Ir nors kita dalis pirkėjų, pageidaujančių prekes susidėti į vienkartinį maišelį, stengiasi šią prekę įsigyti pagal naują tvarką, vis dar pasitaiko atvejų, kai prekybos salėje pasiimtą maišelį savitarnos kasoje įmušti pamiršta.
Tad nuo šiol tinklo savitarnos kasose atsiranda naujovė, kuri, tikimasi, padės pirkėjams prisiminti ir dar atsakingiau rinktis šią prekę – norint įsigyti tokį maišelį už 1 centą, reikės nuskenuoti specialų žetoną su brūkšniniu kodu, rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.
Pirkėjams – specialius žetonus
Nuo liepos 1 d., siekiant paskatinti pirkėjus atsakingiau rinktis labai lengvus plastikinius maišelius ir reikšmingai sumažinti jų suvartojamą kiekį parduotuvėse, prekybos tinkle „Maxima“ tokie maišeliai parduodami kaip įprasta prekė ir kainuoja 1 centą.
Vienkartinius maišelius pirkėjai gali rasti įprastose vietose – greta sveriamų prekių, tokių kaip vaisiai, daržovės, saldainiai ir t.t., taip pat prie kasų.
Tiesa, pastebima, kad tam tikrais atvejais pirkėjams dar tenka priminti apie naują tvarką, tačiau jie į tai reaguoja geranoriškai ir jei vienkartinio plastikinio maišelio vis tiek pageidauja – jį įsigyja.
„Nuo šiol pirkėjai mūsų parduotuvių savitarnos kasose gali rasti specialų žetoną su plastikinio maišelio brūkšniniu kodu, kurį nuskenavus, kaip įprastai ir kitas prekes, pageidaujamas įsigyti vienkartinis plastikinis maišelis atsiras pirkinių krepšelyje ir jo kaina bus įskaičiuota bendroje sumoje.
Jei vienkartinių plastikinių maišelių pageidaujama įsigyti daugiau nei vieną, žetoną reikia nuskenuoti tiek kartų, kiek maišelių norima įsigyti arba laukelyje „kiekis“ ranka įvesti prekybos salėje pasiimtų maišelių kiekį, o tada nuskenuoti žetoną”, – paaiškina „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.
Prekybos tinklas primena, kad prie įprastinės kasos pirkėjui atsinešus prekių vienkartiniuose maišeliuose, parduotuvės darbuotojai pasitikslina, ar maišelius pirkėjas atsinešė su savimi iš namų, ar pasiėmė prekybos salėje. Paprašius pirkėjo įvardyti, kiek vienkartinių maišelių pasiėmė prekybos salėje, jie darbuotojų yra įmušami į kasą.
Vienkartiniai plastiko maišeliai pirkėjams liko nemokami įsigyjant šviežią mėsą, jos gaminius bei šviežią žuvį, kai užtikrinant higieną bei saugos reikalavimus šias prekes supakuoja parduotuvės darbuotojai.
Maišelio populiarumas jau menksta
Prekybos tinklas „Maxima“ skaičiuoja, kad labai lengvų vienkartinių plastikinių maišelių pirkėjai nusiperka vis mažiau.
Duomenys rodo, kad, lyginant liepos 1 d. su liepos 20 d., vienkartinių plastikinių maišelių pardavimai sumažėjo 13 proc., o kas trečias klientas tokio maišelio įsigyti visai nepageidauja. „Stebime, kad klientai ne tik atsineša savo labai lengvus vienkartinius plastikinius maišelius iš namų, bet ir aktyviai įsigyja mūsų asortimente siūlomas aplinkai draugiškas alternatyvas – skalbiamus, neaustinės medžiagos daugkartinio naudojimo sveriamos produkcijos maišelius iš polipropileno ir gyventojų itin pamėgtus daugkartinio naudojimo tinklelius.
Jų pardavimai, galima sakyti, pasiekė visų laikų populiarumo piką – šią liepą aplinkai draugiškų alternatyvų gyventojai įsigijo net 10 kartų daugiau nei vidutiniškai per mėnesį“, – sako I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Pirkėjai vietoje labai lengvų vienkartinių plastikinių maišelių gali rinktis aplinkai draugiškesnes alternatyvas, kurias galima rasti ir parduotuvėje, ir kiekvieno namuose – popierinius maišelius konditerijos gaminiams ir kepiniams, medžiaginius ar tinklinius maišelius vaisiams ir daržovėms, daugkartinius maišelius.
Tuo tarpu ypač smulkioms prekėms, tokioms kaip sveriami saldainiai – dar kartą panaudoti vienkartinius maišelius, atsineštus iš namų.