Tuo įsitikino „Maxima“ klientas, kurio apsipirkimo vaizdo įrašą (jis matomas šio straipsnio viršuje) savo paskyroje socialiniame tinkle publikavo „Pricer.lt“.
Jame matyti, kaip pirkėjas skenuoja salotas, kurias perkant visiems pritaikoma tokia pati nuolaida. Tačiau galutinai atsiskaitant ir prieš sumokant kasoje nuskenavus „Ačiū“ kortelę, salotų kaina gerokai pakyla.
„Dabar aš jums parodysiu, kaip „Maxima“ apgaudinėja pirkėjus. Perkame salotas – 3,92 euro. Skanuojame. Mokėti – 2,74 euro, nes yra nuolaida. Bet, kadangi aš esu lojalus pirkėjas, aišku, aš turiu ir „Ačiū“ kortelę. Tai bandome nuskenuoti. Nuskenavome „Ačiū“ kortelę ir kaina pasidarė 3,5 euro. Tai dabar žinosite, už ką „Maxima“ jums sako „Ačiū“, – ironizavo pirkėjas.
Prekybos tinklo atstovai atstovai situaciją pakomentavo prie publikuoto vaizdo įrašo.
„Dėkojame, kad dalinatės. Tai, ką pirkėjas pamatė atvaizduojant kasos ekrane, yra techninė spraga, kurią šiuo metu baigiame išspręsti. Sveriamoms salotoms nuo 20 val. taikoma vakaro nuolaida. Informaciniame lipduke ant vitrinos pirkėjus informuojame, kad nuo šios valandos minėta nuolaida nesumuojama su kitomis tuo metu galiojančiomis akcijomis.
Ji nėra taikoma toms prekėms, kurioms galioja ir reguliari kaina, ir kaina su „Ačiū“ kortele (tokios prekės žymimos mėlynos–baltos spalvos etiketėmis). Vaizdo įraše matoma prekė pirkimo metu buvo „Laimingų kainų“ leidinio preke, pažymėta mėlynos–baltos spalvos etikete, todėl vakaro nuolaida jai buvo netaikoma. Atsiprašome už nepatogumus“, – į pirkėjo nusiskundimą reagavo „Maxima“.
Pasirodžius šiai publikacijai, „Maxima“ atstovė ryšiams su žiniasklaida Raminta Gecevičiūtė patikino, kad techninę spragą bendrovė jau išsprendė:
„Sveriamoms salotoms nuo 20 val. taikoma vakaro nuolaida. Informaciniame lipduke ant vitrinos pirkėjus informuojame, kad nuo šios valandos minėta nuolaida nesumuojama su kitomis tuo metu galiojančiomis akcijomis, netaikoma toms prekėms, kurioms galioja ir reguliari kaina, ir kaina su „Ačiū“ kortele (tokios prekės žymimos mėlynos-baltos spalvos etiketėmis). Vaizdo įraše matoma prekė pirkimo metu buvo „Laimingų kainų“ leidinio preke, pažymėta mėlynos-baltos spalvos etikete, todėl vakaro nuolaida jai buvo netaikoma.“
Praėjusiais metais „Maxima LT“ pajamos sudarė 2,142 mlrd. eurų. Bendrovė uždirbo daugiau kaip 116 mln. eurų grynojo pelno.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) portalui tv3.lt atsiųstame komentare dėl šios situacijos pabrėžė, kad kaina yra esminė informacija, dažnai lemianti vartotojo sprendimą dėl prekės įsigijimo.
Todėl teisės aktai numato, kad verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie siūlomą įsigyti prekę ar paslaugą.
„Pareiga įrodyti, kad informacija yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui. Neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui verslininkas turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius“, – nurodė VVTAT.
Pasak jos specialistų, vartotojai, kuriems buvo parduota prekė už didesnę kainą, nei buvo nurodyta, arba buvo suteikta neaiški, klaidinanti ar dviprasmiška informacija apie prekės kainą, turėtų užfiksuoti skelbiamą kainą ir su pirkimo kvitu nedelsiant kreiptis į pardavėją nurodant savo reikalavimą (pavyzdžiui, grąžinti permoką).
Preliminariu VVTAT vertinimu, minima situacija galėjo įvykti ir dėl techninių klaidų, tačiau tai galėtų atsakyti tik prekybininkas.
Už juos rimčiau vagia tik iteisinti valdžiavagiai... --dar nuo 1990 iki dabar,- ir jau net nekreipia dėmesio i Šunaujos urzgyma...