Sparčiai tobulėjantys atsiskaitymo būdai, tokie kaip mobiliosios piniginės, gali sumažinti grupinio apsipirkimo puslapių apyvartą. Tai prognozuoja mobiliųjų piniginių kūrėjai, kurie mato dideles perspektyvas pardavėjams.
„Jau sėkmingai išbandėme ir daugybėje vietų diegiame technologiją, leidžiančią mokėti mobiliąja pinigine – nuskaitant arba duodant skenuoti mokėtojo QR kodą. Pardavėjai įsitikino, kad tai paprasta ir efektyvu“, – sako pirmosios Lietuvoje elektroninių pinigų įstaigos „EVP International“ produktų plėtros direktorius Justas Noreika. Ši bendrovė sukūrė mobiliąją piniginę „Paysera“, susietą su Paysera (Mokėjimai.lt) sąskaita.
Su tuo sutinka ir „Worapay“ - mobiliųjų mokėjimų sistemos, leidžiančios mokėti už produktus ir paslaugas iš mobiliųjų piniginių – kūrėjai. Jie pabrėžia, kad paprastumas ir efektyvumas yra tik nedidelė dalis mokėjimo inovacijų teikiamos naudos.
„Tai – galimybė pardavėjui siūlyti nuolaidas daugybėje vietų ir tiesiog momentinį pirkimą. Pasitelkę tam tikras rinkodaros priemones, prekybininkai gali vartotoją pasiekti netikėčiausiose erdvėse tiesiogiai: savo „Facebook“ tinklapyje ir kitose socialinės žiniasklaidos vietose, naujienlaiškyje, programėlėje, skrajutėje, lauko reklamoje, žurnale, klijuoti ant durų ar stalų, net išpurkšti ant asfalto, jau nekalbant apie reklaminius skydelius interneto svetainėse. Užtenka nukreipti į tą QR kodą išmanųjį įrenginį su mobiliąja pinigine, ir galima apmokėti akimirksniu . Ir kiekviena ši vieta tampa parduotuve, iš kurios tiesiogiai – čia ir dabar - galima nupirkti prekę“, - sako „Worapay“ vadovas Aurimas Bakas.
Mokėjimas QR kodu, atspausdintu ant plakato ir įdėtu į interneto svetainę, jau buvo išbandytas parduodant bilietus į festivalio „Vilnius Jazz“ koncertą. Pirkėjai tada gavo ir specialią nuolaidą.
Atsiskaitymo fiziniame prekybos taške sprendimai buvo taip pat sėkmingai išbandyti „Mamų mugėje“ Kaune ir Vilniuje, per tarptautinę konferenciją „Login 2014“.
Naujausia akcija –„Apollo“ boulinge Vilniuje, kuriame pirkėjas, mokėdamas mobiliąja pinigine, iškart gauna 20 proc. nuolaidą.
„Stengiamės savo klientams suteikti daugiau mobilumo ir naujų galimybių, tad ir nuolaidų taikymo būdas turi būti unikalus ir žadinantis smalsumą. Tai puiki proga „išmaniesiems vartotojams“ priminti apie save ir pakviesti juos susitikti su draugais ir gerai praleisti laiką“, - sako „Apollo“ boulingo rinkodaros projektų vadovė Jolanta Reisonaitė.
Šiuo metu Lietuvoje yra jau daug taškų, kuriuose galima atsiskaityti mobiliąja pinigine – nuo taksi automobilių iki degalinių bei restoranų.
„Pardavėjai džiaugiasi, kad pinigai į sąskaitą įkrinta akimirksniu, galima matyti visus išrašus, o šio mokėjimo būdo sąnaudos ženkliai mažesnės nei bankinių kortelių“, – sako J.Noreika.
Beje, specialiai pardavėjams „EVP International“ sukūrė nemokamą programėlę „Paysera Retailers“, tinkančią išmaniesiems įrenginiams su „Android“ sistema ir paverčiančią juos mobiliais kasos aparatais.
Daugelis grupinio apsipirkimo portalų operatorių pripažįsta, kad prekybai reikia vis daugiau išlaidų ir pastangų, o pajamos iš kuponų pardavimo nebeauga. Reikia investuoti į logistiką, garantinę priežiūrą, prekių pirkimą.
Tuo tarpu pardavėjams to daryti nereikia. Pirkėjas, sumokėjęs už prekę mobiliąja pinigine, gali ateiti į parduotuvę ir pasiimti įsigytą prekę – pakaks tapatybės įrodymo, nes pirkimo metu jis jau bus identifikuotas.
„Toks pirkimas aktualus akcijų, kai prekių ar paslaugų kiekis ribotas, metu. QR kodas ar kitos mokėjimo mobiliąja pinigine būdas leidžia pasinaudoti akcija akimirksniu“, – sako A.Bakas.