Kaip portalui tv3.lt pasakoja bendrovės „Teisės ir finansų sprendimai“ direktorė Laura Gavėnaitė-Čeberekė, 2013 metais dauguma MB formą rinkosi dėl to, kad nereikėjo investuoti 10 tūkst. litų, o vėliau rinkosi dėl taikomų lengvatų. Šiuo metu lengvatos nebegalioja arba galioja su išimtimis.
„MB vadovui nereikia mokėti atlyginimo, jis gali sudaryti paslaugų sutartį ir mokėti tik 15 proc. gyventojų pajamų mokečio nuo sau išmokamų lėšų. Būtent dėl šios lengvatos jaunasis verslas rinkdavosi MB teisinę formą. Sutaupydavo nemažai pinigų užmokesčiui, mat čia mokesčiai gali siekti 50 proc. ir daugiau. MB atveju, galima mokėti sau apie 1 tūkst. litų , o mokesčiams atiduoti 15 procentų. Vien dėl šio fakto daugelis rinkosi MB formą. Net ir šiandien, jei patenkama į lengvatos ribas, jaunimas steigia tokią formą, kad pasinaudotų šia galimybe“, - teigia ekspertė.
Netinka tarptautiniam verslui
Tiesa, L. Čeberekė pabrėžia, kad ne visi verslai net ir pradžioje yra linkę naudotis teikiamomis lengvatomis, kurių negautų įsteigę UAB. Kol kas užsienyje MB statusas nėra labai aiškus, o ir vietiniai verslo partneriai į įmonę žvelgia patikimiau, jei ši turi bent įstatinį kapitalą.
„Pavyzdžiui, transporto įmonės dirba su Rusija ir verslininkai nuogąstauja, kad MB statusas nebus pripažintas ir įmonė nebus laikoma rimta verslo partnere. Taip pat MB statusą turinčio įmonės sunkiau avansu gauna prekes arba paslaugas, nes ji neturi įstatinio kapitalo arba užstato, todėl verslas į tai žiūri kreivokai. Dažniausiai tokiais atvejais renkamasi steigti UAB“, - apie įmonių teisinės formos subtilumus kalba ji.
Pasak ekspertės, MB labiau tinka elektroninėms parduotuvėms, mamoms, esančioms dekretinėse atostogose, mat taip verslo imamasi labai drąsiai.
Persitvarkyti nesunku, kai žinai
Nuo šių metų įsigaliojo pakeitimai, kad pirmaisiais veiklos metais MB nariai moka privalomo socialinio draudimo (PSD) ir valstybinio socialinio draudimo įmokas tik tuo atveju, jei jie išsiima su darbo santykiai susijusių pajamų. Ši lengvata nebus taikoma nuo antrųjų veiklos metų. Dėl šios ir jau išvardintų priežasčių pradededantieji verslininkai savo teisinę įmonės formą keičia į UAB, o pasak L. Čeberekės, tai nėra sudėtinga, kai žinai kaip atlikti.
„Iš pradžių, parengiami sprendimai, registruojamas pertvarkomos įmonės statusas, toliau rengiamas balansas ir žiūrima ar ji yra moki. Tuomet skelbiama viešai spaudoje ir paštu kreditoriams išsiunčiama informacija, kad įmonė persitvarko. Notaras patvirtina naujos UAB įstatus, tai gali užtrukti ir kelias savaites“, - pasakoja ekspertė.