Daugiau nei trečdalis - 38 proc. - vartotojų teigė, kad pernai įsigijo nekokybiškų prekių - tiek pat, kiek 2012-aisiais, tačiau vienu punktu mažiau nei 2011 metais. Nekokybišką paslaugą įsigijusių vartotojų skaičius per metus sumažėjo 4 punktais iki 19 proc., parodė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu bendrovės „Vilmorus“ atliktas tyrimas.
„Vartotojai praėjusiais metais buvo aktyvūs, o verslas, žinodamas savo rinką, pabandė atrasti optimalius variantus, kad tų nekokybiškų prekių ir paslaugų būtų kuo mažiau“, - trečiadienį spaudos konferencijoje kalbėjo sakė VVTAT direktorius Feliksas Petrauskas.
Apklausos duomenimis, net 94 proc. vartotojų teigė nesikreipę į pardavėją ar paslaugos teikėją dėl savo teisių pažeidimo.
„Klausimas kodėl taip yra - galbūt rinka jau pasidarė pakankamai tvarkinga ir jau nebereikia kreiptis, ir žmonės iš karto gauna kokybišką prekę ir neturi didelių problemų“, - komentavo F.Petrauskas.
43 proc. tyrime dalyvavusių įmonių vadovų teigė manantys, kad vartotojų teisės yra ginamos pakankamai, 34 proc. - nepakankamai.
„Tai pakankamai geras impulsas Lietuvoje, kad verslininkai dirba kartu su vartotojais ir jų vadinama fronto linija yra pakankamai plona“, - sakė F.Petrauskas.
44 proc. verslo atstovų mano, kad vartotojų teises reglamentuojantys teisės aktai apsaugo gamintojus ar paslaugų teikėjus nuo nepagrįstų pretenzijų. 96 proc. verslininkų pasisako už tai, kad vartotojai žinotų savo teises.
Didžioji dalis (70 proc.) įmonių vadovų teigė, kad sprendžiant vartotojų skundus, siekiama susitarti nesikreipiant į rinkos priežiūros institucijas ar teismus.
Tarnybos užsakymu tyrimus 2013 metų gruodį atliko tyrimų bendrovė „Vilmorus“, apklaususi 1002 gyventojus nuo 18 metų ir 700 įmonių vadovus.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.