pagal automobilių taršą ir svorį.

„Savininkas kasmet turės atseikėti tam tikrą dalį už į eismo registrą įrašytą transporto priemonę. Mokesčio tarifą sudarys savitasis išmetamo CO2 kiekis ir bendroji masė. Taip pat bus įvestas mokestis už transporto priemonės registraciją, kuris mokamas įrašant automobilius į eismo registrą“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas P. Valiukėnas.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, vidutinis naudoto automobilio amžius Lietuvoje yra 10 m., o dažniausiai registruojamas modelis – BMW 3.

Sprendžiant iš estiškos automobilių mokesčio skaičiuoklės, už tokį automobilį, kurio svoris 1500 kg, o CO2 išmetimas – 176 g/km, vieną kartą tektų mokėti 523 eurų jį registruojant ir po 147 eurus kiekvienais metais jį eksploatuojant. Kiek Estijoje tektų mokėti mokesčių už jūsų automobilį, galite patikrinti pasinaudoją šia skaičiuokle.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuva kasmetinio mokesčio dar išvengė

Nors Lietuvoje šiuo metu yra taikomas transporto priemonių registracijos mokestis, kuris priklauso nuo CO2 emisijų, kasmetinis taršos mokestis šalyje dar nėra priimtas. 

Vis dėlto, kaip pastebi P. Valiukėnas, pokyčiai čia neišvengiami:

„Lietuva ir Estija – paskutinės dvi Europos Sąjungos valstybės, kurioje iki šiol netaikomas automobilių taršos metinis (naudotojo) mokestis. Pastarieji mokesčiai jau yra taikomi daugelyje Europos šalių, o Lietuva, siekdama mažinti aplinkos taršą, tikėtina taip pat seks šiuo pavyzdžiu. Tai reikš papildomas išlaidas kiekvienam transporto priemonės savininkui.“ 

REKLAMA

Kodėl svarbu atkreipti dėmesį jau dabar?

Gyventojams, planuojantiems įsigyti naują automobilį, svarbu jau dabar atsižvelgti į jo CO2 emisijų lygį. 

„Dideles CO2 emisijas turintys automobiliai taps ne tik brangesni dėl būsimų mokesčių, bet ir mažiau patrauklūs pirkėjams. Kuo didesnė CO2 emisija, tuo sunkiau bus tokį automobilį parduoti ateityje“, – sako P. Valiukėnas.

Anot jo, galimų pokyčių kontekste, automobilių savininkams svarbu atsakingai įvertinti transporto priemonės taršą, kad ateityje nereikėtų susidurti su nenumatytomis išlaidomis.

„Svarbu galvoti į priekį – pasirinkti mažiau taršius automobilius, kurie ne tik padės sutaupyti, bet ir prisidės prie aplinkos apsaugos“, – priduria „Longo LT“ vadovas P. Valiukėnas.

REKLAMAAutobilis.lt
Welcome to bananaland
Welcome to bananaland
Mato valdžiagyviai, kad kvaili žmonės ir jiems viskas okay, kai reikia mokėti už savo įsigytą daiktą, tai ir apiplėšinėja. Kadangi Lietuvoje yra taip pat pilna edukuotų kvailių tai ir čia greitai mokėsime nalogus už namą, kurį nusipirkome ar automobilį, kurį turime. Seniau tai buvo vadinama reketu, dabar kvailiai vadina logišku mokesčiu :)
Vienu žodžiu, pirkit kuo naujesnį š..dą su kuo mažesniu varikliu ir resursu apskritai, o jei pirmiau tas automobilis surūdys, nei variklis užsilenks, tai variklį dar galėsite į žoliapjovę persidėti.
baltai pavydziu amerikonam. Jie su tikrom masinom vazineja o mes su rikshom greit vazinesim
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų